Vypuštění Barcelony: 10. září v 6:30

Diskuze čtenářů k článku

Tomas Vesely  |  13. 08. 2007 14:41

Proc by neplnily termín? Stačí těch nasadit na těch pár testovacích kousků několik miliónů dolarů, a mohou bezproblému uspokojit včechny zájemce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smarty  |  10. 08. 2007 09:06

Doporučuju všem fanatikům, aby si hodili mokrej hadr na hlavu a k datu vydání přičetli ještě tak 2 až 3 měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ostravák  |  10. 08. 2007 09:46

ty máš určitě intel takhle reagují závisláci na jené značce....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smarty  |  10. 08. 2007 09:56

Ano přiznávám se bez mučení, že fandím spíš Intelu & Nvidii. Ale vsaďte se, že k tomu odkladu dojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2007 15:02

Mě doma pěkně funguje AMD AthlonXP@3200 + nForce2 čipset + nVidia 6600

Do kanceláří ale jsou statisticky lepší Intely...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2007 12:21

Spíš realisti. AMD poslední dobou nesplnilo žádný termín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  30. 08. 2007 23:04

Podle příspěvku v Anandtech

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=3006

je jasné, že problém není v procesoru samotném, ale v základních deskách, které potřebují úplně nový Bios. Takže po zavedení procesoru skoro nic (opakuji: nic) na starých PC nepojede, hlavně ne grafické karty. Proto AMD potřebuje čas, aby Barcelona běžela i na jiných deskách než jen jejich. Dělo to asi bude, jde o čtyři samostatná jádra, která pracují v nové architektuře. No prostě, kdo počká, ten se dočká...

V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  10. 08. 2007 08:40

Zcela nová architektura byla při přechodu z K7 na K8, Barcelona je lehce vylepšená K8 s nativní podporou 4 jader. Fandím mu, ale nevim nevim... první testy na netu nic moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2007 09:02

Žádné testy zatím nebyly, krom nějakých smyšlených podvrhů, odlišnosti K10 vs. K8 jsou zřejmé ze schémat a jsou v řádu P4 vs. Core od Intelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  10. 08. 2007 10:03

Vzhladom na to,ze to nie je CPU pre Windows, ktore de facto Barcelonu nepodporuju, tak tie testy pod Windows nie su prekvapenim

http://www.theinquirer.net/?article=41566

ziadna K8L, dopln si informacie

AMD K8L, although not an official code name, has been suggested to refer to one of the following:

* AMD K10, AMD's next generation processor core.

* AMD Turion 64, AMD's mobile-optimized Athlon 64 version.

In popular press, it has been widely used to refer to "AMD Next Generation Processor Technology" which was also used to describe K10 by AMD.

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K8L

K9 appears originally to have been an ambitious 8 issue per clock cycle core redesign of the K7 or the K8 processor core[1]. At one point, K9 was the Greyhound project at AMD

At one time K9 was the internal codename for the dual-core AMD64 processors as the brand Athlon 64 X2

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K9

The AMD K10 is AMD's next generation of processors

AMD K10 processor series is the immediate successor to the AMD K8 series of processors (Athlon 64, Opteron, Sempron 64 respectively, and sharing technologies with the Socket S1 Turion 64)[citation needed]. Specific models have not yet been officially announced.

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2007 15:21

To si predpokladam robis sradnu. Nepodporovat Windows, to mozu rovno zavriet kram...

Tiez si myslim ze K10 je len mierne vylepsena K8-9. Konecne dobehli Intel co sa tyka sirky internych zbernic (256 bit) a co sa tyka SSE jednotiek (128 bit). To bola IMHO velka brzda starsej technologie a preto paradoxne niektore (aj vektorove) vypocty su na K8 efektivnejsie cez FPU ako SSE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2007 16:13

„Tiez si myslim ze K10 je len mierne vylepsena K8-9. Konecne dobehli Intel co sa tyka sirky internych zbernic“

??? To nemyslíte vážně???

Podívejte se lépe na šířky pásma K7, K8 a K10, ale rovněž na P4 a Core. Hlavně, pak kolika bitové ty procesory jsou, ne jaké mají instrukce a ještě nezapomeňte na šířky sběrnic, kterými procesor komunikuje s okolím. Potom již jenom počty jednotek a …

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2007 19:33

Tazko porovnavat CORE2 vs AMD, kedze ide tam sa s niektorymi problemamy popasovali trosku inak, ale K8 vs K10 ide porovnat velmi dobre. Takze ako pozeram - tak pozeram, stale mi z toho vychadza to iste:):

- K8 - 64 bit cpu, interne 128 bit zbernica medzi CPU a CACHE, 64 bit SSE (cize pocita 2x32 bit float a teda full 4xFLOAT SSE vektor musi spocitat na 2x)

- K10 - 64 bit cpu, interne 256 bit zbernica medzi CPU a CACHE, 128 bit SSE (cize pocita 4x32 bit vektor na 1x)

- CORE2 - 64 bit cpu, interne 256 bit zbernica medzi CPU a CACHE, 128 bit SSE

Jo samozrejme, interface s okolim je novy a tak trochu zodpoveda sucasnym poziadavkam a aj tie features s usporou energie su nove. To vsak nic nemeni na fakte, ze to jadro je len mierne vylepsene (typu zdvojime TLB, ROB). Vsak si pozrite tie obrazky este raz. Nemyslim teraz CORE2 vs AMD, ale K8 vs K10. Ta architektura samotneho jadra je plus minus rovnaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2007 21:16

Kolik je datová šířka k L1 cache ???

K10 = 256 bit

K8 = 128 bit

Core2 = 128 bit

http://www.zive.cz/ShowFullThumbNail.aspx?id_file=4899&width=750&height=500&title=fed11_3.gif

navíc funkce L1 u AMD a Intelu je naprosto odlišná, ale to je na hodně dlouhé vysvětlování.

Více například zde:

http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT051607033728&p=10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  10. 08. 2007 18:09

Cital si ten clanok ? Podla tvojej reakcie nie. Tam je napisane v Tabulkach, ze Windows nedokazu vyzuzit tenchonologie v Barcelone. A AMD sa zameriavaju na firmy nad 1000 ludi a tie v EU chcu Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2007 19:09

Ja tam v tych tabulkach vidim "via driver". To si ako vazne myslite, ze sa AMD vyserie na windows? Kde zijete clovece? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  10. 08. 2007 21:21

Predovsetkym Virtualizacia nejde out of box

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2007 19:31

To že Barcelona předbíhá Windows, neznamená, že by nefungovala a již vůbec ne, že by se to Win. nedoučily.

Více zde:

http://www.prdomain.com/companies/A/AMD/newsreleases/200781044017.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prasse  |  24. 08. 2007 15:31

Hehe, ze Linux :) Slaba napodobenina Unixu. Firmy DO 1000 ludi chcu Linux, lebo sa v nich aj tak nic nerobi :) Vacsie firmy ficia na Win/Server a Unix. Vid napr. londynska burza, ta ide kompletne na Win2003 servroch. Keby boli Win take nestabilne ako linux-fu*keri tlacia inym do hlavy, tak sa cely svet moze posrat. Priklad - pad New Yorskej burzy v 30-tych rokoch. Dnes je samozrejme rychlejsia doba a toci sa tam neskutocne viac prachov, takze vypadok aj na 1 minutu by stal tazke miliardy USD. Windows lives forever !!! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ostravák  |  10. 08. 2007 08:12

aby AMD ,už vypustilo něco co konkurenci ,konečně zase potrápí.3 roky tu kralovala AMD a podačilo se jí ukrojit část z trhu procesorů a stačil jeden rok a celá snaha je v háji.To jen ukazuje jak neuvěřitelně silnou pozici má Intel...AMD GO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  10. 08. 2007 08:23

pozri statistiky nie je to tak, amd je skoro tam kde bolo za svojho "kralovania"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2007 08:31

Tržní hodnota Intelu: 139 mld USD

Tržní hodnota AMD: 7,2 M mld USD

Jak významně může konkurovat cca 20 x menší společnost, když není schopna pokrýt potřeby trhu aby vytlačila konkurenci. Funguje to pouze jednostranně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iggy  |  10. 08. 2007 07:57

Není nad pořádnou konkurenci!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  10. 08. 2007 09:52

Myslis,ze by To George Lucas dovolil?

Barcelona uvedena 10.9 v centrale Lucas Film

"It looks like AMD will raise the curtain on its Barcelona server processor at George Lucas' office on September 10.

An AMD spokesman wouldn't explicitly confirm whether the event, to be held at the Letterman Digital Arts Premier Theater at the headquarters of Lucasfilm, will see the debut of Barcelona.

"

http://news.com.com/8301-13579_3-9757608-37.html

Vzhladom na to,ze sef vizualizatok JAK Films,co je divize Lucasfilmu je clenom AMD64 masters group- co je zdruzenie ludi pre4sadzujucih AMD do audio aj video nahravacich studii

http://www.amd.com/us-en/Processors/ComputingSolutions/0,,30_288_7146_10983,00.html

tak to nie je prekvapenie

StarWars III, Hlada sa Nemo, ci Auta/Cars boli renderovane na Opteronoch

http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543_5730~90433,00.html

http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,7832_8366_7595~97814,00.html

http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543_544%7E84512,00.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor