Do konce prvního čtvrtletí letošního roku bude na trhu velký výběr různých systémů pro rozšířenou a virtuální realitu. I když lze nalézt velké odlišnosti mezi hardwarem a použitými technologiemi, to nejdůležitější část budou tvořit samotné hry a software.
Nabídka her a softwaru je samozřejmě úzce spojená s celkovou komunitou vývojářů, kteří se dané platformě věnují. A právě to se pokusili zjistit pořadatelé akce GDC (Game Developers Conference), když získali vyplněné dotazníky od přibližně dvou tisíc vývojářů.
Podle získaných dat na nějaké hře pro virtuální nebo rozšířenou realitu pracuje už 16 % všech vývojářů, což je přibližně dvakrát více, než tomu bylo v minulém roce. Vzhledem k tomu, že už nyní je nabídka platforem poměrně pestrá, museli vývojáři i zaškrtnout, pro které systémy vyvíjí.
Výsledky statistik dle GDC
Z výsledků vyplývá, že nejvíce vývojářů se soustředí na vývoj hry pro Oculus Rift (Facebook), kterých je tak kolem 19 % a pouze 7 % pak pro mobilní verzi Samsung Gear VR. Řešení v podobě PlayStation VR, HTC Vive a Google Cardboard se těší přibližně stejnému zájmu kolem šesti procent.
Zcela jiné výsledky ale vyšly najevo z dotazu, pro jaký systém budou vyvíjet příští hru, přičemž mohli zaškrtnout i více platforem. Zde už byla pozice mnohem vyrovnanější. Nejvíce sice získal Oculus Rift (40 %), ale na druhém místě byly HTC Vive, PlayStation VR a Microsoft Hololens, každý s přibližně 25 %. Gear VR si získal kolem 15 % vývojářů.
Při uvedení finálních verzí systémů pro virtuální a rozšířené světy lze čekat omezenou nabídku her a softwaru, ale vývojáři se budou pro efektivnější přístup jistě soustředit na kompatibilitu pro různé systémy, které se budou lišit jen v maličkostech jako je ovládání nebo kvalita vykreslování.