Nápad dobrej. Kiwi narazila na problém, který není schopna sama řešit. Ani excelentní algoritmus totiž není samospasitelný. Chybí mu totiž zkušenosti. Každý kdo potřebuje udělat opravdu komplikovanou cestu nakonec "zvedne telefon" a zavolá svou (nebo doporučenou) IATA agenturu, která dělá letenky x-roků. Nejde totiž jen o kombinace letů ale o osobní zkušenosti získané roky praxe z těch nejsložitějších cest a taky cit pro detail. A v tom je mozek zatím nenahraditelný. Business klienta totiž vůbec nezajímá nějaká garance Kiwi že když se něco pokazí po cestě, tak mu Kiwi zajistí jinou cestu, ale to že tam bude včas !!! A proto pokud to nebude nezbytně nutné tak nebude kombinovat nespolupracující airlines, vystavovat segmenty na samostatné letenky nebo např. z Prahy do Bruselu letět se dvěma přestupy a podobné "prasárny" vhodné pro "batůžkáře", ale ne pro "cesťáky". Aby nakonec zjistil, že Kiwi ani sama letenky nevystavuje, přiráží si % k tomu co nakombinuje a změnu letenky nakonec ma taky na počkání neudělá. Celá soutěž je cesta jak chce Kiwi posunout svůj businees do dalšího segmentu, kde se jim nedaří. A za nápad jak na to nakonec až tak moc nezaplatí (RTW stojí od nějakých 47k s dalšími výdaji za 100-200k celkem).
Jen naokraj - jsem IATA agent a letenky dělám přes 20let a na Kiwi (nejen) chodím pravidelně. Občas (ale jen občas) se u nich objeví i něco zajímavého - aby to pak napsalo, že se změnila cena...