Vyhlášen den boje proti DRM ochraně. V kalendáři si poznačte 4. květen

Diskuze čtenářů k článku

03. 03. 2010 18:44

Myslím, že Stallmanovi ani nikomu inému nikto nebráni, aby začal produkovať hudbu, filmy a knihy a potom to rozdal zadarmo. Aspoň by nám ukázal, ako to funguje a ako sa dá prežiť, keď človek nič nezarobí.

Navrhujem, aby Stallman poskytoval zadarmo 24 hodinovú podporu pre svoj software. By ma zaujímalo, ako vôbec Stallman došiel k tomu, že knihy/filmy/hudba by mala byť zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 10:26

A on něco takového prohlašuje? Ve článku o tom totiž nic není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 15:12

A dyt je to jedno zachvilku bude placené i když pujdu na záchod, dyt je to jedno stejnak každej to stahuje z netu a vždycky ale vždycky to pujde obejít takže na co se tím zbytečně zabívat at na to dají třebas milion patentů stejně to lidi budou stahovat a obcházet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 18:39

Za chodenie na záchod už dávno platíš, akurát sa to volá vodné a stočné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 10:00

Neni to nahodou ten vagus, co na odborne prednasce sunda ponozky a zacne konzuvat nejaky shit ze svych nohou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 08:36

Co tu v té diskuzi plkáte o open source a sw patentech? O to tady nejde. Tady s timhle komunistou výjimečně souhlasím (než se do mě začnete navážet za ikonku, pak vězte, že člověk může používat linux a přitom nesouhlasit ve většině věcí se Stallamem)

Jenže DRM je věc, co znevýhodňuje legální uživatele díla, zatímco pirátům neškodí. Příklad na mp3:

Koupím "mp3" na i-legalne.cz: dostanu wma, který mi přehaje PC s windowsy, několik dražších mp3 přehrávačů a možná zune. Takovou hudbu si ale nepustím na levném čínském mp3 přehrávači, a dokonce ani na iPodu.

Stáhnu mp3 "nelegálně": Mám mp3. Přehraju ji úplně ve všem.

Znamená to, že u i-legálně (a kdeoli kde používají DRM) si připlatím za NIŽŠÍ kvalitu a komfort.

Stejně tak hry: Mám kamaráda, který hraje hry, a všechny si je kupuje. Potom ale stejně shání cracky, protože nemá herní PC připojené k internetu. No jestli by neměl jednodušší si to prostě stáhnout z warezu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 12:35

Naprosto souhlasím.

Ale musíte se na to podívat také očima vývojáře. I několik let pracujete na hře / softwaru, stojí vás to nemalé usilí a hlavně peníze a po vydání naleznete tisíce fór a odkazů, kde vaše dílo stáhnout z rapidu atd. Tak neštvalo by vás to ? Nesnažil byste se své dílo ochránit ? Já tedy ano. Bohužel ale byla zvolena špatná cesta a DRM je spíš právě k otravě.

Na druhou stranu si za to ale můžeme sami, "první byl zloděj, pak teprve zámek", ne opačně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 13:32

Ti méně movití si to stejnak nekoupí, výrobce ty peníze z těchto lidí beztak nedostane, protože je nemají (například studenti) To je jako kdybych brečel nad tim, že okolo mýho krámku s pečivem projdou Tisíce lidí, z nihž si chleba koupí 100 a zbytek projde, koukne do výlohy a pak si ten chleba upeče doma. Taky jsou to zloději ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 13:46

Dost blbej přiklad.

Rohlík si nekoupíš, tak ho nemáš. Jedině že bys rozbil výlohu a ukradnul ho.

Software si nekoupíš, tak ho nemáš. Jedině, že ho stáhneš odkudkoliv - čili jsi ho ukradnul.

Je to naprosto stejný princip, v obchodě mají kameru / jiné poplašné zařízení, software má aktivaci přes net či já nevim jakou jinou ochranu.

Je to prostě pořád to samé. Pokud nemám na danou věc, tak se buď musím spokojit s její variantou, která je zadarmo, udělat si vlastní nebo jí musím ukrást. Je jedno, jestli to je rohlík, auto nebo software, je to pořád to samé. A tyhle výměšky typu, že to a to by mělo být zadarmo a přístupné a že ochrana otravuje lidi, poctivě platicí, jsou naprosto nesmyslné. Pokud se někomu nelíbí, že něco stojí pěníze a je to chráněné, tak ať si sám vytváří software, dává ho lidem zadarmo. Komu se to bude líbít být matkou Terezou softwarovou ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 14:46

o com to tu trepete prosimvas? Preco by so si ja nemohol hry hrat skor tak ako ich hra kazdy? Ked na to mate, tak si to kludne kupte a krmte distributerov! Ja si to radsej stiahnem a budem to hrat rovnako ako vy a ked ma to bude aj po mesiaci bavit, potom si pockam na zlavu a kupim si original. To ze je tu ina situacia a ze mame platy take ako mame nie je nasa chyba! Keby sme zarabali tak ako napriklad nemci urcite by viacej ludom zostalo aj na nejaky original film ci hru. Nikto si software vytvarat nebude, vy tu porovnavate uplne nezmysli a zastavate programatorov ktory tu hru vyvyjaju... Nemajte strach, oni hladom neumru, su az nadstandardne ohodnoteny! Tu ide skor o nenazranost distributerov EA soft, Activision atd. ktory sa chcu na naš ukor obohacovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 15:53

Souhlasím s polovinou příspěvku. Souhlasím s tím, že za SW a autorská díla vůbec by se mělo platit. Nesouhlasím ovšem se současným stylem neúčinné ochrany, která piráty nechá v klidu (k nim už se dostane verze bez ochrany), a buzeruje poctivé zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 23:53

Ono na tech ochranach vlastne nejvic vydelaji ti, jenz hru skutecne crackuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 19:42

když ale berem, v potaz DRM (u hudby) tak když si jdu koupit do obchodu rohlík, tak mi prodavač nenutí kupovat jednu jedinou "správnou tašku" od MS, můžu si ho sníst po cestě, v kuchyni i v pokoji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 08:04

nemám tolik času a trpělivosti abych si kupoval hudbu s DRM, když si stáhnu mp3 z rapidu, tak jen co se stáhne na disk mohu poslouchat (ani je nemusím rozbalovat z archivu) když si koupím hudbu s drm, tak než si hudbu poslechnu, tak musím udělat tolik věcí a s každým převodem a tak také klesá technická kvalita nahrávky a o nutnosti si sám dopisovat ID3 tagy (iLegalne.cz) ani nemluvím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 07:17

DRM stejně jako jiné ochrany omezuje jen lidi, kteří si produkt poctivě koupili a zaplatili. Warezák si stáhne film bez DRM a ochraně se směje.

Výsledek: Stále více lidí ignoruje možnost za dílo zaplatit a mít licenci jej provozovat oficiálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 03:28

Kdysi dávno: Jsem dítě, chci hrát počítačové hry, ale stojí tolik peněz ani rodiče na ně nemají. Nechávám si vypalovat hry od svých kamarádů. Spokojeně hraji.

Plyne čas: Začínám sám vypalovat, stahovat, upravovat soubory, obcházet ochrany.

Před pár lety: Začíná mne unavovat, pamatovat si jak obejít ochranu u té které hry, ať už se jedná o aktuální hit nebo hru s hodnocením 1/10. Začínám kupovat originální hry. Je to super, žádné starosti, nainstaluju a hraju. Paráda. Přijde kamarád, že by chtěl tu a tu hru, říkám sorry, mám originál, ale fakt je to supr, kup si to taky.

Současnost: Začínám váhat, zda je to stále tak fajn kupovat originálky a zda je stále tak těžké stáhnout a cracknout? Už jsem obhlédl warezfora a zjišťuji že ani ne... nemám se vrátit do starých kolejí a paradoxně jít opět za jednodušší cestou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 19:55

Houmlesak Richard Stallman at si trhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 20:26

no uznám, že Stallman je vskutku podivný člověk, ale v tomhle je potřeba ho podpořit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 19:34

Hru, která mě bude nutit abych byl připojenej online i při singleplayeru si NIKDY NEKOUPÍM.

Jestli to takhle pude dál, tak příště asi pudu do konzole. Ale to vlastně chtěj. Prej kvůli minimálnímu pirátství. No nevim, kámoš má na xbox asi 30 her, z toho dvě originálky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 19:52

Jestli to takhle pujde dal s piratstvim a zvysovanim rychlosti netu, dockame se jednou toho, ze hry budou povetsinou online. I kdyz to budou treba singleplayerovky. Ma to radu nezanedbatelnych vyhod. Samozrejme hlavne pro vydavatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 21:02

kruh se uzavira - zase je to otazka spravneho cracku... ac jsem proti SW piratstvi, je nutne na to pohlizet ze vsech stran...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 23:48

U online her neni moc co cracknout, alespon pokud tim nemyslite nabourani serveru a to by hracum moc nepomohlo. Clienta si casto muzete stahnout zadarmo, ale aby se clovek pripojil, chce to platne konto. Takze to nebude tak jednoduche. Aspon do chvile, nez nekdo z firmy zkopiruje server - coz se nakonec stalo vetsine znamych placenych MMOG. Nicmene to trvalo radove dele, nez obvykle prolomeni ochrany u hry, kterou hrac rovnou dostane celou na placce a taky je snazsi chytit a odsoudit par provozovatelu ilegalnich serveru, nez ta obri kvanta koncovych uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 22:01

Tak doufám, že se tak nikdy nestane. Tahle online budoucnost mě trochu děsí. Já chci mít koupené hry, software, hardware a data u sebe a ne někde v p...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 10:52

Vydavatel vás tak může sledovat a stáhnuté informace prodat, tak aby vám chodila cílená reklama. O horších výsledcích "podnikatelského" špiclování pomlčím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 01:04

minimalni piratstvy? kto to povedal prosimvas? len sa o tom tak nehovori! uz od cias prvej PS one rok 1994 kazdy kto ma konzolu vie, ze na to aby ste si zahraly original hru nepotrebujete zhanat ziaden crack, staci vam len mat zabudovany cip v konzole a hru si jednoducho skopirovat a napalit v pc a mozete hrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 12:22

Ale PS3 zatím drží rekokd a stále je nacracknutá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:35

>>Prodejci obsahu s DRM ochranou se však brání a tvrdí, že jsou nuceni tuto blokaci nasazovat.

nuceni? To jsou skutecne tak vylizany, ze jim jeste nedoslo, ze kdyz si nekdo chce neco okopirovat, tak si to okopiruje i kdyby ochran bylo milion? Jedina efektivni ochrana je nevydavat nic, jakmile jde neco prehrat, je to zkopirovatelne. A zaplati to zakaznik, oni se pak jeste divi, ze to nikdo nekupuje.... omg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 19:46

Podle meho nazoru doslo. A uz davno. Nicmene ono to neni jen o tom "proste zkopirovat". Alespon u SW. Chce to nekoho, kdo tu ochranu prolomi. Distributor se ale snazi co nejvic protahnout dobu, kdy ta ochrana vydrzi. Pokud treba mesic nebude k dispozici crack, nejspis uz to vetsina tech, co by sice radi novinku uwarezili, ale jsou na ni prilis nazhaveni, vzda a koupi. Jinak to jsou lidi, kteri by za to nejspis stejne nevydali ani gros. Bohuzel to obvykle tak dlouho nevydrzi. Kdyz ochrana padne hned v den, kdy jde novinka na trh, jdou zisky naprosto do haje. Kdyz za tyden - no, aspon neco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 20:06

> Pokud treba mesic nebude k dispozici crack

Uz to niekedy trvalo mesiac? Pytam sa celkom vazne, bo sa zvacsa dozvedam len o situaciach, ked je crack prelomeny bezmala este pred vydanim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 20:31

Jo párkrát se to stalo. Hlavně v době kdy byla jako novinka Starforce ochrana (tuším, že se tak jmenovala). Problém ale byl ten, že s tou ochranou měly velké problémy i legální kopie - pamatuji několik her u kterých si většina hráčů nezahrála bez patche a dokonce se tuším i stalo, že oficiální patch byl samotný crack z warezu. Ono celkově byl i problém, že o takových hrách se na internetu nemluvilo (maximálně ve spojitosti s tím "kdy už to bude na stažení"), takže hra měla nulovou reklamu zdarma a ve spojitosti s problémy kolem instalace byl výsledek jasný - nulový úspěch. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 23:34

Znam jednoho rekordmana - Splinter Cell: Chaos Theory. Nekde jsem cetl, ze ochrana vydrzela dele nez rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 21:12

Ono to je o tom "proste zkopirovat". Jen hodne maly mnozstvi lidi si hru koupi jenom proto, ze jeste neni na torrentech. Kdo bude chtit, ten to zwarezi, kdo bude chtit, koupi si to (pak s tim bude mit akorat problemy, tak si to priste radsi taky stahne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 23:40

S temi problemy u her jsem se jeste nesetkal - z casu na cas nejakou hru koupim (radsi nepocitam, kolik uz jsem v tom nechal penez) a problemy mam akorat s otravnym prepisovanim registracnich cisel. Jako trest za poctivost ale vnimam reklamy a upozorneni na nezakonnost kopirovani u DVD filmu, ktere nejdou v normalnim prehravaci preskocit. U tech, ktere mam rad a vracim se k nim, jsem si uz davno udelal rip bez tohoto balastu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 00:32

Jo tak na tohle jsem nedávno viděl pěkné přirovnání...

http://i47.tinypic.com/21kguvo.jpg...

bohužel je až moc pravdivé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 00:44

vystizny obrazek, a ja pridam jeste lepsi video

http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 19:02

navíc je hloupé díky DRM nutit uživatele aby mohl poslouchat "legální" hudbu (s drm) krást sw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:16

Hlavni problem je v tom, ze to koupite s DRM ted, ale za par let na jinem PC a OS mate smulu.

Ano koupily jste si licenci, ale je vam na prd.

Ja mam jeste par kazet po rodicich ("to jeste dnes prehrajete") proc, ale kupovat dalsi licence v podobe CD a pak mp3? Kdo z vas skladuje dlouhodobe uctenky od CD nebo DVD pokud by byla akce vymeny za nove medium?

Stejne tak s VHS a DVD

Nase deti si proste tyto "DRM technologie" neprehraji

Cim modernejsi technologie tim horsi ctecni v budoucnosti ( hlinene desticky prectete i za 1000let)

Ano DRM, ale pouzivat ji treba jen na SW a hry ale rozumne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 21:51

Nemůžu než souhlasit. Napadá mě, jak je to s hrama ze steamu? Pochybuju, že tam ta zakoupená hra bude i za nějakejch 10 let. A co hry co se musí online aktivovat, půjdou i za pár let?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:55

Ja DRM bojkotuju nonstop, nepotřebuju na to nějakej speciální den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 18:13

Asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:48

Ja jsem zjistil, ze moje originalni GTA4 se bez pripojeni chova jako piratska verze se spatnym crackem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 22:41

to je hlupost co tu pisete! original gta IV mam a ide mi vpohode aj v offline rezime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 17:33

Co to vlastně DRM doopravdy je? Ještě jsem se s tím nesetkala a z těch příspěvků chápu tak napůl (článek moc nepomohl )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:46

DRM je bud: http://lmgtfy.com/... - nezvladne tohle prumerne inteligentni clovek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 17:53

Nechtěla jsem hledat DRM na googlu a probírat se jistě nadávkama... Čekala jsem, že mi poradí někdo fundovaný. Jak to udělal Kozec, za což mu děkuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 19:58

Kdybyste nebyla blba, zjistila byste, ze Google po zadani terminu DRM na prvnim miste zobrazi odkaz na Wipedii, kde je naprosto jasne vysvetleno, o co jde.

A vase obhajoba vasi ubohe lenosti je jeste vice trapnejsi ("DRM na googlu a probírat se jistě nadávkama..")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 21:04

ono kdybych se nejdrive nepodival na vysledky a nevidel na prvnim miste wiki s 2 nadherne sepsanyma odstavcema tak to sem nedavam. lidi jsou lini. ti hloupi dvojnasob. nas vzdycky ve skole ucili - nemusis vedet, musis vedet kde to najdes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 22:34

To jako fakt udělala něco tak trestuhodnýho, že si zaslouží nadávky? Děláš si pr.del???

Jako chlapi si mezi sebou klidně můžeme nadávat do aleluja bez zjevných důvodů, ale proč nadávat ženský, která se jenom zeptala v naději, že se nebude muset prohrabávat tunou odborných hovadin a dozví se stručnou, jasnou odpověď...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 00:34

klidni se ty magore , stara ti nedala nebo co ze jsi takhle nervni ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:51

Digital Rights Management, system na spravu digitalnych prav. V podstate ide o "nieco" (program, jeho funkcia, cip v prehravaci) co umoznuje autorom "digitalneho obsahu" definovat, co presne moze a/lebo nemoze uzivatel s obsahom robit. Zvacsa sa to riesi tak, ze je v subore zasifrovany samotny "obsah" a dake tie informacie o podmienkach a je na prislusnom kuse softwareu, aby data rozsifroval *len* ak tie podmienky uzivatel splna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 23:53

uplne nefunkcna ochrana medialneho obsahu, ktora podobne ako aj ine pokusy problem neriesi ale skor obmedzuje tych co si riadne zaplatia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 16:47

Nevíte o nějakém volném dni? Chtěl bych udělat den kdy se za nic nebude bojovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 17:08

BTW: Netušíte jestli Stallman neni příbuznej Kindla? :D Podoba by tu byla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 14:47

> nechtějí DRM používat, ale z důvodu pirátství jim prostě nic jiného nezbývá

Tohle je strašná hovadina. Pirátské verze jsou a budou ať už mají jakoukoliv ochranu. Těmito šílenými kroky jen poškozují svoje reálné zákazníky a kdo je bude chtít okrást, tak je stejně okrade. Navíc hodně "pirátů" si jejich produkt stejně nakonec koupí (nelegální verzi použijí jen na otestování plnohodnotné verze a pak si koupí legální). A ti co si to nekoupí (a stejně by si to nekoupili i kdyby warez nebyl), tak jim alespoň dělají reklamu. Dobře je to vidět i u programů, kde komunita funguje jako "helpdesk" a nemálo lidí má právě pirátské verze. Tím vzniká silná komunita, která jim přitáhne i platící zákazníky.

Zajímalo by mě, kdy konečně pochopí, že warez jim nemusí jen škodit, ale může i pomoci (jen toho musí umět využít). Současný stav, kdy se trestá platící uživatel je ale absurdita největší...

Chtěl bych vidět co by dělali, kdyby se jeden rok dodržovali přesně dané zákony (žádné stahování, žádné nelegální veřejné projekce, žádné nahrávání chráněných videí na youtube - včetně trailerů a ukázek atd atd). O filmech a hudbě by se přestalo všude mluvit a psát, nikdo by neznal žádné méně profláknuté interprety, drahé programy by skoro nikdo neuměl ovládat a nikdo by neuměl poradit, přestali by se prodávat mp3, avi a mkv přehrávače, čtečky knih atd atd. Tipl bych, že by pak ještě přilezli a žadonili ať zase pirátíme. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 14:57

Souhlas.

Navíc když mám zájem o hru tak nejdřív stáhnu , hraju a když je dobrá, zajímavá, a hlavně funkční na mym pc tak si jí koupím a mám krabičku a multiplayer. Když hra stojí za prd nebo nejde, tak nekupuju. Jednoduchý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:20

ano, ridis se tim cim clovek ktery si jde koupit treba auto, kdyz sem v tom nesedel a nemoh si to vyzkouset tak to proste nekupuju, ale od toho sou dema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 17:25

No autopůjčovny ti to auto nechaj projet když máš o něj zájem, to samý hifi ti taky nechaj poslechnout.. A když demo neni, tak si to půjčím z netu a pak bud koupím nebo ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 16:15

je to neco jako filtry tady na zive.cz: kdyz budu chtit napsat o nekom ze je strasna ku.nda tak to takhle napisu. proste ten filtru obejdu. kdyz potrebuju napsat ze to trva dve seku.ndy tak to musim obejit taky i kdyz pisu naprosto k tematu, ano muzu pouzit slovo vterina, ale me se nelibi. bitej je na tom poctivec, kdo chce neco obejit/ukrast si ve svete jednicek a nul vzdycky nejak poradi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:45

Suhlas. Ja v poslednej dobe nakupujem hry cez Steam, kde je ochrana relativne znesitelna, ale neraz sa mi uz stalo, ze som si vzal notebook na vikend niekde mimo dosah a na mieste cinu potom zistil, ze si tu konkretnu hru nezahram, pretoze je zrovna v offline mode nedostupna. Preco? Nuz, lebo medved.

Ale moj najvacsi zazitok bolo zakupenie GTA:IV s ochranou, co mi zlozila Windows a napojenim na sluzbu Windows Live, co mi dodnes brani hrat online (moj nazor na tuto sluzbu a spolocnost za nou stojacu si radsej necham pre seba, aby nevznikol zbytocny flame ). Instalacia z dvoch DVD sa skladala z troch restartov, nanutenej instalacie SP3 a *dvoch* roznych sluzieb napojenych na internet. Samozrejma je i nutnost vlozit DVD do *spravnej* mechaniky vzdy, ked si chcem hru zahrat. Bezny warezak GTA:IV stiahol, z virtualnej mechaniky za par minut nainstaloval, crackol a bez problemov dohral s presne tymi istymi moznostami, akych sa dostalo mne. Peniaze za dobry pocit splachnute do zachoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:45

No vesmes jde od vydavatelstvi o kydy, drm a ochran si tam muzou nandat kolik chteji, a stejne to pujde stahnout a cracknout, takze tim moc nevydelaji a nejspis to ani neni pravy duvod pritomnosti drm, porusenim je u nas sdileni a pak obchazeni drm, paradoxne. obchazeni drm na necem co vlastnim by nemelo byt porusenim cehokoliv, preci jen je to moje tak bych mel mit moznost si s tim delat pro svou vlastni potrebu co chci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:44

ak by sa nemali dat patentovat veci v oblasti software tak potom nikde inde... je to diskriminacia... niekto sa vytvaranim software zivi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:47

