Vyzkoušejte Operu 9.51 ve verzi RC2, opravuje nestabilitu

Diskuze čtenářů k článku

avatar
28. 06. 2008 19:50

se obloukem vyhněte, pokud nechcete zažít zklamání z prohlížeče, který byl až do verze 9.27 špičkový. Pak někoho z ASA napadlo předělat jádro prohlížeče a od té doby nestačí příznivci Opery valit oči na to, jak v jedné verzi jsou chyby odstraněny a v další se již odstraněné chyby vrátí. Jako by jedna ruka nevěděla co dělá druhá. Pokud to půjde tímto tempem, tak prohlížeč Opera ztratí všechny dosavadní příznivce. Kdo nevěří, že situace kolem Opery je tak vážná, může se začíst do diskuzí na www.operacesky.net.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flash  |  28. 06. 2008 20:13

Pod to se nemůžu než podepsat. Opera 9.50 působí značně uspěchaným dojmem a i když jsem byl do 9.2x jejím spokojeným uživatelem, chystám se utéct k Firefoxu (s hromadou pluginů :/ ). Leda snad, kdyby se povedlo ve verzi 9.51 opravit alespoň samovolné pády.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2008 22:08

ani 9.50, ani žádná RC 9.51 mi nespadla ani jednou a to to máš puštěný téměř nonstop... ale s tím uspěchaným dojmem bohužel musím souhlasit. Během vývoji nadělali hromadu chyb (které ve 9.2 nejsou) a odmítají to opravit. Že prý jsou nejdříve opravovány bugy s velkou prioritou (což podle changelogů vůbec neni pravda)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2008 23:59

Mne padala, 9.5beta jak Windows na jar, 9.5 uz ovela, ovela menej. V podstate, pokial nepustim daky naozaj sialeny flash (on je ten flashplugin pod 64bit.Linuxom celkovo ukazkovo "stabilny" ) ustoji kludne tyzden nepretrzitej prevadzky... a potom zhebne bez slova ci dovodu

Ale mozem si zaklopat na drevo, bo vsetky spominane bugy ma zatial oblukom obchadzaju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2008 20:32

Mluv za sebe, pripadne jsi bez svoje komplexy lecit na necem jinym. V nove Opere ti sebrali nejaky dve pofiderni funkce, kvuli kterym jsi Operu vzdy zkousel pouze deset minut ze kterych mas tu drzost vyvozovat zavery, ktery vydavas za nazor cele komunity.

Tvoje vyroky o novym jadre, rukach nebo vracejicich se chybach snad nepotrebuji komentar.

Jak uz tu jednou nekdo trefne podotkl: "Opera jeste nema tolik uzivatelu aby si te mohla dovolit."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2008 23:02

bez se lecit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2008 08:53

Takže jak píšeš, Opera 9.50 nemá žádné problémy a tohle je tedy výmysl:

Opera 9.5 pod Windows XP občas přestane překreslovat okno a všechno zčerná, někdy je vidět plocha a postupně se začínají zase vykreslovat jednotlivé prvky.

S Operou 9.5 jsem začal mít problémy se správcem hesel. Dříve mohly být pro dvě přihlašovací jména a po stisku ctrl+enter naskočila tabulka pro výběr přihlašovací jména. V nové verzi si pamatuje pouze jedno přihlašovací jméno a u zadávání druhého nenabídne možnost uložit do spravce hesel.

Ve verzi 9.50 mám na osobní liště své oblíbené záložky, ale občas se mi stane, že z těch záložek zmizí faviconka a zůstane tam jenom text. Ikonky mizí zcela chaoticky v různé časy a zároveň mizí různé ikonky a u některých záložek ikonky zůstávají.

Po nainstalování Opera 9.5 trvale vzužívá 50% procesoru a zvětšila stránkovací soubor o cca 350 M. Tohle zatížení zůstává i po zavření opery, zlepší se to až po zavření procesu ve správci.

Buď tak laskav a nepiš o problémech o kterýcj nevíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 09:34

>> ... přestane překreslovat okno ...

s tímto bugem jsem se ještě nesetkal ani jednou a to mam Operu zaplou nonstop. Jediné, co se mi stalo bylo, že nepřekreslila hlavní menu, což se ale po chvíli zase samo spravilo

>> ... problémy se správcem hesel...

tohoto jsem si bohužel také všimnul.

>> ... využívá 50% procesoru...

jak už jsem psal, tak mam Operu zaplou téměř nonstop a s tímto jsem se také nesetkal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 09:55

>>>> ... přestane překreslovat okno ...

>>s tímto bugem jsem se ještě nesetkal ani jednou a to mam Operu zaplou nonstop. Jediné, co se mi stalo

>>bylo, že nepřekreslila hlavní menu, což se ale po chvíli zase samo spravilo

Mne se to stava nekolikrat za den. Webova stranka zcerna, vcetne menu, a teprve pri najizdeni kurzorem nad jednotlivymi prvky stranky i menu se zase vse postupne zobrazi. A vzhledem k tomu, ze mi to dela jak v XP, tak ve Vistach, bude s tim muset Opera neco udelat.

To je ale asi take jediny bug, ktery jsem v 9.5 nasel.

Jsem zvedav, kdy je ale napadne konecne uz predelat to neintuitivni a presprilis slozite nastavovani. Argument, ze ostatni browsery na tom nejsou o moc lepe, mi nestaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 10:29

> Argument, ze ostatni browsery na tom nejsou o moc lepe, mi nestaci.

A co takto argument, ze intuitovnost je subjektivna a mne tento sposob plne vyhovuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 11:29

Nikde jsem nenapsal, ze Opera nema zadny problemy. Problemy ma kazdej software, ale rozhodne Opera nema takovy problemy aby od ni uzivatele utikali.

Rikas mi abych nepsal o problemech o kterych nevim, ale jediny na co se zmuzes je, ze sem pises o "problemech", ktery jsi posbiral vsude mozne od ruznych uzivatelu, coz jenom dokazuje, ze ty jsi Operu 9.5 ani poradne nezkousel (natoz aby jsi tam nejakej z tech problemu postrehl). Neumis nic jinyho nez papouskovat par naucenych frazi (o vracejicich se chybach, rukach atp. ) a par nejakych problemu o od uzivatelu o kterych vubec nic nevis. Nevis v jakym stavu maj pocitac, co s Operou vyvadi atp.

Jedinej co ti beru je to prekreslovani, ktery opravili hned v prvnim vydani verze 9.51 stejne jako ten problem s hesly viz. obr. http://i25.tinypic.com/24ctz09.png .

Vytezovani procesoru nikdo jinej nepozoruje, takze je velice pravdepodobne, ze je chyba na strane uzivatele.

Kazdopadne jestli u tebe nefunguje, tak neni nic jednodussiho nez jim bug nahlasit nebo to napsal na desktopteam blog. Vyvojari tam jsou ted velice aktivni a reaguji tam skoro na kazdej problem. Ale jak ty v oblibe rikas: "prece jim nebudeme zadarmo pomahat vyladit Operu".

Btw vsechno bylo testovano na Opere 9.51 RC2, protoze jestli sis nevsiml, tak tenhle clanek je prave o Opere 9.51 RC2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2008 17:09

Podle tvé argumentace je vidět, že Operu používáš víkendově a ne pořád, jinak bys chyby dávno viděl. Tvpje argumentace mi připomíná uživatele, který odpovídal na mnou uvedené problémy Opery na www.operacesky.net. U většiny problémů napsal, že tuto funkci čistě náhodou nepoužívá. Pokud chci nějaký program používat, tak bych neměl zavírat oči před jeho problémy. Aby ses o problémech Opery 9.50 a 9.51 poučil, projdi si diskuze na stránce http://my.opera.com/desktopteam. Po přečtení diskuzí se sem vrať a můžeš poreferovat, že jsi tam nic neviděl a nečetl žádné problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 18:49

:)) tak ja o tobe reknu, ze Operu 9.5 jsi pouzival pokazde par minut a poslu te na desktopteam blog a ty v reakci na muj prispevek o me reknes to stejne a posles me na stejne misto, tomu teda rikam argumentace . Na operacesky aktivne nepusobim, ale desktopteam blog pravidelne ctu a prispivam, stejne jako jsem nahlasil nekolik bugu, ktery mi uspesne opravili. Jo a Operu pouzivam uz od 1. verejne alfa verze, kdezto ty na Operu od 1. verejne alfa verze jenom nadavas...

Ja, ale pred problemy Opery oci nezaviram. Ja je poctive nahlasuju primo ke zdroji aby byla Opera lepsi pro vsechny, tedy i pro takovy jako jsi ty, kteri jen chodi po forech a snazi se ostatnim vnutit jak je Opera 9.5 spatna, zabugovana, jaci jsou vyvojari Opery amateri atp., protoze ty jim prece zadarmo nebudes pomahat odladit Operu. Zkus prosim pochopit, ze timhle tvym pristupem absolutne nicemu a nikomu neprospejes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor