Vyzkoušejte si své programy na 2quibitovém kvantovém čipu zdarma

Kvantové čipy jsou stále ve fázi výzkumu, k dispozici jsou ale už více než 512quibtové čipy, které v některých oblastech výpočtů dokážou oproti klasickým procesorům nabídnout řádově vyšší výkony.

TIP: Kvantový počítač se utkal s dnešními procesory. Zvítězil?

Bristolská univerzita (QCloud) má k dispozici již několik druhů jednoduchých kvantových čipů, momentálně vyvíjí 6quibitové a 8quibitové modely. Jeden ze starších 2quibitových modelů se tým rozhodl uvolnit do cloudu pro ostatní programátory, kteří by se normální cestou ke kvantovým čipům nedostali.

K dispozici je simulátor přímo na webu a na stránkách je i tutoriál, který vás provede základními vlastnostmi při programování pro tento kvantový optický čip. Čip využívá dva letící fotony skrze optické kanály, kde jsou kvantově provázané (vzájemná korelace) a měření jednoho tak ovlivní i druhý.

2quibitový kvantový optický čip bude od zítra k dispozici přes cloud zájemcům o kvantové experimenty

Pokud vám experimenty v simulátoru už nebudou stačit, můžete požádat o povolení k připojení k reálnému čipu, který je umístěn v laboratoři. Můžete tak nechat běžet své programy a výsledky vidět přímo přes internet.

Simulátor na webu Bristolské univerzity

Zatím je k dispozici pouze zmíněný simulátor, přístup k 2quibitovému čipu bude otevřen od 20. září a pak budete moci třeba v autobuse na svém mobilním telefonu ladit svůj experiment pomocí kvantové optiky. Nezní to úžasně?

Diskuze (14) Další článek: Zemřely největší osobnosti počítačových her a zvuku, Yamauchi a Dolby

Témata článku: Technologie, Cloud, Čipy, Autobus, Optický čip, Kvantový čip, Čip, Bristol

Solární panely v silnici vypadaly jako dobrý nápad. V praxi se ale neosvědčily

** Nápad použít na silnice místo asfaltu solární panely vypadal slibně ** Praktické testy však odhalily celou řadu nevýhod ** Nejhorší je směšná účinnost ve srovnání s fotovoltaickou elektrárnou

Karel Kilián | 65

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

** Astronomové objevili daleko za Neptunem těleso 2015 TG387 ** Okolo Slunce se pohybuje po extrémně protáhlé dráze ** Jeho dráha může ukazovat na existenci planety Devět

Petr Kubala | 10

Roboruka se 100 let učila otočit kostičku. Skutečné A.I. se možná nikdy nedočkáme

** Strojové učení v posledních deseti letech dokázalo divy ** Používáme ho dnes každý den nejen ve vyhledávači ** A přesto se člověku nepřibližuje ani náznakem

Jak horko bude ve vašem městě, až vám bude 80 let? Podívejte se, jak se projeví klimatické změny!

** Srpen byl třetí nejteplejší za posledních více než sto let ** Bude to ale daleko horší, jak ukazuje aplikace NYT ** V Praze vzroste počet horkých dní na čtyřnásobek