W3C: HTML5 rozhodně není hotový, Flash i Silverlight stále mají svůj smysl

Diskuze čtenářů k článku

08. 10. 2010 09:32

Interni deni kolem vyvoje HTML5 asi nijak nevybocuje z tradic podobnych procesu W3C, o kterych dokonce ani vetsina it ctenaru nevi nejspise skoro nic.

Z nejakeho duvodu se Apple rozhodl vsadit na 'technologii' ve vyvoji a vypustil do sveta par peprnych a lacinych komentaru o konkurenci. Takze dokud budou Apple a jeho zarizeni sazejici na HTML5 (bez podpory Flashe) v kurzu, budeme pravidelne cist novinarske bludy o valce mezi jednotlivyma platformama a podobne blbosti a zarucene prognozy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 23:05

ked to uz konecne zacinalo vyzerat, ze sa situacia na poli webovskych standardov ukludnuje - ked uz aj internet explorer zobrazuje xhtml+css blizko zadokumentovanym standardom, ked sme si zvykli na validne a jednoduche vkladanie flashu do webov, ked uz skoro vymrel IE6.... tak pride HTML5 a cely cirkus s nekompatibilnymi prehliadacmi, s ad hoc rieseniami a hackmi lisiacimi sa od verzie browseru k verzii browseru, s nutnostou pisat jeden kod na 3x,... tak cely tento cirkus zacne opat.

potes pan buh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2010 02:44

No on je ten cirkus z principu nekonečnej. Jenom se střídají období většího a menšího bordelu. A i když se teď zdá, že už i dementi z Redmondu pochopili, že by mohli konečně vyrobit browser a blíží se tak období menšího bordelu, tak je tady bohužel ještě významná skupina, kterou jsou emailoví klienti - tam naopak, opět díky dementům z Redmondu, nelze téměř použít ani HTML 4.x a CSS 2.x.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2010 15:33

Bohužel za současný stav může i W3C. Nějaké technologie byli vyvinuté společností Microsoft a W3C je záměrně nebo z nepochopitelných důvodu definovala jako standard, ale trošičku jinak. Microsoft je z důvodu zpětné kompatibility se svými produkty nadále udržoval v jeho podobě.

To házení klacků pod nohy prostě fungovalo z obou stran. Není to tak černobílé, jak by si mnozí přáli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2010 18:09

Jo, to máš asi pravdu. Jenže mě vadí to, že prostě vykrystalyzovaly nějaký „standardy“ (to jestli jsou dobrý nebo špatný je druhá věc) a všichni je postupně tak nějak přijali, jenom Microsoft je přijal tak nějak napůl a nechal to tak i v době, kdy bylo jasný, že ty jeho „vychytávky“ jsou prostě slepá ulička.

Celkem bych chápal, kdyby prostě prostě přišli s nějakým MS markup language a MSCSS, měli to zdokumentovaný, atd. Ale ta cesta zpracenýho html+css mi prostě nepřipadá jako dobrej nápad. Nejsem si jistej jestli bylo technicky nemožný udělat patch, kterej by v IE6 zpětně opravil box model a další věci, ale spíš mi přijde, že to byla „politika“.

Bohužel na tohle doplácíme hlavně my všichni uživatelé (všech browserů), protože prostě některý věci vůbec nejdou emulovat ve všech browserech, tím pádem je na webu málokdo použije. To je v době, kdy požadavky na browsery vysoce přesahujou jejich schopnosti docela zásadní nepříjemnost.

Napadá mě otázka proč třeba IE9 nebo Firefox4 nejsou postavený na WebKitu, kterej je open source? (Nikomu nepodbízím odpověď, protože ji sám neznám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2010 19:09

Box model je v IE6 správny. A čo sa týka opravy milión iných bugov - nie, nemohlo. Vieš si predstaviť, ako by sa narušila kompatibilita so stránkami ladenými pre IE6 (napr. intranetové systémy)? Toto nerobí ani Microsoft, ani Mozilla, ani Google. Navyše, keby to bolo také jednoduché (resp. keby sa to vôbec dalo), dávno by staré Explorery boli vo všetkých počítačoch nahradené novšími verziami.

Myslím, že nejaké MSCSS nie je potrebné, neukázal Microsoft snáď, že vie spolupracovať? IE8 má najlepšiu podporu CSS 2.1 a v živote som preň žiaden hack nepoužil. Ešte pár rokov potrvá, kým sa dotiahne na úroveň Chrome a Firefoxu, ale rozhodne to už nie je o tom, že v IE všetko pracuje inak.

A čo sa týka renderovacieho jadra, dôvodov môže byť veľa. U IE napríklad ten, že to nie je obyčajný prehliadač, ale súčasť operačného systému; to jadro môže byť používané v iných aplikáciách a tak, neviem, v architektúre Windows sa veľmi nevyznám. A Gecko je mimochodom tiež open-source.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 10. 2010 22:02

si si tym box modelom v IE6 isty? napriklad zapocitavanie paddingu do width...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2010 09:54

Áno, toto sa v IE6 opravilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2010 10:16

a nevola sa ta oprava nahodou IE7 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2010 11:01

Nie. Prosím, over si fakty. IE6 má veľa bugov, ale box model v jeho štandardnom režime je už rovnaký, ako v ostatných prehliadačoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2010 18:03

ale tu chybu, že vymysleli ovládání počítače prohlížečem, tu nikdo soudruhům z redmondu nenařídil, tento úchylný nápad měli sami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2010 15:36

Však ťa nikto nenúti používať tie novinky. Môžeš písať HTML4 a CSS2 kód fungujúci všade.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2010 15:45

ked si na projekte, kde vsetko robis sam, tak sa to da. ale ked si sucastou vacsieho projektu a manazment si zmysli, ze se bude robit v html5, tak to je uz ina situacia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 23:02

Asi je jasné, že se musíme posunout někam dál od HTML 4 a XHTML 1.0, ale proboha proč jim to tak trvá a proboha proč se zase odvrací od XML, když už to díky XHTML 1.0 vypadalo jako že XML je jasná cesta, XML parser je dneska v každém prdu. Opět je tu dualita HTML5/XHTML5, HTML5 navíc ani není SGML.

A i když s HTML5 má přijít i rozšíření API pro scripting, tak je naprosto naivní a směšná představa, že HTML5 s doprovdným API to dokáže nahradit nebo jen jakkoliv ohrozit Adobe Flash a potažmo Adobe Flex, pro který je Flash runtimem,

To ovšem nemění nic na tom, že video ve flashi je zkurvenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2010 15:34

Prečo by sme sa museli posunúť od HTML4? HTML je len kostra webu, pár značiek; ja vidím budúcnosť v oveľa väčšom používaní Javascriptu.

A áno, XHTML 1.0 ukázalo, aké je využitie XML - žiadne, veď sa nikde nepoužíva. Takmer všetky tie XHTML stránky sú len neplatné HTML. A technológie postavené na XML, ako napríklad SVG, už nové prehliadače podporujú aj v HTML, takže XML veľkú budúcnosť určite pred sebou nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 20:08

no tAK TO rikaj ty pravy flash a neco dokonaleho na tak to teda padam, skoda jen ze se zatim nerozsiril HTML5 (i kdyz poradne ani nevim co to je to ale nevadi cokoliv lepsiho nez flash !)

HTML neni samozrejme nic dokonaleho a taky to bude nedodelane stejne jako 99% dnesniho softu kdyz je vypusteny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 21:05

Tak to je opravdu kvalitní názor - "pořádně nevím, co to je, ale je to lepší". :)

Já bych si tedy netroufnul tvrdit, co je "lepší", protože je třeba říct kritéria, podle kterých se rozhodujeme. Osobně považuju HTML5 za lepší v tom, že má větší _deklarovanou_ podporu (čti: včetně Applu) a _potenciálně_ (rozhodně ne aktuálně) lepší výkon díky většímu množství konkurenčních implementací. Flash je pro mě zase lepší co se týče vyspělejšího programovacího jazyka, objektového modelu a API, které má víc hlavu a patu než slepenec historických standardů rodiny HTML.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 21:24

mukeke xixao html5 total pwnage zalezi od prehliadaca trololo bum bac +- 0 define Dr.No64 = 0;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 21:41

No jo, taky názor...

Protože neexistuje žádné auto se spotřebou řekněme jeden litr na tisíc kilometrů, budu chodit pěšky, nebo raději vůbec. Oni ho samozřejmě jednou vyvinou. Ale to už budu mít šedivý děti a celá světová zásoba ropy se bude vystavovat v muzeích, jako vzácný exponát.

Tak prosím vysvětlete většině agenturám co "nevozí" reklamu v HTML5 a majitelům webů, kteří z ní žijí, že si teď mají dát na pár let pohov, než bude vše plně funkční na všech prohlížečích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 10. 2010 13:19

Flash reklama je nejvetsi zverstvo co na webu existuje. Nastesti uz mnozi v cele s Googlem pochopili, ze tudy cesta nevede...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 20:08

W3C je teda veľmi zvláštna organizácia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 19:18

Tak podľa mňa Flash a Silverlight budú mať svoj význam ešte dlho po tom, čo HTML5 bude hotové a dobre podporované. Síce menší než dnes, ale aj tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 10. 2010 17:58

spíš jen ten flash

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 17:51

Pred ipadem jsem podporoval flash, nyni mam rad, kdyz je pro video pouzito HTML 5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 18:06

iPad?? neblazni... vzdyt to nema dvoujadro a plnohodnotnej system.. a FLASH!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 19:05

jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 19:12

ale toto... uzivatel Macu taketo slova!!!!!!!!! zla ovecka, zla!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 20:10

Presne, cerna ovce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2010 22:18

ale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2010 02:30

už?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 18:18

Ja by som ako webmaster volil HTML5 video plus fallback v podobe flashu alebo embedu, čo zabezpečí správne fungovanie väčšine návštevníkov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2010 21:15

Nejaka ta moucha by se tam urcite nasla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor