Výzva na podporu internetu v ČR

Diskuze čtenářů k článku

Jan Angelovič  |  23. 07. 2002 09:44

Poslední dobou už moc do diskuzí nepřispívám, ale jak jde o Telecom tak si většinou příspěvek neodpustím. A je to pořád dokola:

Vláda upřednostňuje své zájmy před našimi. Pořád čeká na nějakého superkupce a prodlužuje tak monopol.

ÚOHS i ČTÚ jsou k smíchu a ČTc se jim taky vysmívá - nové tarify bez hovorného snad ani komentář nepotřebují.

Tržní prostředí na telekomunikačním trhu je důležitější než Telecom, stíhačky nebo třeba Aliatel a Contactel (nic proti)

INDOŠ - je třeba něco dodávat?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  23. 07. 2002 09:22

Muj spoluzak pracuje u Telecomu a rikal, ze to vubec neni tak spatna firma. Podivejte se na tu cestu, co urazili od doby sametove revoluce - zvyseni poctu linek, digitalizace, ISDN, nyni ADSL, sluzby zakaznikum. Rika, ze Telecom vyrostl na uroven ostatnich evropskych a svetovych telekomunikacnich firem. Tento rust vsak musi byt z neceho zaplacen. Pred 12 lety musel clovek cekat na telefon buhvijak dlouho, dnes ho ma za chvilku. Myslim si, ze internetu dost prospel s tarifem internet2000. Ale prece se nebude sam okradat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brouzdal  |  12. 08. 2002 22:14

No to že urazil velkou cestu je pravda údajně již myslím 98% linek v ČR je digitálních ale myslím si že pokud chtěl ČT alespoň trochu konkurovat tak tento fakt musel akceptovat a možná již myslel trochu dopředu. To že se dnes člověk dočká telefonu během snad měsíce je teprve nedávno zavedený trend, který podle mě má co dočinení s blížící se konkurencí! Já jsem musel na zavedení telefonu čekat 2 roky zažádal jsem o něj v roce 1997.  Ono ale promyšlený a nejlepší strategický tach ČT bylo zavedení telefonní připojky do každe domácnosti  i když monopol padne tak to bude stále ČT kdo bude držet ony pomyslné palce na drátech. Já osobně nenávidím Český Telecom a říkám ji s prominutím Žlutá Ku**a ono by se tento nápis asi lépe vyjímal a lépe charakterizoval tuto firmu nemyslíte ?    Kdyby alespoň trochu ČT přemýšlel lidšťejší ekonomikou tak by zjistil že zavedení ADSL a vůbec levnějšího INTERNETOVÉHO PŘIPOJENÍ  by se zvýšily tržby neboť by obyčejným lidem již nebránily takové bariéry ke světu informací a zábavy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  23. 07. 2002 00:24

Proč by měl stát podporovat internet?

Státní podpora internetu by byla rozumná věc. Stát není jen od toho, aby přerozděloval peníze do rozpočtové sféry a utvářel právní prostředí. Stát je tu především proto, aby nevznikl chaos. A toho lze nejlépe dosáhnout, když jsou občané státu spokojení. Tuto spokojenost stát zabezpečuje mnoha cestami, a podpora internetu by mohla být jednou z nich. Zlevněním a větším zpřístupněním internetu by se nejenom dosáhlo většího využívání internetových služeb a informací jednotlivými občany, ale i ostatní subjekty výrobní a nevýrobní sféry by z toho měli užitek - je to něco podobného jako když zahraniční firmě dáte na deset let daňové prázdniny za to, že Vám postaví nový závod a zaměstná 2000 lidí. Také na tom stát nakonec vydělá a všichni budou spokojení.Telecom je soukromá firma tak proč by slevňoval když nemusí?

Telecom NENÍ soukromá firma. Je to firma svým způsobem veřejná, jednak proto, že ji zčásti vlastní stát, a jednak proto, že má obrovský vliv na život lidí v tomto státě, tedy "veřejnost". Soukromá firma, která se chová ošklivě, opravdu obvykle zkrachuje. Telecom se chová ošklivě. Téměř každý z nás to zná z vlastní zkušenosti. Ale rozhodně nezkrachuje ! Proč ? Protože je to STÁTEM PODPOROVANÝ MONOPOL. Stát ani nemůže nechat zkrachovat telekomunikační firmu zajišťující jistě přes 90% pevných telefonních linek, i kdyby chtěl. Ale MŮŽE JI REGULOVAT. A to, jak sami vidíme, dělá jaksi velmi "nerad".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 07. 2002 01:43

To je těžké, přece je známo - kdo maže, ten jede. Nemá smysl pořád strkat hlavu do písku před tím, jak to vlastně s tím monopolem Telecomu bylo a kdo z toho měl prospěch. Bylo tím popsáno už plno tun novinového papíru a kb textu. Je to dnes už sice historie, ovšem důsledky pociťuje většina z nás. Vláda nepůjde proti svým zájmům, to je třeba si uvědomit.

Problém bych ale viděl v té formulaci "podporovat Internet". To u nás vyvolává asociace dotací nějakého odvětví plného budižkničemů, kteří akorát škemrají o peníze - jako například České Dráhy (omlouvám se těm několika procentům o kterých to tam asi neplatí). V zásadě jsou možné tři přístupy:


  1. Dusit (škodit, atd ...)

  2. Ignorovat

  3. Podporovat

U nás jsme zatím co se týče Internetu u bodu č.1 (soudruzi z ČSSD stále sní o $$$ z prodeje ČTc) a opravdu obrovský úspěch by byl, kdyby se konání naší vlády přesunulo k bodu č.2. Podle dosavadního vývoje je to ale asi úkol pro několik generací  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  22. 07. 2002 23:59

Nahodou jsem zabrousil na tuto diskusi a neni mi jasna jedna vec. Jsou zde hlasy pro i proti vyzve. Telcom sam rad moc nemam, ale reknete mi proc uz to tady nefunguje, jak si to zastanci vyzvy predstavuji, kdyz by to tak moc podporilo ekonomiku a vseobecny rozvoj. Prece ty chlapi ve vlade, CTU a Telecomu nejsou tak blby, aby sli sami proti sobe, kdyz by zlevnenim vydelali vice penez. Neni tam nahodou jeste nejaky jiny hacek, jako napriklad kapacita linek, ktera by pri masovem pripojovani nestacila anebo by se to nezvladlo administrativne. Mne se zda, ze to vsichni vidite moc jednoduse a cernobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  23. 07. 2002 00:32

...kapacita linek je velice zajimava otazka. Rekl bych, ze to do znacne miry zavisi na mnozstvi uzivatelu ADSL, respektive mnozstvi dat, ktera propluji sitemi...

Chlapi v ČTC moc chtri nejsou, kdyz brzdi rozvoj internetu, chlapi zodpovedni za toto ve vlade take ne (neurazte se, vazeni volici), kdyz nechali fakticky zpomalit tempo volne souteze na trhu s komunikacemi (pevna pripojeni). Ke dnesnimu dni si take v domacnosti vybrat stale nemuzeme...  navic chlapi v Telecomu vic penez mit nebudou, kdyz internet vice vydela. To budou mit chlapi ve vlade...

Chlapi, pripojte se, ja myslim, ze je to dulezity... ostatne, prece se nenechame predehnat e-polaky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  23. 07. 2002 10:34

Dalsim duvodem, proc CTc zacal poskytovat ADSL za vyskoke ceny je zrejme i fakt, ze nedlouho predtim investloval znacne prostredky to technologie ISDN, ktera ve srovnani s DSL (viz technologie DSL) skutecne neprinasi zadnou vyhodu. Byl to jednoznacne krok spatnym smerem, ktery by se v pripade soukrome firmy nehohl stat.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Král  |  22. 07. 2002 23:09

Mate pravdu, ze Telecom generuje zisk. Ale berte v uvahu, ze je to da se rict statni firma. Takze zisk jde do kapes vsem obcanum tedy i Vam. Za tento zisk se stavi nemocnice, silnice apod., proc by se mel davat zrovna na internet? Internet je preci pouhopouhy konicek a snad nechcete, aby Vam stat a ostatni obcane financovali Vase konicky, kdyz jsou na svete dulezitejsi veci. Jak rikam, kdo na to ma, at se pripoji, kde ne, at se kouka na televizi. To je jako kdybych chtel, aby stat snizil cenu u meho oblibeneho casopisu. Nemam pravdu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadel  |  22. 07. 2002 23:16

Proc to teda vsude jinde jde, jen u nas se nasadi hned zpocatku cena jako .... ??? Vysvetlete mi to prosim, jsem mozna drobet nechapavy, tak se docela rad necemu priucim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  22. 07. 2002 23:30

Nemate, jste demagog a moc bych za to nedal, ze jste i zainteresovany. Internet totiz neni pouhy konicek, muze prispivat ke vzdelanosti a k ziskavani vseobecneho rozhledu a vzajemneho poznavani lidi z ruznych koncin sveta. Kdyz uz jsme u toho financovani statem, stat sponzoruje treba i knihovny a to presto, ze nekteri lide precetli sotva slabikar a Honzikovu cestu. Ale tady nemluvime o zadnem dotovani, pouze o ukonceni zneuzivani monopolniho postaveni (polo)soukromou firmou. Samozrejme je mi lito Britu, Nemcu, Polaku, Madaru a dalsich narodu, jejichz clenove jsou bez penez ziskanych zdimanim zakazniku telekomunikacnimi giganty nuceni chodit misto doktora k samanovi, misto zubare ke kovari a misto po silnici musi jezdit v jeepech po polnich cestach. Ale co naplat, treba u nich take zvitezi zdravy rozum a obrati se na tim nasim pokrokovym smerem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nick  |  22. 07. 2002 23:51

souhlasim se Shrekem - jednoznacne bych rekl, ze jste zainteresovana osoba, nedivil bych se, kdybyste byl z ČTC . Internet neni zadny hobby a rozhodne bych ho neprirovnal k televizi. Jedna se o zcela jiny druh komunikace, zabavy, prace, ekonomiky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ehm  |  22. 07. 2002 23:45

Zrejme nechapete, ze kdyby doslo ke skutecnemu rozvoji ceskeho internetu, zvysil by se tim padem zisk vsech firem, ktere se podileji na jeho utvareni - respektive na jeho komercnim vyuzivani. Pokud se bude nabizet slusne (z cenoveho hlediska) pripojeni, dojde tim k vyssimu vyuzivani internetu a tim i k moznosti zvyseni skaly jeho komercniho vyuziti. A jak jiste vite, vsechny firmy musi platit dane, ktere jdou na stavbu nemocnic, skol... presne jak tvrdite.

ČTC nejsou zadni samaritani. Pochopte, ze kdyby nabizeli ADSL pristupneji, neprisli by tim zase o tolik penez na zisku. Navic je tu argument se zvysovanim ekonomicke sily internetu. Pokud se internet vice rozsiri, bude vice vydelavat a tim padem z nej pujde vice na ucely, ktere jste jmenoval ve svem prispevku.

Podle vasi filosofie bychom si tedy meli zrejme vsechny firmy znovu zestatnet, aby nam penize, ktere utracime za jejich vyrobky plynuly do statni kasy... jenze tato teorie je prekonana. Doporucuji si nastudovat zaklady ekonomiky a trzniho hospodarstvi nez se zacnete poustet do podobnych debat.

Proto jeste jednou opakuji : PODPORTE! =)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  23. 07. 2002 00:11

 
Jmenuji se Sova Miloslav a jsem jedním z organizátorů výzvy. Hned se vám pokusím odpovědet na vaše otázky.Telecom je monopol – o tom není třeba diskutovat – a dlouho ještě bude – a proto má stát za povinnost ho nějakým způsobem regulovat. To, že případný zisk je pro všechny občany je pravda, ale zapomněl jste, že Telecom od státu také dostával určitý obnos peněz a ten byl také z kapes daňových poplatníků.
 
 Internet není pouhopouhý koníček – internet je regulérní informační medium jehož se občan může aktivně zúčastňovat na rozdíl třeba od televize. Takže je v zájmu vlády je aby v dohledné době měla k internetu přístup každá rodina – teprve tehdy bude občan aktivně komunikovat se státní správou,teprve tehdy se naplno rozjede internetový obchod, pro invalidní občany se otevře brána do celého světa ( internet je pro ně často jediným kontaktem se světem) teprve tehdy se naplno rozběhne samovzdělávání  a doplňování nabytích vědomostí ( lékaři, učitelé atd.)
 
Než pronesete takovéto unáhlené soudy doporučoval bych, navštívit stránky vlády ČR nebo přímo naší stránku www.kdetoje.cz/petice  a prostudovat si tam dokument SIP (státní informační politika) a dokument eEurope+ 2003 v kterém se naše vláda přímo zavázala ke zpřístupnění internetu všem občanům této země a na dotaci málo rozvinutých regionů nemusí nutně používat prostředky ze státního rozpočtu:
V případech tržních selhání, tedy tam, kde samotné soukromé investice nemohou být ziskové, jsou základním prvkem projekty na podporu méně rozvinutých regionů. Tyto investice je třeba realizovat technologicky neutrálním způsobem nenarušujícím konkurenci. V tomto ohledu je možné uvažovat o pomoci mezinárodních finančních institucí (např. EIB, Světová banka, EBRD)
 
A kdyby se vám dokument zdál dlouhý vzpomeňte si, až ho budete číst, že jsem ho hledal půl hodiny přes den, ze svého počítače.Tady máte výňatek z textu :
Je nezbytné, aby občané, podnikatelé a orgány státní správy měli přístup k moderním komunikačním sítím a službám dostupným přes tyto sítě. Nové technologie spolu s prokonkurenčním regulačním rámcem by měly snížit ceny za připojení a zvýšit dostupnost vysokorychlostního multimediálního připojení k internetu. V podmínkách neexistující plné liberalizace je možné dosáhnout snížení cen za připojení k internetu prostřednictvím cenové regulace a vzájemného srovnávání
 
Na závěr snad jenom toto. Když mi na můj dotaz proč mají v Německu, Anglii, Švédsku, Švýcarsku, Španělsku, Izraeli, Japonsku, Číně, Itálii atd. levnější a kvalitnější připojení k internetu než my,tiskový mluvčí Telecomu pan Crha odpověděl, aby jsme se srovnávali s ekonomikami, které jsou na naší úrovni jsem zvědavý co by mi řekl teď,když ohlásili ceny za ADSL v Polsku.
Na našich stránkách najdete odkazy na články s touto tematikou a také ceny ve světe. Jestli jste nás ještě nenavštívil udělejte to www.kdetoje.cz/petice.
Přeji Vám hezký den,nebo večer (to si vyberte jak chcete). S pozdravem Sova Miloslav
PS:Výzvu ke dnešnímu dni podpořilo 875 lidí!!
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfons  |  24. 07. 2002 07:57

To je ono. Telecom je drzen vladou jako spolehlivy zdroj prijmu do statni kasy. Reci kolem prodeje jsou jen komedie. Bude-li Telecom prodan bude statni kasa jeste prazdnejsi, cehoz se vlada obava. Cili prodej tak rychle nebude. Stat by zkrachoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Pavlečka  |  22. 07. 2002 19:23

Jednoznačně jsem výzvu podpořil. Podle mého není "český telefon" (jak napsal někdo ze zůčastněných v diskusi) firma jako každá jiná. Firma, která se chová monopolně, musí být regulována, od toho jsou v zemi příslušné orgány. Ceny, které jednoznačně nejsou odpovídající standardům za ceny ADSL v Evropě, jsou přemrštěné. Když se podíváte na stránky výzvy, naleznete zde články (např. ceny za ADSL v Polsku, kde není limit přenesených dat!), které vás snad přesvědčí...

Podpořte internet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Král  |  22. 07. 2002 18:13

Podle mého názoru je český telefon firma jako každá jiná. Jejím cílem je maximalizovat zisk, tudíž by byli sami proti sobě, kdyby snižovali ceny u internetového připojení. Navíc jsem někde četl, že právě vytáčené internetové připojení jim začíná docela vydělávat. Konference a statni zasahy jsou na nic. Berte v potaz, že Telecom taky potřebuje peníze na výplaty pro zaměstnance a na investice. Kdo na to nemá, tak ať se na internet nepřipojuje. Tak je to se vším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ehm  |  22. 07. 2002 19:27

ČTC generuje ročně ZISK (nikoliv OBRAT) ve výši několika MILIARD Kč. Prosím, nepovažujte internetovou komunitu za úplné kretény, když píšete takové nesmysly, spíše bych ocenil, kdybyste se již nepřipojoval VY.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VETRIs  |  23. 07. 2002 09:15

By me zajimalo,kolik si vydelavate ci nemate neco spolecneho s TELECOMEM, vypada to, ze asi jo a bojite se,ze by vam mohli snizit plat.Neni liz pravda???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  22. 07. 2002 11:06

Nevím jestli to spůsobil tento příspěvek, ale za poslední 2 hodiny přibylo 50 podpisů

Aktuální stav je tedy 676 podepsaných!

Všem, kdo se alespoň podívali na naší výzvu děkuji a slibuji, že uděláme vše pro to, aby vaše podpora měla smysl. Snad se už brzy dočkáme levného a kvalitního připojení k internetu Jěšte jednou dík Sova Miloslav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor