Víte, kolik webových stránek je nebezpečných?

Diskuze čtenářů k článku

Urud  |  15. 05. 2007 10:24

To že Linux je Linux dost mate. V rozhraní má taky okna ( windows) tak nevím co tady furt melou. Rozdíly jsou akorát v jádrech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wosonj  |  15. 05. 2007 10:58

Presne tak! Krome toho viry a trojsky kone bezi jen na procesorech Intel, AMD vic topi a jak je znamo viry vic jak 65 stupnu neprezijou. O konich ani nemluve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  15. 05. 2007 13:21

No jo, kdyz MS odkradl Wokna od Xeroxu, a to az po Applu a IBM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  15. 05. 2007 15:59

ROFL! Tak tohle je hláška dne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SackX, SackX  |  15. 05. 2007 09:25

Ano, já náhodou těm škodlivcům pomáham se statistikama. Vždycky když sem mě Firefox v Mac OS X optá jestli chci stáhnout třeba "tlkhasifh2dks.exe", okamžitě klikam na ano a du si to zkusit do CrossOveru jak se s tim poperou emulovaný widle a IE. Jinak pro ostatní, bavit se můžete taky, CrossOver je i pro Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veterán  |  15. 05. 2007 09:56

Modlete se, aby nějaký špičkový hacker nenašel díru v CrosOver a nezpřístupnil tak domovský adresář hostitelského systému. Jistě pak budete potěšen, když po ztrátě či zcizení osobních nebo firemních dat zůstane systém i nadále funkční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SackX, SackX  |  15. 05. 2007 10:26

Koukal jsem na "konstrukci" CrossOver a řekl bych že taková možnost je tam v podstatě nemožná. Emulovaný systém neví že nad ním běží jiný systém a CrossOver zajišťuje pouze vstupy (klávesnice, myš) a výstupy (obraz, zvuk). Jinak je to stejné jako třeba P-Desktop nebo VMware, tam už systém není emulovaný, to už jsou normálně instalovaný Win z CD. A i kdyby našel tu "díru" někdo. Mac OS X chce heslo při každém zásahu do sysému, takže například když povoluje porty pro připojení z venčí tak beze mě je nedostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veterán  |  15. 05. 2007 11:11

Neznám tento program ani OS X tak dokonale, takže je možné, že máte pravdu. Ale pořád zůstává možnost chybné reakce na neznámé instrukce procesoru, vnitřní chyba v CrossOveru atd. Kupříkladu bych si dovedl představit třeba toto: v emulované graf. kartě je chyba. Utočník pošle sled instrukcí tvářících se jako data k vykreslení, ale progam to interpretuje jako legální programové instrukce a provede je. Připojení k síti je možné třeba přes port 80, který je na většině systémů trvale otevřen a program ho již má povolen (třeba aktualizace). VMware, Virtual PC i jiné pak používají sdílené adresáře a je možné si nasdílet další. Prostě virus napsaný přímo pro daný program by si asi nakonec stejně našel k datům cestu, nehledě na normálního uživatele, který by přístupové heslo suveréně zadal.
Jen bych rád upozornil, že to beru z hlediska firmy, kde mají data větší cenu než OS - ten se dá natáhnout z ISO. Proto se mi představa, jak by si BFU zkoušel viry ve virtuálním počítači v síti propojených počítačů značně nelíbila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  15. 05. 2007 14:08

Takovahle moznost samozrejme teoreticky existuje ale v praxi asi nikdy nenastane. Emulovany system, i kdyz muze mit chyby, nebude mit chyby OS pro ktery byl napsan. A je opravdu mala sance, ze si nekdo da tu praci napsat vir specialne pro tuto emulaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  15. 05. 2007 15:56

Jen bych rád upozornil, že to beru z hlediska firmy, kde mají data větší cenu než OS - ten se dá natáhnout z ISO.>
Samozřejmě, že data mají větší cenu. Ale ten, kdo spravuje systém a má hlavu na krku, zajišťuje si pravidelně zálohování dat.
Na druhou stranu má nastavení systému také velkou cenu, např. konfiguráky poštovního serveru, Samby, apod. Opět zde platí: zálohovat a zálohovat.
Zbouraný systém sice nemusí ohrozit chod firmy, ale pěkně to zdrží a nas*re, zejména jde-li o server ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  15. 05. 2007 08:14

niektorých tzv operačných systémov od firmy MS, my ostatní ktorí máme zdravý rozum a používame niečo iné sa nad tým môžme iba pousmiať

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbacil  |  15. 05. 2007 08:42

aaa, tady se opet nekdo pokousi rozpoutat flame, co?

Ale ja na to nebudu reagovat, zadnou vetou tipu: "jdi s tim linuxem do (_!_)" nebo "tak si bez zkompilovat jadro". proste ty mas linux, nekdo ma OSX nekdo wokna.

Ale zpet k otazce, snazim se pri serfovani pouzivat lidsky mozek, a pokud musim byt na nejakych "zajimavych" strankach tak lidsky mozek + nastaveni PC a aplikace. Vim ze nic neni 100%, ale za poslednich 5 let jsem nemel vir, a wokna jsme reinstaloval pouze kvuli zmene HW nebo tim, ze uz byly zaprasene vsim moznym SW jako jsou hry, kodeky, prehravace, freeSW atd atd.

Tot muj nazor pls nekamenovat.

Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
byzi  |  15. 05. 2007 09:58

Tím „atd atd” na konci Tvého příspěvku jsi jistě myslel trojské koně, spyware, klasické viry atd atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  15. 05. 2007 13:53

no to chápu co by jste dělal na stránkách kde jsou cracky hlavně do aplikací pro WIN že?Kdo na ně neleze nic nechytne a je úplně jedno co má za OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  15. 05. 2007 15:17

k tomu jde dodat jenom jedine: preju vsem ne-win systemum co nejvic novych uzivatelu typu "kliknu na vsechno co mi prijde pod mys"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  15. 05. 2007 08:00

Tam občas píšou takové kraviny, že to je o infarkt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor