Vyšlo PostgreSQL 8.3

Diskuze čtenářů k článku

a8  |  05. 02. 2008 18:06

Mate nekdo zkusenosti s DB2 Expess-C? Zda se jako slusna alternativa k free databazim.

http://www-306.ibm.com/software/data/db2/express/download.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.Mlich  |  05. 02. 2008 08:04

Delal jsem komercni aplikace s DBF, Paradox, MS Access, MS SQL 6,5, 7, 2005, Interbase, Firebird, MySql i PostgreSql, ale u kazde jsem narazel na nejake problemy, ze neco neslo, jak jsem si predstavoval. Jedine u Postgre jsem nasel vsechny vlastnosti, co jsem hledal a fungovaly podle meho ocekavani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  05. 02. 2008 14:55

Můžu se zeptat na ty problémy s Firebirdem? Jestli to třeba nebyly ty věci, co už jsou na obzoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AiR
04. 02. 2008 20:26

a co srovnani s MS SQL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 05. 02. 2008 01:01

Spíše bych srovnával s Oracle ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abbe  |  05. 02. 2008 07:22

Me by to srovnani taky zajimalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2008 08:05

Tyhle srovnavaci testy se delaji strasne spatne, jde o metodiku. Jestli chcete testovat rychlost, vyhraje neco jineho, tedy relevantne ke strukture dat. Jestli chcete testovat moznosti programovani stored procedur, tak budete mit zase jineho viteze. Jde o extremne komplexni problematiku, neznam moc lidi ochotnych se do takovychto testu pustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baset  |  05. 02. 2008 12:41

Když za to platíte, tak to musí být lepší. Něco free, bastlené hladovými vývojáři, přeci nemůže konkurovat.

Nekamenujte mně, to není můj názor, jenom si myslím, že takto rozhoduje mnoho managerů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2008 14:58

Ty hladové vývojáře bych rád viděl. To jak je PgSQL šířena nic nevypovídá. Její vývoj podporoval třeba SUN Microsystems (jak to bude po akvizici MySQL nikdo neví) a na nasazení se podívejte na jejich stránky, možná byste byl velmi překvapen. Kupodivu neznám moc velkých nasazení MSSQL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hal  |  04. 02. 2008 19:09

Hlasuji pro PostgreSQL! Nechci flame. Je to jen výzva. Stáhněte si a zkuste to.

hal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OU  |  04. 02. 2008 19:14

souhlasím.

PostgreSQL je často nazýván "Oracle chudých". Samozřejmě v tom dobém slova smyslu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2008 19:16

na většinu aplikací dostačuje MySQL ... ale jinak PostgreSQL doporučuju taky !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myrek  |  04. 02. 2008 19:46

MySQL dostačuje jen těm, kteří neumějí ani zbla využít potenciál SQL.

Pro mnohé lidi je termín "databáze" ztotožněn s pojmem "tabulka". Takovým pak jistě stačí MySQL a jsou spokojení že jim to nějaká data tahá. A vůbec jim nevadí, že na jednu stránku mají třeba 4 a více SELECTŮ a ani jim nenapadne že by vůbec mohla existovat výkonnější možnost s pomocí 1 nebo dvou složitějších dotazů.

...a o možnostech transakcí ani nemluvě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smok  |  04. 02. 2008 20:03

neviem ci sledujes vyvoj mysql, ale my co sledujeme, uz dlhsie bezime na MySQL5

nie je to oracle, cize jednotlive features nie su az take dotiahnute, no dostacuju na drvive percento potrieb. mysql naozaj nie je len v malych projektoch (vid masivna podpora google, akvizicia Sunom)

pre info par peknych featur, ktore ho stavaju minimalne na uroven Postgresu

- clustering

- triggery/stored procedury/prepared statements

- InnoDB, row-level locking

- transakcie

a samozrejme obrovska podpora celeho OpenSource sveta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myrek  |  04. 02. 2008 20:10

Ano sleduji. Ale to je jen slabý odvárek.

MySQL má výhodu snad jen v tom, že má dost nízkou režii na začátku spojení, takže pro opravdu velmi jednoduché tahání dat má nižší latenci.

Stejnětak, a právě díky tomu, je na špatně napsaných aplikacích na pocit výkonnější. Tam kde programátor nedá SQL šanci optimalizovat velký dotaz, tam se právě projeví tato vlastnost.

Nicméně nechci tu zahájit flame. Nechme to při tom, že každý má pro to svoje důvody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smok  |  04. 02. 2008 20:22

suhlas :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  05. 02. 2008 01:46

"MySQL má výhodu snad jen v tom, že má dost nízkou režii na začátku spojení, takže pro opravdu velmi jednoduché tahání dat má nižší latenci."

...a jakákoli větší aplikace má middleware s connection poolem, takže nějakou režii připojení vesele eliminuje. (Nemluvě o prepared statements, a už vůbec nemluvě o uložených procedurách na větší transakce čistě na straně serveru.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  05. 02. 2008 01:43

Transakční výkon InnoDB je oproti PostgreSQL značně mizerný, viz poslední testy jádra FreeBSD 7 na osmicestném serveru (http://people.freebsd.org/~kris/scaling/7.0%20Preview.pdf), na kterých se projevuje, že vícevláknové MySQL má samo se sebou trošku problémy, dokonce i proti process-based PostgreSQL. Někde tam mají lock contention. Pokud jde o row-level locking, ten byl hitem dne někdy na začátku 90. let, myslím, že dneska už je svět někde jinde. První opravdu moderní engine pro MySQL bude Falcon, pokud se ho ovšem MySQL doopravdy dočká. Pokud jde o triggery a uložené procedury, moje oblíbená svobodná databáze (nikoli PostgreSQL! - ten mi přijde jako moloch, mám rád jednodušší věci, a postgresqlsti jsou divný lidi ) je má již od nepaměti. MySQL stále ještě stahuje technologickou propast mezi sebou a vyspělejšími databázemi. V minulosti ho živilo hlavně přizpůsobení pro sdílený provoz na webhostingu, ale teď se ukazuje, že když se jeden snaží o víc, musí na to taky mít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paks  |  04. 02. 2008 20:27

Na vsetko co staci MySQL staci aj SQLite, elegantnejsie, s este nizsou reziou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  05. 02. 2008 05:42

Ono ma sqlite svuj vlastni srvr, od kdy? A bez nej je nevhodne na vetsinu aplikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2008 08:00

Ma, byt ne vlastni. Existuje wrapper, ktery pouziva backend SQLite, ale navenek se na nej muze normalne pripojit kolik chce uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 05. 02. 2008 01:00

Postgre je výborný databázový server. Je poněkud smutné, že takto dobrý server není schopen bojovat s MySQL, který je sice fajn, ale ani ve verzi 5.x prakticky nic neumí (ubohé triggery, slaboučké uložené procedury atd.)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2008 08:03

Je, MySQL se prosadilo jednoduchosti (nevim nakolik znate PgSQL, ale uz jen vytvoreni uctu neni tak elementarni cinnosti, jako u MySQL) a tim, ze bylo dost dlouho sirene spolecne s PHP, vyvojari si zvykli. Je docela zajimave se podivat na to, kde je nasazeny Postgres, protoze to nejsou jen webove databaze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2008 10:23

Nojo, jenže: na velkých a drahých projektech se používají jiné databáze a menší a levnější (či úplně nekomerční) projekty zase nevyužijí ty vlastnosti, které má PGSQL navíc.

Navíc na těch malých projektech, kterých je ale na počet většina, dělají obvykle lidi, kteří mají často problém dát dohromady složitější SELECT, natož aby vůbec věděli, co je trigger.

Krátce řečeno, pokud děláte projekty, kde dnes dominuje MySQL, obvykle nepožadujete kvalitní SŘBD se spoustou funkcí, ale spíš "dostatečný" SŘBD s velkým rozšířením a širokou podporou... a to je MySQL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ub  |  05. 02. 2008 11:04

Ono to suvisi najma s tym, ze vacsina webistov sa programovanim prilis nezatazuje a su radi, ked sa im podari urobit join. Teda aspon podla mojich skusenosti. Takze im plne vyhovuje pouzitie tabuliek ako v exceli, ziadne transakcie, procedurky, triggery a hlavne ziadna referencna integrita. (skuste si pozriet DB, ktore vytvaraju free fora a podobne projekty). Skuste im vysvetlit, naco je to dobre a budu sa na vas divat ako na sialenca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2008 11:59

Tak tento přístup lze aplikovat i na PostgreSQL, potíž je v tom, že MySQL zůstane i při tomto pseudonávrhu databáze dost rychlá. Já se teď snažím inicializovat portaci jednoho většího projektu z MySQL na Postgres, ale postoj maintainerů je chladnější, než vlažný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor