Výuka vývoje her má u studentů úspěch

Vybíráte vysokou školu a chtěli byste jednou pracovat jako herní vývojáři? Pak je pro vás v Česku nejspíš tou nejlepší volbou pražská Matematicko-fyzikální fakulta, která studentům nabízí kurz vývoje her. O zkušenosti z prvního roku výuky se na Digitexu na sérii přednášek Game Life podělil vyučující Martin Klíma.

K vedení kurzu jej inspiroval hlavně kontakt s absolventy škol při přijímacích pohovorech. „Po odborné stránce jim nebylo co vytknout, ale viděli jsme velký dluh škol, co se týče praktické práce programátorů v počítačové firmě,“ vysvětlil.

V kurzu se studenti naučí pracovat v týmu a vhlédnou do specifik vývoje počítačových her. Podle Klímy se hry liší od software na zakázku například tím, že zpětnou vazbu vývojáři dostanou, až když je program hotový, a žádný klient jim v průběhu práce neříká, jak si co vlastně představuje.

Studenti nemusí nutně být budoucí programátoři. „Velká část toho, o čem tam mluvím, nesouvisí přímo s programováním – ty hry se neprogramují jinak než ostatní software,“ řekl Klíma. Mladí herní návrháři pochopí, jak se vytváří plán vývoje, naučí se přemýšlet o specifikách žánrů, dozví se i o obchodních modelech a marketingu počítačových her.

„Zájem ze strany posluchačů se dostavil, na přednášku chodilo zhruba 30 lidí a dokončili celkem 7 projektů,“ pochválil si Klíma. „Ty projekty dopadly lépe, než jsem čekal, a to i u týmů, které začínaly od nuly.“ A jestli kurz zvýší hodnotu studentů na trhu práce? „To bereme zatím jako zbožné přání. Nikdo z těch studentů ještě neabsolvoval, takže těžko říci, jak se na to budou tvářit zástupci firem při pohovorech.“

Diskuze (7) Další článek: Invexové mistrovství v počítačových hrách poprvé na noteboocích

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,