Volvo vyšle na silnici tisíc chytrých vozů

Volvo experimentuje s autonomními vozy

Vůz s autopilotem si jen tak nekoupíme, a tak se automobilky snaží v dohledné době (v horizontu příštích deseti let) nabídnout alespoň pokročilé formy asistence. Jedním z nejaktivnějších hráčů je na tomto poli severské Volvo, které se aktuálně pochlubilo s vizí sdíleného monitorování stavu vozovky.

Klepněte pro větší obrázek
Vozy už dnes mohou sbírat hromadu informací o vozovce. Pokud by je zároveň skrze internet posílaly do ústředí, pomůže to silničářům i ostatním řidičům.

Každý automobil může být vybavený sadou senzorů, které budou měřit třeba přítomnost ledovky, sněhu, kvality povrchu a tak dále. Tyto údaje budou vozy skrze mobilní internet předávat do ústředí a odtud se budu data přenášet všem ostatním automobilům v okolí.

Pokud by něco podobného jednou fungovalo jako obecný standard, při cestě po D1 vás vůz prakticky okamžitě informuje o tom, že dvacet kilometrů před vámi se tvoří nebezpečné sněhové jazyky a že nejbližší sypač na místo dorazí až za deset minut. Palubní počítač by se mohl na kritickou situaci připravit, případně doporučit takové tempo, abyste do místa dorazili až za sypačem, jehož GPS poloha je v systému také sdílená. Volvo nyní oznámilo, že hodlá systém experimentálně otestovat na tisícovce připojených vozů

Podobné chytré asistenční systémy se na silnici objeví nejdříve. už rok y se mluví třeba o autonomní komunikaci a standardizovaném protokolu V2V, kdy si budou nejbližší automobily v okolí skrze Wi-Fi sdělovat informace o svém provozu, aby se zavčas vyhnuly případné kolizi. 

Témata článku: Technologie, Volvo, Cars, D1, Project Cars

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Rmann 24. 2. 2015 8:04:57
    ono spíš u nás by to fungovalo jenom ve městě. najít aspoň signál v málo...
  • Axel_foley4 23. 2. 2015 20:07:05
    Toto je opravdu zajímavé a vidím v tom přínos. Zároveň s hromadou...
  • Přemek Kubák 23. 2. 2015 18:19:57
    Nejdřív je třeba z auta odstranit senzor zvaný "řidič"..... Pak už to...
Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 28

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky