Výzva pro uživatele Nextra ADSLink Basic

Diskuze čtenářů k článku

dark  |  20. 10. 2003 18:22

jedna se tedy skutecne o vysledny stav? nebo muzem jeste ocekavat zmenu k lepsimu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FALONE  |  19. 10. 2003 20:14

MYSLIM ZE POKUD CHCETE NAPISTE SVE POZDRAVY V KOPII NA TISKOVEHO MLUVCIHO CESKEHO TELECOMU - PAN SE JMENUJE VLADA CRHA  A MA EMAIL vladc@ct.cz NEBO vladan.crha@ct.cz

TREBA SI O POUZITELNOSTI NASEHO INTERNETU TAKE RADI POCTOU...

FALONE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 20:23

esli se vam ten mail vubec podari odeslat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 10. 2003 19:57

Trasování směrování k newweb2.nextra.cz [195.70.130.163]
s nejvýše 30 přeskoky:

  1    19 ms    20 ms    20 ms  195.70.151.80
  2   611 ms   495 ms   587 ms  213.210.158.237
  3   471 ms   579 ms   649 ms  phnC10-Vl-33.net.nextra.cz [213.210.133.86]
  4   501 ms   507 ms   564 ms  phuC10-PO-3-1.net.nextra.cz [213.210.130.89]
  5   712 ms   552 ms   785 ms  phuR10-Vl-14.net.nextra.cz [213.210.132.114]
  6   645 ms   623 ms   611 ms  newweb2.nextra.cz [195.70.130.163]

Trasování bylo dokončeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brutus  |  19. 10. 2003 18:17

 

Tak takhle to vypada ode mne ted (Praha):

Tracing route to newweb2.nextra.cz [195.70.130.163]
over a maximum of 30 hops:

  1   135 ms   127 ms   140 ms  oakademie.ti.cz [195.70.151.74]
  2   456 ms     *        *     phuA08-Se-1-6---5.nextra.cz [213.210.158.1]
  3   315 ms   453 ms   410 ms  phnC10-Vl-33.net.nextra.cz [213.210.133.86]
  4   499 ms   931 ms  1001 ms  phuC10-PO-3-1.net.nextra.cz [213.210.130.89]
  5   285 ms   247 ms   250 ms  phuR10-Vl-14.net.nextra.cz [213.210.132.114]
  6   296 ms   259 ms   302 ms  newweb2.nextra.cz [195.70.130.163]

Trace complete.

Pinging newweb2.nextra.cz [195.70.130.163] with 32 bytes of data:

Reply from 195.70.130.163: bytes=32 time=346ms TTL=250
Reply from 195.70.130.163: bytes=32 time=270ms TTL=250
Reply from 195.70.130.163: bytes=32 time=286ms TTL=250
Reply from 195.70.130.163: bytes=32 time=331ms TTL=250

Ping statistics for 195.70.130.163:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 270ms, Maximum = 346ms, Average = 308ms

 

Je to sice des ale vcera to bylo jeste vyrazne horsi.... ping byl 500+ a z 10 tak 2 ztraceny - ted uz se pakety tak moc neztracej....

Ne ze bych byl odvarenej stestim, ale NECO se deje... rychlost mne sice spadla ale to ozelim (a Kazaa jede furt skoro stejne ;) hlavne aby se PING vratil tam kde byl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stiffler  |  29. 04. 2004 13:34

Tracing route to newweb2.nextra.cz [195.70.130.163]
over a maximum of 30 hops:

  1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  192.168.2.104
  2    10 ms    10 ms    10 ms  st.bdsl.sk [62.168.99.2]
  3    10 ms    10 ms    10 ms  gw.bdsl.sk [62.168.99.1]
  4    10 ms    10 ms    10 ms  g0-10.gwb.gtsi.sk [62.168.96.140]
  5    10 ms    10 ms    10 ms  g5-20.gwa.gtsi.sk [62.168.99.90]
  6    10 ms    10 ms    10 ms  Nextra-gw.six.sk [192.108.148.20]
  7    10 ms    20 ms    10 ms  gww.ba.nextra.sk [195.168.0.1]
  8    50 ms    50 ms    30 ms  phuC10-PO-7-2.net.nextra.cz [213.210.130.85]
  9    20 ms    20 ms    20 ms  213.210.132.226
 10    20 ms    20 ms    20 ms  newweb2.nextra.cz [195.70.130.163]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 12:08

Prada!

na dsl.cz 411Kbps
FTP nextry: 45,29/12,95 (up down)...
pingy na nextra.cz: 18-40ms...
download pres DAP: 54kBps!

Z tohohle snu se nechci probudit!!!

BTW: zajimalo by me vyjadreni nekoho kompetentniho, jestli je ted uplatnova agregace s nejakymi jinymi parametry, nebo jak to vlastne v soucasne dobe je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 12:36

Heh, tak ted mam speed OK, ale Pingy se serou :(

To by me zajimalo, co tam vymejslej :o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lix  |  19. 10. 2003 13:40

Ted tam vymejlej jak si strcil palec leve ruky do zadku a prostrednicek do nosu. Jinak uz nevim co.

Situace v Praze je zalostna ... nejde to nad 4KB/s a PING na WolfET je kolem 400 :( a s tim si moc nezahraju.

Uz jsem nextre napsal milej dopis....davam jim tyden! (maximalne dva) a pak od tamtud letim pryc....asi Eurotel či TELE2 nebo jinej bezdrát...

BTW: Asi jsem se měl ožrat...tohle je horší jak kocovina :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 18:12

No, myslim, ze CTc ma porad jeste co ladit...

Pokud stahuju normalne, dosahuju rychlosto v prumeru 130kbps, coz neni moc a ne vse se da stahovat multithread...

Pingy SUX maximalne...To mi nerikejte, ze se ta agregace neda lepe nastavit...!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capy  |  19. 10. 2003 11:05

Dnes rano jsem vstal v domeni ze se treba neco zmenilo... hehe... nezmenilo...

Rychlost downloadu:
1.22 kB/s
9.74 kbps

Tohle je fakt maximalni vysmech... mam linku 192/64, kde je tech mojich oblibenych 160-170kbps??? tusim ze to ani pani z Telecomu nebudou vedet a jen mlzi...
Nacteni stranky zive mi trvalo neco kolem minuty... nez jsem se proklikal az sem na napsani prispevku, tak to trvalo dalsi dve minuty a to ani nepocitam cas nez jsem nasel ty zpravny odkazy... zive si pamatuju jak nejaky sasek od CTc kdysi rekl, cituji: 'cas jsou penize', tusim ze to bylo pri zavadeni nove sluzby, kdyz se jim to jako obvykle nepodarilo v terminu ;o)

No a dalsi problem je v tom ze datovy tok neni plynuly. Data k uzivateli necestujou hromadne a pekne za sebou, ale v jistych davkach. Cimz dochazi k vypadku timeout. Jestli nevite o cem presne hovorim, tak si zkuste pres POP3 stahnout nejaky objemnejsi mail.  Po patem pokusu to vzdate a zacnete hledat modem a vzpominat jakze to bylo to 'free' telefonni cislo na dial-up.

A nepovazujte me za nejakeho zavisleho sosace co denne nataha stovky mega nelegalniho softwaru a filmu. Priznavam, rad si zahraju nejaky ty online strilecky, neni nad to krasne gibnout kamarada brokovnici do hlavy. Ale kdyz mi pri praci nebezi vzdalena sprava systemu a tim padem nejsem schopen pracovat a co bylo slibu ze ADSL je pro vsechny, jak pro pracujici, tak pro hrace. A nekamenujte me tim ze si mam poridit nejakou lepsi linku urcenou pro firemni zakazniky. Ja nejsem firemni zakaznik, ja jsem jen clovek ktery se pri studiich snazi vydelat na zaplaceni teto nehorazne predrazene internetove konektivity.

Vim ze placu na spatnem hrobe, ale diky tomuhle me presel ten nejvetsi vztek a ted pujdu v klidu zavolat na infolinku a zeptam se co se vlastne deje, prece se tam nebudu rozcilovat, to necham na jinych.

capy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capy  |  19. 10. 2003 12:04

Tak jsem volal na zakaznickou linku a bylo mi zdeleno, ze Telecom spustil agregaci, kterou pri mnohonasobne premrstil aby pry zjistil kde ma jejich system slabiny. Na dotaz jestli to tak bude nadale mi bylo receno, ze ne, ze je to jen docasne. Trval jsem na tom aby se moje stiznost dostala az k Telecomum a zadal vysvetleni co s tim bude spolecnost delat. Pry na Telecomy tlaci a snazi se pro svoje zakazniky ziskat lepsi podminky.

Na konec rohovoru jsem se jeste jednou zeptal zda tuhle situaci mam povazovat za stalou nebo se to zmeni mi byla vracena neuveritelna odpoved, ze to vsechno je zpusobeno agregaci a ze tohle je vysledny efekt a ze se to asi menit nebude....

Myslim ze ta slecna, mela tak krasny hlas, ani netusila o cem mluvi a pravdepodobne trpi kratkodobou ztratou pameti, kdyz si ani nepamatovala co mi rekla na zacatku rozhovoru, ktery trval asi 5 minut.... ;o)

capy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doprava  |  19. 10. 2003 12:21

A myslis ze na informacni lince bude kvuli tobe sedet nejaky inzernyr?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capy  |  19. 10. 2003 12:41

ne to nemusi, ale mohli by tam aspon vedet co se deje a podat nejakou adekvatni informaci....

ale to je asi jedno, protoze to stejne muj problem nevyresilo ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doprava  |  19. 10. 2003 10:39

To máte jako s dopravou,...když je ucpaná dálnice tak jedete krokem, když je volná jedete plnou rychlostí. Nevím tedy co se rozčilujete. Nemáte si to objednávat A internet je informační dálnice ... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 12:01

No vcera byl spis internet jako informacni zacpa, nez dalnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doprava  |  19. 10. 2003 12:19

Spise silnice druhe tridy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  19. 10. 2003 15:12

Omyl. tohle není problém internetu!
To je výhradně problém zákazníků závislých na monopolním vlastníkovi české telefonní sítě - Českém telecomonopolu.
Ostatní tyhle problémy nemají !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  19. 10. 2003 22:31

Informacni zacpa je Cesky Telecom. Vytizeni internetu je treba na http://www.cesnet.cz/provoz/zatizeni/ a pohybuje se vetsinou do 10% (v ramci CR)........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  20. 10. 2003 09:02

Ta adresa skutecne neni vytizeni Internetu, ale vytizeni jedne konkretni (a dosti atypicke) internetove site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  20. 10. 2003 10:38

No dobra, ale takhle by to melo vypadat !!!! Telecom by si z toho mel vzit priklad !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  19. 10. 2003 10:20

Řekl bych, že díky kvalitní zákaznické podpoře společnosti Nextra se rychlost vrátila zpět na normální hodnoty! Jen tak dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyldan  |  19. 10. 2003 13:00

Myslíš že PING ve hrách 300 jsou normální hodnoty když mám doma 512 od Nextry?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Borecek  |  19. 10. 2003 08:13

Uz to jede jak ma
19.10. 7 hod 50 min ADSL 512/128 Nextra Ostrava
ping 54 prumer , download 52 kB , 419.2 kb.

Pekna zmena oproti minulim dnum 1.9 - 6.8 kB.
Hura jdu konecne parit Contry - Strike.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 10. 2003 08:34

Tak to se máš. Já mám rychlost 40 - 150 Kbps, ping 360 ms. NEXTRA 512/128 Kolín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matěj  |  19. 10. 2003 08:44

Rychlost se sice zvedla a strašně kolísá mezi 50 až 160 kbit, ale ping stále průměrně 320. Takže změna se tady stále nekoná, asi se jen většina zoufalých uživatelů včera z žalu ožrala a teď spí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 10:01

jj, musel jsem se vozrat, inac bych to neprezil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matěj  |  19. 10. 2003 08:44

Rychlost se sice zvedla a strašně kolísá mezi 50 až 160 kbit, ale ping stále průměrně 320. Takže změna se tady stále nekoná, asi se jen většina zoufalých uživatelů včera z žalu ožrala a teď spí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  18. 10. 2003 23:07

CTc nabízí:
- Rychlost linky po agregaci neznamena deklarovana rychlost / 50
- Rychlost ADSL po agregaci nepoklesne o vice nez 20%
- Testovali jsme agregaci ADSL na 1000 uzivatelich a pokles by mel byt v radu jednotek %
+ informace na www.ct.cz a www.iol.cz apod.

To je uvádění nepravdivých údajů za účelem získání zisku. Čili možná i trestný čin.

Žádné sdílení linek, ale tvrdé omezení uživatelů podle výpočtu asi velmi pracně vymýšleného. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lix  |  18. 10. 2003 21:44

Já bydlim v Praze a mam Nextru 512mbit
Ted mi to funguje 5 x pomaleji nez z modemem!!!!
pipojeni cca 10-15kbit a stahovani? 1,5 - 2 KB!!!!
Hrani her: PING

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ringwraith  |  18. 10. 2003 22:28

Situaci v Praze uz nejspis zmapovali, prece jenom to je huste obydlena oblast, takze jim volalo vic lidi (vcetne me)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  18. 10. 2003 22:45

asi jo..

ja si nemyslim ze problemi ma nextra ja si myslim ze problem je v tom ze nextra planuje neomezeny net na furt a ted je vetsina zakazniku od nextry... takze je jasny ze ji musi nejvice zasahnout agregace...... no nevim no....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  18. 10. 2003 22:58

No, ja mIslYm, ze problemI mas hlavne ty a to s cestinou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ARow  |  18. 10. 2003 23:50

lol dit tam zadnou chybu nemam??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  19. 10. 2003 00:17

problemY
ale furt lepsi, nez kolega negramot, co te opravil predtim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 09:40

Aby bylo jasno: Ja jsem vyzdvihl vsechny mozne chyby po obojetnych souhlaskach, opravdu mi nedela problem cestina natolik, abych mYslel s I :)

BTW: negramot je perfekrni prezdivka do diskuzi, asi si ji ponecham :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdfasdf  |  18. 10. 2003 21:22

Výzva pro uživatele škodovek:

Škoda Auto, a.s. vyzývá řidiče, aby posílali subjektivní dojmy o tom, jak jim zrovna auto brzdí ( jestli na 20 nebo na 30 procent )

Fuck off čESKý TELECOM,

Fuck off škoda http://www.mujweb.cz/www/embo

 

a sorry že sem to taj zašpinil..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OLIN  |  18. 10. 2003 21:44

Protože jsme holt nezavedli intifiádu (po vzoru Palestiny) a Ti sfině z ČTc zatím stále ještě neukamenovali ...

Zrovna před chvílí mi technik z posranýho ČTc tvrdil, že prý co chceme - agregace prý probíhá přímo u uživatelů 1:50 a ne na páteřní lince 2 Mbit, takže ADSL 512/128 - čistá rychlost (bez režie) kolem 420 Kbit/s / 50 = 8,4 Kbit/s (= 1,05 KBytes/s) je prý po agregaci normální ...

Žlutý sfině ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  18. 10. 2003 22:02

Žádná agregace na 2 Mbitu nikdy nebyla, ale ani není u uživatele - vždy dohromady pro všechny uživatele stejné služby ( např. Basic), stejného providera a stejné agregační oblasti (jsou snad 3) dohromady a provede se to tak, že se omezí datový tok na 1/50 (u Basic) celkové prodané kapacity. Takže skutečně, pokud by se rychlost rovnoměrně rozdělila na všechny uživatele, tak z 512K zbyde 10K.

Jenomže ono je to ještě horší, protože se rychlost nerozděluje rovnoměrně.

Momentální výhodu mají ti, jichž je v příslušné oblasi u příslušného ISP citelně méně než 50. Ale i těm stačí 1 sosač v regionu s 1000 thready, aby jim sebral všechnu konektivitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DickOBrazZ  |  18. 10. 2003 22:04

co to tu pises za blbosti.. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  18. 10. 2003 22:16

nektere udaje jsou trochu ejete, ale dejme tomu...


ale mas tam faktickou chybu, agregace neprobiha u klientu, ale na DSLam, to je prvni IP, ktere pingnes, pokud trasujes na jakykoliv server (tracert serverip/hostname)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  19. 10. 2003 00:14

Ani to není správně, agregace probíhá v agregačním bodě, je jich pár v republice, tuším Praha+Střední Čechy, zbytek Čech, Morava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 10:04

Jestli jich je opravdu tak malo, pak mi prosim povezte, jake hostname ma vas agregacni bod. Prikaz tracert www.seznam.cz vypise pingy na jednotlive routery/bridge. Ten, kde mate naposled slusny ping je vas agregacni bod (u me je to prvni IP, kterou pingnu).

hostname toho bodu: oakademie.ti.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  19. 10. 2003 11:41

BTW: Musí mít agregační bod IP? Podle mého názoru nikoliv nutně. Stejně tak nemá IP třeba switch a agregaci pásma by zvládnul taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 11:50

Ano, mate pravdu, swiche take svym zpusobem smeruje trafic a IP nema, ale tady se jedna o aktivni sitovy prvek, ktery je riditelny atd. Jak jinak si chcete vysvetlit dobre pingy na prvni bridge a pak neskutecny horor na vsechno, co se deje dal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  19. 10. 2003 13:04

Já ADSL nemám, raději jsem zůstal u bezdrátu Tele2, protože mi bylo dopředu jasné, jaký mor je agregace 1:50.


ADSL technologii jsem až do nižších vrstev nestudoval, řekl bych ale, že se data přenášejí nejméně až do agregačního bodu datovou sítí Telecomu zabalená v nějakém jiném protokolu. Ten hostname oakademie.ti.cz bude nějaký zapomenutý zpětný překlad, dopředný překlad k němu neexistuje. Ale je to zřejmě IP adresa Nextry.


Někdy může být zajímavé si udělat traceroute z venku k sobě, můžete třeba zkusit http://ns1.ryston.cz/cgi-bin/trace nebo nějakou adresu z http://www.traceroute.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onyx  |  19. 10. 2003 13:23

Trasovat k sobe jsem jiz zkousel ;)

Data po IP siti CTc putuji ve VPN (PPTP) baliku, tam jsou jak UDP tak TCP pakety zabaleny dohromady...

Myslim, ze nemuzete prelozit ten hostname, protoze se vas netyka, stejne, jako nikdo, kdo nemel adsl, nemhol nacist dashboard. Je ale mozne, ze pokud si jako svuj DNS server nastavite dnsko nextry, mohl byste to prelozit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nereknu  |  19. 10. 2003 14:45

AGREGACE je poměr mezi součtem rychlosti linek jednotlivých uživatelů ISP a dostupným pásmem pro tyto uživatele v rámci jednoho agregačního zařízení. Jednotliví ISP a typy služeb se  neovlivňují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sbaba  |  19. 10. 2003 21:58

to by ti ale mohlo dojit, ze masina z domeny ti.cz neni telekoumaku

vzhledem k tomu, jak je adsl delany, tak prvni masina ktera se ti ozve je az router ISP, protoze vsechno v siti telekomu je maskovany pres mpls.

jinak, agragace probiha zejmena na lince mezi DSLAMem a providerem, lajnu mezi DSLAMem a uzivatelem ma kazdy vyhrazenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  19. 10. 2003 22:10

Mezi DSLAMem a providerem je poměrně široké rozmezí, ve skutečnosti je to škrcené v jednom bodě, a to agregačním bodě. Linky mezi DSLAMem a agregačním bodem jsou navrhovány tak, aby na nich k omezení nedocházelo, stejně tak je dimenzovaná linka mezi agregačním bodem a ISP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor