Virtuální realita Facebooku nestačí. Chce i tu rozšířenou

Když loni na jaře oznámil akvizici firmy Oculus, bylo všem jasné, že má zájem o virtuální realitu, kterou v omezené míře už nabízí – podporuje přehrávání sférického videa. Virtuální realita je ale pro Facebook pouze jedno u cest. Tou druhou je samozřejmě i rozšířená realita, o které bylo v poslední době slyšet především v souvislosti s Googlem (Glass) a Microsoftem (HoloLens).

133066362
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg (foto: Brian Solls, CC-BY-SA)

Facebook nyní zájem o AR oficiálně potvrdil na konferenci Vanity Fair New Establishment Summit v San Francisku. Podle Michaela Abrashe, který šéfuje výzkumníkům v Oculus VR, by mohly rozšířenou realitu zprostředkovávat brýle nebo čočky, nijak tedy nevybočuje z koncepce, kterou doposud zastávali i ostatní.

Nebude to ale jen tak, AR totiž ještě musí dospět, což v praxi ukázal i prototyp brýlí Glass od Googlu. Pokud se však Facebook a Oculus o AR začnou skutečně zajímat ve velkém, budou mít oproti ostatním jednu podstatnou výhodu – data.

Díky aktivitě miliardy a půl uživatelů po celém světě totiž znají hodnocení a fotografie všemožných podniků, takže se nabízí třeba představ, že při pohledu na štít nejbližšího baru se před vámi zobrazí zkušenosti těch, kteří podnik navštívili před vámi, a případně i seznam přátel, kteří uvnitř už vysedávají.  

Diskuze (3) Další článek: Toshiba v Evropě uvádí SD kartu s bezdrátovým přenosem až 375 Mb/s

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,