"patentovat veci v oblasti sw" - tak kdyz to reknes takhle obecne tak s tim nemuzu souhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:48

si programator?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:48

ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:51

predpokladam ze si programator - koder v nejakej organizacii tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:52

ne, sem analytik a koder na vlastni noze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:53

a mas zverejneny nejaky svoj vytvor? nech sa mozem pozriet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:55

nemuzes, vesmes jde o speciality na zakazku, skze smlouvu o dilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:56

ale ja mam na to podla p. Stallmana pravo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:59

:) to si virid s tim kdo mnou napsane aplikace vlastni, kus zdrojaku ti samozrejme ukazat muzu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:04

ja to chcem od teba... ja mam na to podla open source smradov pravo... mna nezaujima nejaky nenazrany tvoj klient... ktory na tvojom kode zaraba sialene peniaze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:05

no ja uz ale nejsem podle smlouby vlastnikem, nemam to ve svem vlastnictvi, ve svem vlastnictvi to ma zakaznik ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:58

To ale pravo nemas. Podle open source mas pravo na zdrojaky k SW ktery jsi pravem ziskal. (Nejsem odbornik, ale doufam, ze se nepletu). Programator muze pracovat na zakazku, a soucasti predaneho dila bude i zdrojovy kod. Ty jsi v tomto pripade mimo vztah mezi prodavajicim a kupujicim a mas pravo... byt zticha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 16:57

Pleteš si pojmy s dojmy. Podle GPL máš právo pouze na zdrojáky programu jehož kopii vlastníš. Pokud si například zbastlíš webovou aplikaci(která pojede JEN na tvém serveru) a budou v ní nějaké GPL komponenty, tak zdrojáky věru nikomu dávat nemusíš, byť bude veřejně přístupná. Pokud aplikaci prodáš, tak další majitel(a jen on) má právo si o ně zažádat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:02

navic sem reagoval na to co pises "nemali dat patentovat veci v oblasti software", povinost zverejnvat zdrojaky a patentovat sou dve rozdilne veci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:05

vsak pokojne zverejni zdrojaky... ja nechcem od teba nic ine...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:06

ses natvrdlej nebo to delas schvalne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:07

;)))))) co vlastni tvoj zakaznik? aplikaciu? ci zdrojovy kod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:09

oboje ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:10

tak si len koder... (robotnik v oblasti software)... a je jedno ci si na volnej nohe... aj vela murarov je na volnej nohe ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:17

si hodne pletes pojmy ;) nejdriv me kritizujes za "B" potom co sem reagoval na "A", a ted s koderem koder je clovek pisici kod. zpravidla jsou to lidi kteri dostavaji zpracovane podklady tak aby mohli jen psat a nemuseli premejslet nad tim co a proc pisou ;), nevymejsleji algoritmy, ani aplikacni logiku, to jsou koderi, ale jen tohle nedelam ;) nejdriv to musim vymyslet, pak analyzovat, a pak az napsat. To je jako kdyby si o konstrukterovy rekl ze je jen kreslic kdyz nakonci odevzdava jen vykresi toho co zkonstruoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:32

jasne.... pan "koder"....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2010 08:17

Do not feed the trolls

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 15:15

Pletete dohromady 3 věci, které spolu vůbec nesouvisí.

DRM nutí používat zákazníky jeden určitý SW i když to není vůbec nutné pro použití dané věci. (v tom je problém)

Patenty jsou u SW cesta do pekel. Názorný příklad je Amerika, kde se teď více řeší soudní spory, než vývoj.

Licence je naprosto běžná věc. Buď vyvíjíte opensource, nebo ne. Nemůžete nikoho nutit do zveřejnění zdrojáků, když je vázán úplně jinou licencí.

O tom, že Vy jste programátor silně pochybuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:18

tak ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:28

ak vymysli nejaky murar prevratny sposob zateplovania budov tak chce na ten sposob ochranu... a ak chce tak ma pravo na to aby mu vsetci co to pouziju zaplatili... ale murar - robotnik, ktory len furt muruje nema take problemy a vysledky svojej prace samozrejme nevlastni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:43

no ze uz me to davno nenapadlo, si panetovat hlavicku dokumentu (umisteni loga nalevo a udaju o firme napravo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:44

;) chacha chyba! google ma patentovanu tu svoju stranku ze logo v strede a pod nim box na hladany text a tlacidlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:50

no to by me zajimalo v jakem pomeru je vydelek za licence na tuhle featuru k vydajum za patentovani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:52

to je zjavne len na ochranu proti tomu aby si napr MS nedal presne take na svoj Bing...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:22

DRM nikoho nic nenuti... kazdy ma slobodnu volu... ak Vas do niecoho nuti tak nemate slobodnu volu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:19

Ty jsi typický diskusní idiot. O dané problematice nic nevíš, ale děláš tady ze sebe chytráka. Četl jsi někdy GPL? Podle ní máš povinnost poskytnout zdrojový kód uživatelům daného softwaru, takže pokud člověk, na kterého reaguješ, něco naprogramoval něco na zakázku, může to klidně vydat pod GPL a tobě může ukázat dlouhý nos, protože nemáš právo vůbec na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2010 08:22

Myslím že nemá smysl se s takovým člověkem hádat, je to troll, nic více.... ví o tom kulové a snaží se být za génia to že si přečetl jeden článek od jednoho nejmenovaného Egoisty z něj udělalo mistra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:28

nic si nebudem znacit... a ten stary hipisak Stallman nech sklapne... kazdy ma mat pravo na ochranu svojich autorskych prav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 14:40

proc ne, ale napriklad bych byl rad kdyby sli autorska prava svazat jen s fyzickou osobou ! A pak u sw to vidim jako problem, casti zdrojoveho kodu jako takove by nemeli jit patentovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:05

áno ? tak v tom prípade Vám odporúčam poriadne si niečo naštudovať o DRM ochrane, inak je Váš príspevok nezmyselný. Vy keď si kúpite auto, tiež by sa Vám páčilo kebyže ho môžete naštartovať iba 5-krát ? ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:08

vole.. auto a mptrojka je něco jiného srovnávaš dvě úplné rozdílné věci.. klasický warezák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:22

proc? oboji je predmetem obchodu, je to zbozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 15:28

Alane prosím tě TY nenazývej nikoho volem, díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:45

proč ? nemá mít blbý kec vůl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 16:55

Jako jediný opravdový vůl tu působíte vy a pár dalších existencí. DRM je jen další nesmyslné omezení..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 17:54

blablabla.. eště něco?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:06

K tomu jaký jste idiot nemám dalších slov či vyjádření, normálně bych se k urážení (ikdyž je to vlastně pravda) neponížil, ale někdo vám tu pravdu napsat musí. Nechť si každý udělá názor sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:10

eště něco? .. tak ticho už! blablabla ...

jdi si ladit linux radši

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:13

Jen hlupák si nedokáže připustit pravdu.

To mi závidíte že narozdíl od win si ten linux mohu poladit přesně dle sebe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:21

> Jen hlupák si nedokáže připustit pravdu.

Ale len blazon sa s hlupakom hada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:22

ja si win podle sebe poladit muzu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:26

Velmi omezeně, ale nechme začínajícího flame na toto téma. Nemá to smysl, a vy to zajisté víte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:32

kdyz nechces zacinat s flamem tak s nim nezacinej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:40

Zda-li by jste byl bystrý tak by jste si všimnul že já s flamem nezačínám, nýbrž s ním začíná aldik7. Sám víte že windows se doopravdy pořádně poladit nedají, zda-li VY chcete na toto téma flejmovat, tak si nejdříve něco i linuxu nastudujte, děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:43

Jaký je rozdíl s flamewar začít nebo se ochotně přidat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:48

Tak už se nehádejte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 21:26

Opravdu by mě zajímalo jak jste mohl dojít od DRM ochrany k nějakému ladění OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 21:54

Zjevně jste slepý, nebo neumíte porozumět psanému textu. Přečtěte si toto vlákno znovu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 22:05

No mi šlo spíš o to, že se s ním dokážete hádat tak dlouho na úplně jiné téma. Číst samozřejmě umím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 00:46

no to vite, cloveku to zezacatku neda, kdyz napise ze holubu je ve meste proste moc a nekdo mu automaticky odpovi ze je to tim ze ma win a jeste k tomu doda ze je idiot a pak ze je omezenec. pach chvyli clovek premysli kde se dopustil chyby a zase chvyli trva nez mu dojde ze jeho chyba to neni a problem je na druhe strane kde se vlastnictvi nejakeho OS stalo virou a jeho majitel citi povinnost sirit ji mezi kacire.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 01:13

Doporučuji si znova toto vlákno přečíst, to aldik7 začal narážet na linux, tak jsem mu slušně a věcně odpověděl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 05:21

nikde tam nevidim narazku na linux, btw slesne si neodpovedel urcite a urazky maji k vecnosti hodne daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 07:59

Myslim, ze "jdi si ladit linux radši" je narazka docela zrejma. A rovnako tak pochybujem, ze by sa s ludmi ako Aldik dalo bavit slusne, aj ked je teda podla mojho nazoru vhodnejsie nebavit sa s nimi vobec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2010 08:14

Do not feed the trolls!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:27

Tvoje poladit nieje ako nase poladit

Ale o tom radsej inde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 07:49

použití více jak jednoho obrázkového smajlíku v příspěvku diskuze u uživatele nad 15 let je dostatečným indikátorem mdlého rozumu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 18:37

Ha, kretén, kterého podplatil Microšrot už zase rejpá do hnutí za svobodný soft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:33

konkrétne som narážal na DRM u PC hrách. Nejaké šuštavé mp3-ky sú mi niekde.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 03. 2010 17:23

Hlavně že když si někdo stáhne mp3 tak to k autu přirovnáváš, že "auto taky ukradneš ?? "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 18:48

To je normální. Když má Free Software Foundation šanci chránit tuny jejich GB warezu je to super, nechť žije Free Software Foundation

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 16:06

Pokud někdo bude prodávat auta co se po 5 nastartováních sama zničí a bude to uvedeno v kupní smlouvě, tak je to dle mého názoru naprosto v pořádku. Jestli si ho koupím já osobně nebo člověk na kterého reagujete s věcí vůbec nesouvisí. Já osobně třeba taky hudbu s DRM nemám rád, nekupuju ji a neznamená to, že ji chci hned zakazovat. Trochu mi dělá starosti počet lidí, co mají i více než 20 let po "revoluci" neustále potřebu "řídit svobodný trh". Nebo alespoň jeho zbytky.

(Ano, objevilo se tu slovo trh, pokud se z něho někomu udělaly vředy, příspěvek splnil účel :o) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 20:02

". Vy keď si kúpite auto, tiež by sa Vám páčilo kebyže ho môžete naštartovať iba 5-krát"

Proc by mi to melo vadit, kdyz by to auto stalo 200 Kc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 09:58

"Vy keď si kúpite auto, tiež by sa Vám páčilo kebyže ho môžete naštartovať iba 5-krát ?"

Má to jenom malý háček. Pokud si koupím auto, na kterém bude napsáno : Toto auto můžete nastartovat jenom 5x, tak se potom nelze divit, že to auto jde jenom 5x nastartovat.

Proti DRM lze remcat, ale jinak je lepší takto chráněná díla bojkotovat, a to stále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2010 15:09

Jasne, ale pokud mi nekdo prodava hudbu na nosici, o nemz tvrdi, ze je to CD a nakonec se ukaze, ze to s CD nema mnoho spolecneho a do PC to jeste instaluje rootkit, pak by ho meli polit benzinem a nechat v klidu dohoret. :o))))

To je zase odvracena stranka Vaseho "konzervativniho" nazoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 00:24

mas pravdu, kazdy ma pravo na ochranu svojich prav ale nie aby ludia doplacali na nenazranost spolocnosti, ktorym ide iba o tucne zisky... warez je signal ze sa ludia nedaju od tychto spolocnosti vyciciavat len na ukor zabavy ktoru nam dnesna doba multimedii ponuka. Vyrabaju nastroje, (media) pomocou ktorych sa na nas ukor obohacuju a toto uz je uplne ina vec ako ked niekto vymysli program ktory skor ludom pomaha. Ja si napriklad rad kupim legalny operacny system, lebo som ludom ktory ho vytvorily vdacny za chod a vyuzitie draheho hardwareu, tak isto si rad kupim licenciu na antivirus, pretoze ma chrani a svojim sposobom mi aj pomaha, nech ale nikto odomna nechce neskutocne peniaze za blbost ktora ma bude bavit mesiac! Nemam problem si kvalitnu hru ci program neskor za prijatelnu cenu kupit ale rozhodne nenazranych distributerov EA soft, Activision atd krmit nebudem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 18:30

To by ma zaujímalo, ako presne človek dopláca na nenažranosť spoločností/distributérov. Nemyslím, že by ti ktokoľvek bránil stať sa novým distribútorom a ukázať všetkým, ako sa to robí bez DRM a bez nenažranosti.

Nehovoriac o tom, že hovoriť o nenažranosti druhých keď samému ti ide iba o čo najviac zábavy za čo najmenenj peňzí, ... no neviem, brvno v oku? Asi ťažko niekoho presvedčíš, že máš mať nárok na to, aby ťa ostatní bezplatne zabávali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 19:13

ja som si stebou nepotykal, tak si laskavo svoju hubu o mna neotieraj jasne?! Vobec ti nikto nebrani aby si svoje peniaze utracal za predrazene originaly, ja ich radsej vyuzijem rozumnejsie a navyse som nikde nespopminal ze by som chcel vsetko zadarmo, tak nechapem co sa do mna navažaš?!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 20:45

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor