Virtuální realita Facebooku nestačí. Chce i tu rozšířenou

Virtuální realita Facebooku nestačí. Chce i tu rozšířenou

Když loni na jaře oznámil akvizici firmy Oculus, bylo všem jasné, že má zájem o virtuální realitu, kterou v omezené míře už nabízí – podporuje přehrávání sférického videa. Virtuální realita je ale pro Facebook pouze jedno u cest. Tou druhou je samozřejmě i rozšířená realita, o které bylo v poslední době slyšet především v souvislosti s Googlem (Glass) a Microsoftem (HoloLens).

Klepněte pro větší obrázek
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg (foto: Brian Solls, CC-BY-SA)

Facebook nyní zájem o AR oficiálně potvrdil na konferenci Vanity Fair New Establishment Summit v San Francisku. Podle Michaela Abrashe, který šéfuje výzkumníkům v Oculus VR, by mohly rozšířenou realitu zprostředkovávat brýle nebo čočky, nijak tedy nevybočuje z koncepce, kterou doposud zastávali i ostatní.

Nebude to ale jen tak, AR totiž ještě musí dospět, což v praxi ukázal i prototyp brýlí Glass od Googlu. Pokud se však Facebook a Oculus o AR začnou skutečně zajímat ve velkém, budou mít oproti ostatním jednu podstatnou výhodu – data.

Díky aktivitě miliardy a půl uživatelů po celém světě totiž znají hodnocení a fotografie všemožných podniků, takže se nabízí třeba představ, že při pohledu na štít nejbližšího baru se před vámi zobrazí zkušenosti těch, kteří podnik navštívili před vámi, a případně i seznam přátel, kteří uvnitř už vysedávají.  

Diskuze (3) Další článek: Toshiba v Evropě uvádí SD kartu s bezdrátovým přenosem až 375 Mb/s

Témata článku: Facebook, Web, Sociální sítě, Virtuální realita, Rozšířená realita, Flickr.com, Realita, Virtuální, Štít, Next, Oculus, Google Photos, Seznam přátel, VR brýle pro virtuální realitu, Rozšíření

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší