Vlády se neshodnou na řešení problému rasismu na internetu

Diskuze čtenářů k článku

Suzu  |  03. 02. 2006 16:08

Myslím,že lidé jsou vichni dost krutí a rozhodně se nepříkláním k názoru,že rasismus není mezi námi!!!!Jistě že je!!! Víte vůbec,kolik mích spolužáků zvedá pravou ruku? Já tedy vážně nevím,ale je to tak!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav  |  18. 06. 2004 13:39

doufam, ze do cernochu v CR/SR se nikdo nenavazite:) jsou to fajn lidi. vzdycky jsem si pral mit kamarad cernocha, ale bohuzel se mi to nikdy nesplnilo.

cikani jsou proste takovy, jaky jsou a my jsme takovy jaky sme, takze tady bude porad stret zajmu. oni na tenhle svet patri stejne jako my a snazi se taky prezit jako my. delaji to jinym zpusobem, takze az me nejakej cikan napadne a ja budu mit moznost se efektivne branit, pouziju obranu, jako by to byl kdokoliv jinej.
cikan me chce okrast, protoze ma malo penez, protoze nemuze mit vic(vsichni rikaji ze muze, ale neni to tak). tezko by nekdo z vas mohl byt cikan a studovat na VS, je to proste tak. oni maji od prirody jiny vlastnosti nez my. moje pochopitelna reakce na to, kdyz uvidim cikana je, ze zbystrim. to jsou moje zkusenosti a moje intuice. nikdo mi to nemuze brat stejne tak jako cikanovi jeho pridavky.

a k tem americanum... jsou to odporni pokrytci, protoze stat s takovou minulosti a takovou pritomnosti. jejich ukazovani zatykani cernochu v televizi... at mi nikdo nerika, ze neposiluji rasizmus, jsou to hovada. a nikdo takovej nam nema co diktovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  17. 06. 2004 15:10

To co tady John.Don & Jeawwell pisou, je bud provokace (doufam) a nebo se ridi nejakou hodne bizardni "logikou". Je to jako byste rikali, ze v CR nejsou auto nehody, ale jen vobcas nekdo jede jako pra*e a rozbije si h*bu. To je asi stejna "logika".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry  |  17. 06. 2004 19:52

Dovolil by som si nesuhlasit. Maju pravdu, rasizmus tu nie je. Cigani a Cesi a Slovaci a Eruopania dokopy patria do Europoidnej rasy. Celkovo su rasy 3 (tri): Indo-Europska, Mongoloidna(Cinska) a Negroidna(Afrikanska). Tak to vyslo, ze Cigani a Cecho-Slovaci patria do tej istej rasy.
To, co je u nas, je xenofobia - akurat to nezneje "tak dobre" ako rasizmus.
A, bohuzial, musim iba suhlasit s vyssie uvedenymi prispevkami. Momentalne studujem v Prahe a s Ciganmi tu nie je na 99% ziadny problem(resp. nevidno ho v beznom zivote, ak nejaky je). Chodia do skol, do prace, proste normalka. Ale som z vychodneho Slovenska a tam to je uplne o comsi inom. Normalneho cigana tam jednoducho nestretnes. Ba vlastne hej, za svoj zivot som videl 1 (jednu) rodinu, ktora vyzerala ako normalna rodina(hovorim o vychodnom Slovensku). Bohuzial, je to tak. Drviva vacsina len natahuje ruku. :( Je to smutne, ale je to tak. (Dufam, ze to nikto nepovazuje za flame)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  18. 06. 2004 09:48

Spravne si vyjmenoval rasy, ale pak si nejak zapomen na to ze nejen romove maji problemy v CR. Nikdy si neslysel, ze by nekdo napad cernocha, nebo asiata jen kvuli tomu, ze je cernoch / asiat? A to ze nekdo kdo je jine rasy, nebo ma jinou barvu kuze je kvuli tomu napadejen je jen spicka ledovce. Diskriminace lidi jine rasy, nebo jine barvy kuze se deje dnes a denne. Zkus si jako Vietnamec, jit na nejakej urad uvidis jakej je rozdil mezi jednanim s Cechem a Vietnamcem (ne vsude a diky za to!). Zkus si jit jako cernoch pronajmout v Cechach byt, to chce fakt hodne trpelivosti. Takze asi tak, kdyz nekdo tvrdi, ze v CR neni rasismus, tak bud lze, nebo nevi o cem mluvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry  |  18. 06. 2004 10:52

Samozrejme, ze som pocul o rasovo motivovanych cinoch. Ale ked 10 ludi zomrie na choleru, nebudes predsa tvrdit, ze v Cesko-Slovensku je morova epidemia.

Nanestastie pre nas a nastastie pre Ciganov maju Cigani tmavu plet. A toho sa rozhodli vyuzit maximalne k svojmu prospechu. Keby mali svetlu plet, tak su kazdemu uplne ukradnuti. Ale takto su to chudatka utlacovane ktorym my z nasich penazi nie sme ochotni postavit ubytovanie(kolke v poradi? tretie? stvrte?).

No, ale toto je moj posledny prispevok do tohto threadu v tejto diskusii, pretoze by sa to mohlo nechutne zvrhnut :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  18. 06. 2004 15:37

No pokud rozvedu to prirovani k ty cholere. Tak je to, alespon v CR (nevim ja v SR) tak ze 70% lidi jsou bacilonosici a u 10 (to cilso je ale mnohem vetsi) nemic propukla naplno. To musite uznat ze je problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barbara  |  21. 06. 2004 09:57

Rasizmus je zjevna nenavist ktera se ovsem projevuje nejakymi zlymi, spatnymi, kazicimi ciny! Nelze prece povazovat to, kdyz se k nam do baraku nastehuje cernoch a mi k nemu mame ostych, za RASIZMUS! Muzu rict, ze toto je pouze ostych, neduvera, malinko strach! Stejne tak by to bylo i s jinym novym clovekem, treba belochem, o kterym nic nevime! Nemusi mit jen jedno oko, staci kdyz je cernej a my vseobecne vime, ze duvera v tuto vyskatulkovanou cast populace neni zrovna nejvyssi.. Holt duvera se buduje a at mi nekdo s rasizmem vleze na hrb! Skini jsou rasisti, fasisti a aktivne bojuji za svy cile, ktere jsou spatne a nezakonne, dokonce politovanihodne!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John.Don  |  17. 06. 2004 12:06

Ehm......róm....je na pracáku a bere víc než když někdo normální dělá protože má 10 dětí a bere na ně přídavky.....pak ještě znásilní nějakou ženskou, ukradne pár peněženek a všichni se diví, že je lidi nemají rádi.

Ano, politici jsou hrozně nad věcí, ale ti s rómskou menšinou nepřijdou normálně do styku......možná jen při výletu do Německa (pokud neletí) tak někde na odpočívadle na E55.

Ale normální občan na ně platí a musí s nima žít.

Ale hrooooooooooozný div, že se to někomu nelíbí když mu někdo zabije dceru, ukradně peněženku, znásilní manželku.

To není rasizmus, prostě to jsou zločinci ve velké míře a proto je lidi nemají rádi.

Kdyby nekradli a pracovali, tak ať jsi jsou třeba fialový !!

A Amíci ? Kdo že to vyhladil X miliónů lidí ? Hitler ? Taky, ale hlavně Američani !!! Kolik že se platilo za skalp Indiána ?  Dolar ? A dolar půl dolaru za skalp indiánky nebo dítěte ?
Znásilňování, uřezávání hlav...... to je Amerika ne ?

Jistě, teď plní ve světě funkci policajta a to je dobře, ale ať nekážou o rasizmu.......
Ať nikdo nekáže o rasizmu.

Protože ten jako takový vlastně neexustuje a když tak u pár vyšinutých jedinců.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John.Don  |  17. 06. 2004 12:08

Ještě něco. Rasizmus existoval jen v Rusku a v Hitlerovském Německu.
Oba tyto národy se snažili vyhladit Židy. Protože se Židi snažili a měli dost peněz.
To byl rasizmus. Ale teď ? Ts....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  17. 06. 2004 12:47

Musim polemizovat s temer vsim co rikas.

Jedine co souhlasim, ze rasismus temer neexistuje. Krome par vysinutych magoru, ktery jsou presvedceni o sve vyjimecnosti a chteji svet jen pro sebe.

Ale jinak to co se oznacuje za rasismus, vubec rasismus neni. Kdyz se chce nejakej parchant poprat a nekoho zmlatit a nahodou zmlati cernocha nebo cikana, tak se to oznaci za rasismus, ale on by stejne tak zmlatil bilyho, kdyby se mu dostal pod ruku, takze to zadnej rasismus neni.

V hitlerovskem Nemecku rovnez rasismus nebyl. Zide vytvorili mafianske skupiny a parazitovali na ostatnim obyvatelstvu (tyto skupiny). Proto se jich bylo potreba zbavit (techto skupin) a bylo to spravne. Ale zvrhlo se to a do koncentraku byli posilani i nevinni zide, ale ne jenom zide, i bily, proste vsichni co byli nepohodlni pro rezim. To ale neni rasismus, tomu se rika totalitni rezim.

Nejmarkantnejsi pripady skutecneho rasismu byli v Americe (kuklux klan) a v Africe (anglicti osadnici).

U nas rasismus neexistuje, typicky priklad je svetoznama Maticni ulice, cikani delali bordel, tak se postavil plot. Kdyby bordel nedelali, tak by se nestavil. Kde je rasismus ?

Jinak co se tyka cikanu, tak znam spoustu normalnich slusnych a ty problemy s rasismem ze strany bilych nemaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  17. 06. 2004 12:52

Jo a jeste.

Cikany mam docela rad. Fajn lidi.

V zadnym pripade na cikany neplatis. Platis na Spidlu a jemu podobny, ktery neumeji nebo nechteji udelat zakony, aby byly spravedlivy pro vsechny lidi.

Ale to neni o cikanech, ty nemuzou za to, koho si lidi zvolili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  18. 06. 2004 08:48

Souhlasim s tim co pises az na to, ze existujou slusny cikani. Ja jsem si to taky myslel jeste cca pred 3 rokama. Tenkrat se cikani nastehovali vedle mne a po cca roce co jsem mel takovy sousedy jsem naprosto zmenil nazor a ted jak vidim cikana, tak se si vzdycky rikam "kez by chcip". Nikomu bych tu zkusenost nepral, ale verte mi, ze by jste vsichni mluvili jinak. Je to normalni havet. A pojmu "rasismus" jen zneuzivaji ve svuj prospech pricemz jediny rasisti jsou prave cikani.
Prijde vam snad to, ze kdyz uz se to s nima nedalo vydrzet (zacli nam nicit majetek, vyhrozovali) a my jsme na ne zavolali policajty jako rasismus? Jim to tak pripadalo. Ja bych na ne zavolal policajty i kdyby byli zeleny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  18. 06. 2004 09:36

Muj cikansky kamos mel problem obdobnyho charakteru. Jeste za Meciara se k jejich sousedovi pristehovali ze Slovenska cikani. Vrazili do dveri, rekli mu, ze jsou jeho pribuzny ze Slovenska a kdyz je chtel vyhodit, tak mu vrazili kudlu do bricha. Tim padem byli nastehovany a o souseda se zacali starat, ten jelikoz byl upoutan na luzko byl rad, ze nedopadl hur.

Potom se, jelikoz jich bylo, cim dal vic, zacali navazet i do rodicu meho kamose. Ty behali v Praze po magistratu, mistnich uradech, policii, ale nikde nenalezli zastani ve vseobecnem bordelu, ktery tu panuje, se ani nelze divit.

Nakonec emigrovali do Kanady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor