Kinect je levný a pokročilý snímač, který je schopen zpracovat okolní realitu ve 3D, Oculus Rift zase zařízení, které dokáže pro naše oči zobrazovat trojrozměrnou grafiku. Vývojář Oliver Kreylos se rozhodl tyto technologie spojit a vytvořit tak prototyp virtualizovaného těla ve virtuálním prostředí.
Ke konstrukci použil jeden Oculus Rift a celkem tři Kinecty první generace, které snímají pomocí videa člověka ze tří různých úhlů. Spojením obrazů se tak vytvoří trojrozměrná reprezentace těla a objektů v daném místě.

Vlastní virtualizované tělo ve virtuálním prostředí. Budoucí herní zážitky budou pro mozek velmi realistické
Jedná se ale především o videostreamy, takže sice kvalita pokulhává (s druhou generací Kinectu to bude o dost lepší), ale na druhou stranu je rychlost virtualizace a vykreslení ve virtuální místnosti v rámci Oculusu rychlé a s nízkou odezvou.
Jak tvůrce popisuje na videu a lze mu jistě dát za pravdu mnoha staršími výzkumy v této oblasti, potom co vidí své vlastní tělo ve virtuálním prostředí, se mozek velmi rychle přizpůsobí a považuje daný objekt za skutečně tělo. I pouhé virtuální tělo tak začínáte vnímat jako reálné. Skvělou ukázkou je třeba pocitová zábrana při prolnutí nohy u virtuálního stolu.
TIP: Virtuální realita místo teleportace. Přivítejte Matrix
Lze předpokládat, že virtuální realita bude mít v plné podobě podobnou konstrukci pro co nejrealističtější zážitek a splynutí s virtuálním tělem ve hře či virtuálním světě. Řešení pomocí tří Kinectů je ale příliš drahé, takže je spíše otázkou času, než se objeví systém založený na levných kamerách s vysokým rozlišením, které už jsou třeba i v levných mobilních telefonech.