WebAssembly: Prohlížečová čtyřka chce vyvinout webový bajtkód

WebAssembly: Prohlížečová čtyřka chce vyvinout webový bajtkód

Velká čtyřka autorů webových prohlížečů Apple, Google, Microsoft a Mozilla pracuje na projektu WebAssembly (GitHub), jehož úkolem bude vyvinout bajtkód pro web a zvýšit tak výkon aplikací, které jsou dnes psané v textovém Javascriptu, který musí prohlížeč před každým spuštěním složitě zpracovat. Kdyby ale byly mnohé složité aplikace a klíčové knihovny už předem přeložené do bajtkódu, běhové prostředí v prohlížeči by mělo mnohem méně práce se zpracováním. Bajtkód by byl přitom i nadále nezávislý na procesoru, i když by mohl používat rozšiřující moduly pro akceleraci skrze SIMD instrukce jako SSE aj.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Textový kód používající technologii asm.js a jeho převedený wasmový bajtkód

Pokud by jednou prohlížeče zainteresovaných výrobců podporovaly nativně WebAssembly (wasm), mnohé původní textové JS soubory linkované v HTML kódu by mohly nahradit binární soubory s bajtkódem.

Komunita vývojářů v minulosti připravila několik ukázek napsaných v binárním wasmu. Na GitHubu najdete třeba AngryBotsPacked, což je přepsané ukázkové demo herního systému Unity.  

Klepněte pro větší obrázek
Upravené demo Unity převedené do wasm se podle autorů WebAssembly načítá z bajtkódu až 20x rychleji než z běžného textového JavaScriptu

Témata článku: Technologie, Prohlížeče, Programování, Původní text, Unity, Rozšiřující modul, Herní systém, Unit, Herní knihovna

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu