Vltava.cz se po dvanácti letech mění v internetovou galerii

Vltava.cz patří k nejstarším českým internetovým obchodům. V průběhu let nabobtnala do obřích rozměrů, mění se tedy v galerii. Připomeňte si některé historické milníky legendárního e-shopu.

Nejstarší český internetový obchod Vltava.cz mění svou tvář a stává se z něj „internetová nákupní galerie“. Zákazníci se dočkají širší nabídky zboží a rychlejšího doručení. Zatímco doposud byla Vltava.cz on-line obchodním domem, který nabízel smíšený sortiment, nově nabídne pod jednotnou hlavičkou celou plejádu obchodů. Z původního webu se tedy stane spíše rozcestník.

Nová tvář a nová loga

Internetová galerie Vltava.cz tedy ke dnešnímu dni nabízí obchod s knihami, hudbou, hodinkami, elektrem, parfémy, kosmetikou, hobby a zahradními potřebami. Součástí jsou pak i samostatné projekty Cybex.cz, Musickatalog.cz, Allmusic.cz a další.

stara_loga.png  nova_loga.png
Celou plejádu starých log nahrazuje designově sjednocená modro-žlutá řada

Provozovatel Vltava.cz, Vltava Stores, dále plánuje spustit elektronický obchod se šperky, hračkami, spodním prádlem, vinotéku a plánuje spustit i aukční dům.

Nový majortiní akcionář

Vltava.cz a její obchody dnes ve svém katalogu nabízí více než 220 tisíc produktů a půl milionu hudebních nahrávek ke stažení. Ačkoliv je Vltava.cz internetovou galerií, její obchody mají skladem 110 tisíc produktů v celkové hodnotě bezmála půl miliardy korun.

vltava_1999.png  vltava_2008.png
Vltava.cz v roce 1999 (Archive.org) a současná podoba

Transformace Vltavy je úzce spjata s novým majoritním akcionářem, Milestone Partners. "Vltava Stores disponuje velmi zajímavým fundamentem v podobě silné zákaznické báze ve spojení s pevně zavedenou značkou. Nový investiční kapitál završí kompletní redesign klíčových procesů firmy včetně spuštění zbrusu nové obchodní platformy. Vstup do Vltavy je tak zcela v souladu s naší strategií investic do firem se silným potenciálem dalšího rozvoje a růstu," uvedl Martin Pětivoký, investiční ředitel Milestone Partners.

Tak šel čas s Vltavou

Vltava.cz je jedním z nejstarších českých internetových obchodů. Připomeňme si její historické milníky.

  • 1996 – Vydavatelství Computer Press zakládá e-shop Vltava.cz. Zpočátku zde nabízí pouze své knihy, nabídka se však velmi rychle rozrůstá.
     
  • 1998 – Vzniká hudební obchod Ucho, první svého druhu v České republice. Dnes je integrální součástí Vltavy.
     
  • 1999 – Vltava jako první v Evropě prodává hudební nahrávky ve formátu MP3, zahajuje prodej VHS a DVD a multimediálního softwaru.
     
  • 2000 – Vedle MP3 nahrávek najdete na Vltavě už i elektronické knihy, vzniká Musickatalog.cz a VypalCD.cz. Zaplatit můžete platební kartou a Computer Press zakládá dceřinou společnost InternetShops.
     
  • 2001 – Rodina obchodů kolem Vltava.cz se rozšiřuje o Cybex.cz a Zvěřinec.cz
  • 2002 – Vltava získává ocenění „Český zavináč“ pro nejlepší obchod na českém trhu a na podzim je v Brně otevřeno první odběrní místo pro zákazníky.
     
  • 2003 – Vltava kupuje Dunaj.cz a vstupuje na slovenský trh.
     
  • 2004 – Vltava se stěhuje do společných prostor s Cybex.cz a přesouvá logistiku všech příbuzných obchodů do jednoho brněnského centra. V Praze se otvírá odběrní místo a „hypermarket“ se rozšiřuje o nového člena – Electrohall.cz
     
  • 2005 – Vltava mění design, InternetShops mění majitele, do skupiny vstupuje Aukce.cz a Cybex.cz se rozšiřuje na Slovensko.
     
  • 2006 – Přibývají další oddělení na Vltavě a InternetShops se slučuje s Cybex Distribution do společnosti Vltava Stores.
     
  • 2008 – Vltava.cz se mění na „nákupní galerii na internetu“, která nabízí čtvrt milionu položek zboží a obchod obsluhuje více než půl milionu zákazníků. V říjnu se stává majoritním vlastníkem společnost Milestone Partners.

Webové stránky Vltava.cz

Diskuze (10) Další článek: Leadtek představil GeForce GTX 260 Extreme+

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,