Volbu architektury x86 pro nové konzole protlačili vývojáři

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 42

Názory k článku

19. 03. 2013 11:08

Pokud bude všude stejná architektura jak konzole tak PC (Nintendo nepočítám, tam je otázka jestli něco vydají s x86). Tak rozhodne především cena, hry vydané exkluzivně pro danou větev (tedy na ostatních 2 nebudou dostupné, oficiálně) a nakonec samozřejmě hry využívající potenciál externích herních ovladačů (Kinect, Move). Zde by mohlo PC dost ztrácet, protože pro něj nic takového co by se dalo používat zatím není.Jenže vývojáři třetích stran budou chtít procpat ty hry na co největší množství zařízení s co nejmenší námahou, takže se dá očekávat, že se do vývoje exkluzivních her zas až tak moc nepohrnou. Pak rozhodne cena a vlastnosti koncového zařízení. Navíc by to mohlo totálně zlomit vaz věcem jako je Kinect nebo Move, nikomu se nebude chtít dělat hry využívající naplno vlastnosti těchto zařízení, jednoduše prostě jen proto, že by tu hru až příliš navázali na danou konzoli.A teď se na to zkusíme podívat odhadem, co by mohlo uspět ze zatím dostupných informací:-PC: Problémy s Windows, nedostupnost herních ovladačů typu Kinect, asi vyšší cena
-Xbox: Oznámeno blokování bazarových her a další DRM chuťovky
-PS4: Tam zatím nevidím nic z výše uvedeného, ale je to Sony, buď to dorazej jako PS3 upraveným firmware nebo to dost předražejNintendo se ani nepokouším srovnávat, jejich konzole je propadák, kdy ta předchozí stojí polovinu a umí prakticky totéž co Wii U. Když je pro Wii U tou největší konkurencí staré Wii, tak to se opravdu něco hodně nepovedlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2013 21:51

Jen bych se chtěl zeptat - a nebude se spíše využívat x64 než x86? A nebo se x86 dělí na 32 a 64 bitové? Mám v tom trochu zmatek.
Na konzolích nehraju, jsem PC hráč, ale toto by mohlo mít pozitivní dopad na využití PC výkonu - konkrétně jader procesoru. Přece jen, kolik her dnes dokáže využít efektivně více než 2, 4 jádra? Pokud bude v konzoli 8 jádrový, mohlo by se to pohnout. No a pak se podle mě bude opakovat historie - HW konzolí zastará a na hraní her bude stejně jako dnes stačit i poměrně starý PC. Snad alespoň hry budou levnější, když portování nedá takovou práci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 03. 2013 21:16

Dalo se to čekat.
ALe zase PS2 taky neměla x86 architekturu a jak byla úspěšná. Sony by udělalo líp, kdyby neměnilo architekturu s každou generací konzolí. Troufám si tvrdit, že kdyby pokračovali ve vývoji Emotion engine z PS2, mohla by být PS3 úspěšnější. Vývojáři už na něj byli zvyklí. Stačilo "jen" přidat na výkonu s tim, že by byla zaručená 100% z5ná kompatibilita. Ale jen můj názor.
Otázka je, jestli v době Steamu a cloudu maji konzole vůbec smysl. Zvlášť, když jedou na x86.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 03. 2013 21:07

x86?Takže programovat se to bude v javascriptu a poběží to v browseru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2013 20:55

hmm x86, ATi grafika, AMD procesor ... asi nemám zájem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2013 20:33

Tohle je doopravdy legrace. Ohledně revolučnosti architektury Cell vyšlo už dlouho před jejím uvedením tolik článků, že se to dalo sotva sledovat. Obrovský výkon, paralelní zpracování a co já vím, co ještě.
No a najednou po tom neštěkne ani pes a jede se dál směrem x86 z roku 1978

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 03. 2013 19:14

No nekecejte, já myslel, že x86 do PS4 protlačil Ježíšek. Nemluvě o tom, že je to dvojsečná zbraň (nižší výkon, ale jednoduší vývoj) a navíc se v současnosti migruje spíše na ARM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2013 19:03

Sláva x86 architektuře, k té se já modlím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2013 17:15

Kerní konzole frčící na x86 jsou tu léta - říká se jim PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 03. 2013 16:27

Kdybych si měl vybrat mezi konzolemi (jak stávajícími, tak budoucími), vybral bych Xbox kvůli kinektu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor