Více operačních systémů najednou: MS Virtual PC nyní zdarma

Diskuze čtenářů k článku

avatar
06. 04. 2012 17:33

půjde mi virtual pc 2004 na windows 7 home premium?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  14. 07. 2006 01:26

Stejne ten smejd prevalcuje XEN (pro servery) a pro skoumani a vyuku Vmware virtual HW (kde budou pole, knihovny .... a tak si budu moct vyskouset nastaveni pole, bez 2.000.000 investice)


Kouknete na mereni Xen VS zbytek a pak mudrujte .... vsichni se placaji s vykonem na nule, jen Xen se placa tesne pod realnym HW .... hold mainfarme technologie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  14. 07. 2006 09:05

Nojo. Jenže tyhle měření trochu srovnávají jabka s hruškama. Pochybuju, že až se objeví prcesory (mluvíme o x86 pochopitelně) s podporou virtualizace, tak se VMware nevytáhna s vlastním hypervisorem, který bude výkonově srovnatelný s Xenem. A nástroje kolem VMware (ESX (migrace běžících strojů atp.)) jsou zatím přeci jen vyspělejší než ty kolem Xenu, což se asi do budoucnosti bude měnit. Shrnuto - předpokládám, že ještě nějakou dobu budou existovat všechny tři řešení a MS bude vytlačovat VMware oblíbenou taktikou bundlování svého VPC a slibování, že v příští verzi, která vyjde za chvíli, budeme umět všechno co konkurence bez nutnosti kvalifikovaného admina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  13. 07. 2006 16:09

Bezel na tom NEKOMU linux? Neptam se, jestli by to mohlo behat, ale jestli to nekomu bezi! Diky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marekzprahy  |  13. 07. 2006 17:24

zkusil jsem danix a slo to... ale nijak jsem si s tim nehral, takze jsem se nedostal na net a jel jsem asi s 16 barvami ale urcite by to slo nekde nastavit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  13. 07. 2006 17:58

ten běžel na všech verzích, co se pamatuju už na PPC MacOS 7 (tehdy to byl ještě Connectix VirtualPC)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  13. 07. 2006 19:38

slax na tom jede jako po másle, stejně tak knoppix, a ubuntu jsem taky nainstaloval, ale tam to trvalo trošku déle, právě asi z toho důvodu, jak někdo psal výše, že to má pomalejší přístup k CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
izza  |  13. 07. 2006 16:03

nevite jak je t os rozlisenim 1280 x 800 pro sirokouhle NB, podporuje to MVPC nebo VMWARE server?
dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  13. 07. 2006 14:42

Mam asi lamovskou otazku. Jak to bude,kdyz hostitelsky system bude XP a hostovany treba win98 a dostanese mi do toho hostovaneho win98 vir nebo jina havet (trojan,spyware atd.)muze se tato havet dostat i do tech XP? hlavniho OS ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  13. 07. 2006 17:57

záleží, jak budeš mít nastavenu virtuální síť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZIP  |  13. 07. 2006 12:40

Nějak jsem v tom seznamu nenašel Mac OS (jakýkoliv). Což jen potvrzuje, že Mac OS není OS!
Nebo jsem něco přehlédl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Major Z.  |  13. 07. 2006 13:17

To pouze znamená, že MAC OS není jakýkoliv OS!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZIP  |  13. 07. 2006 13:39

Nebo je spíš tak zastaralý. CP/M jsem tam taky nenašel. Ale PC DOS tam už podporovaný je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
80.188.119.xxx  |  13. 07. 2006 13:50

Tak zastaraly, ze z nej MS zkopiroval do Visty co se dalo a trvalo mu to 6 let?? Ted uz Bill ceka jen na 7.srpna, kdy Jobs ukaze Leoparda, no a Bill zkoukne co jeste bude muset prihodit do zakladni vybavy AstalaVisty, proto to zpozdeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZIP  |  13. 07. 2006 13:55

Sorry, ale asi nechápeš ironii. Mezitím jsem psal příspěvek níže, který vše objasňuje. Po jeho přečtení asi pochopíš, že jsem fakt moc zklamaný že tam není podpora MAC OS a pokud někdo ví o nějakém jiném programu, který virtuálně MAC OS na XPčkách podporuje, budu vděčný za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZIP  |  13. 07. 2006 13:52

No, ale po pravdě řečeno, jsem tím trochu (strašně moc ) zklamaný , neboť dělám v DTP a občas dostanu nějaké podklady z MACu a někdy s tím musím jít na MAC (třeba kvůli písmům, lomítkům v názvu a tak). Takhle bych to měl krásně na počítači vyřešeno během pár minut a nemusel obtěžovat kolegy grafiky a čekat na data i mnoho hodin (hele, napadá někoho smajlík pro Ach jo!?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbycho  |  13. 07. 2006 20:09

Já jsem zkoušel spustit ve VMWare Intelovou vývojařskou verzi MacOSX, ovšem po nabotování jsem skončil při volbě disku a naformatovat disk na Mac OS Extended (journaled). Po potvrzení se mi ozubené kolečko roztočilo a to se točilo a točilo, až jsem to po hoďce zhodil, jelikož jsem uznal, že se to formatování polámalo. Bylo to bez další odezvy.

Instalačka je přitom v poho, OSX jsem na PC bez problému rozchodil a formátování bylo za chvilku. Až na detekci některých PCI karet, třeba SATA řadič, TV Karta, síťovky (2 ks různých). U síťovek jsem měl nějaký zádrhel s jejích identifikací a konfigurací, asi nekompaktibilní hardware. A jel jsem pouze na SS2 bez Rosety (P4 Nortwood). Chce to jenom svůj vlastní HDD. Teda neriskoval jsem ztrátu dat třeba odstřelením partition při instalaci a nabídnul jsem tomu starší 10GB IDE HDD.

Výkřik do tmy: "Podařilo se někomu Intel verzi MacOSX rozchodit přes VMWare?"

Pak je tu PearPC (emulátor PowerPC). Ten sice mám nakonfigurovaný, ale zas nemám originál instalačky MacOSX na PowerPC procesory a Intel verzi to nenainstaluje. Končilo to málem stejně, možná trochu dřív.
Dej do Googlu "PearPC PowerPC Architecture Emulator". Jestli máš přístup k instalačkám MacOSX tak věřím, že to máš zítra na ščotě.

Co za to dostanu? Opovaž se říct, že pusu na čelo. To by mohlo být "Ach jo". Nebo ten?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 07. 2006 17:07

Jasně že podařilo. Na první pokus jsem na notebooku Compaq n800v (PentiumM 1,7, 1GB ram, vga ATI, ostatní integrované). 2hod instalace a vše se samo nadetekovalo. Nastavil jsem 16GB virtual hdd a 500MB ram.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  13. 07. 2006 10:31

Věřil bych spíše VMWare - firma má zkušenosti i s virtuaslizací na enterprise úrovni (ESX server), kde jsou nároky na funkčnost, rychlost, spolehlivost a stabilitu o hodně vyšší - Microsoft se zatím do takovéhoto stádia nedostal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obyvatel  |  13. 07. 2006 11:26

Zkusenosti maji take dostatecne http://en.wikipedia.org/wiki/Connectix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  13. 07. 2006 10:17

mne sa osvedcilo velmi dobre qemu + qemumanager vo win. Slape jak ma mozno ne tak rychlo ale ako maly server a na skusanie uplne postacuje. a je dokonca multiplatformove

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  13. 07. 2006 10:14

Vyšel také VMware server http://www.vmware.com/products/server/ - free nástupce GSX serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  13. 07. 2006 09:16

paměťové nároky jsou úplně neskutečné. Vrátil jsem se zpátky k VMware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  13. 07. 2006 09:38

Mám naprosto opačnou zkušenost (srovnávám-li MS VPC a VMware player).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alky  |  13. 07. 2006 10:24

myslis ze VMware nema podobne pamatove naroky??? a veru,ze ma len to nie je tak priamo vidno v Task manageri. Pouzivam Virtual PC ale niekedy nedavno som vyskusal VMware - spociatku som sa aj ja vytesoval ze to ma nizsie naroky ale hned som sa zbadal ze nie. Tusim VMware si nahodi do systemu vlastne ovladace a pristupuje k hardweru priamo bez toho aby si to videl v XP ak ma pamat neklame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak, Jen-tak  |  13. 07. 2006 10:42

Je to naopak .. spotrebu pameti vmware vidis v task manageru, spotrebu pameti virtual pc v taks manageru nevidis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  13. 07. 2006 08:55

Jaky je zdroj informace ze i Parallels workstation je zdarma? Nasel jsem jen 15-denni zkusebni verzi.
http://www.parallels.com/en/download/workstation/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swift  |  13. 07. 2006 11:54

O tom že by Parallels byl zdarma také nic nevím, předevčírem jsou ho dokonce kupoval on-line na můj MacBook a pořád to bylo za peníze, byť nějakých $50 není moc. Každopádně fungují skvěle - mám na Macku virtuálně Win 2K server a jede to jak víno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pendolíno  |  14. 07. 2006 07:26

Zdarma není. Stránka produktu v češtině:
http://www.zebra.cz/inshop/scripts/detail.asp?itemid=20376&Level=2401

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  13. 07. 2006 07:52

To je špatně přeložená zpráva.

Update SP1 pro Virtual PC2004 nebyl uvolněn včera, ale už 12. října 2004, viz http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b07c9ef0-265a-4237-ae3b-25bc8937d40f&DisplayLan g=en

Také, když se podíváte do toho ZIPu, co je ke stažení, tak datum instalačního balíčku je 1. října 2004.

Jedině je tam pak navíc v extra adresáři hotfix 889677 z 10.2.2005 - http://support.microsoft.com/kb/889677 který aktualizuje verzi na 5.3.582.32 (aktuální nejnovější hotfix je KB891068 s verzí 5.3.582.41)

Tedy opravdu na tom VPC2004 jako takovém není vůbec nic nového, je to standardní MSDN verze, která je předplatitelům MSDN k dipozici od října 2004 a nové je jenom to, že je nyní k dispozici každému.

Jak vyplývá z konferencí, Vista na VirtualPC 2004 funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freezer  |  13. 07. 2006 08:02

presne tohle jsem chtel napsat, opet dalsi lama clanek na radobyodbornem zive.cz, jedina zmena je, ze se zmenila licencni politika a je volne ke stazeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  13. 07. 2006 09:21

Překlad byl správný. Jistě omluvíte, že není v silách jednoho člověka sledovat vývoj nových verzí veškerého dostupného softwaru (obzvláště, když v roce 2004 jsem pro Živě ještě nepracoval). Jistě rovněž omluvíte to, že pokud nemám potřebu daný software v danou chvíli používat, ani nekontroluji datum v instalačních balíčcích.
 
To, že SP1 nevyšel včera, tuto zprávu nijak neznehodnocuje a věřím, že mnohé čtenáře bezplatné VirtualPC potěší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  13. 07. 2006 10:27

A to je ten problém - že na Živě články píšou překladatelé a ne odborníci na danou oblast/produkt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans.Wolfenstein  |  13. 07. 2006 12:00

Odbotník v oblasti IT nebude pracovat na živě.cz, takový člověk by byl příliš drahý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš, Jan Kuneš  |  13. 07. 2006 12:43

IT je tak rozmanitý obor, že není v našich silách mít dokonale zmapované všechny oblasti. To není problém jenom Živě. Věřím, že i tak vám můžeme nabídnout kvalitní a zajímavý soubor zpráv. Pokud jste odborník na konkrétní oblast či produkt a chtěl byste nám nabídnout spolupráci, rád vaši nabídku zvážím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  13. 07. 2006 12:34

I překlad "Po uvolnění update SP1 pro svůj virtualizační software Virtual PC 2004, umožnil Microsoft všem uživatelům bezplatný přístup k tomuto softwaru." má jiný význam než "Microsoft has released an update to Virtual PC 2004 Service Pack 1, and is now making the virtualization software available free of charge to all users".

Obsahem zprávy je to, že byl produkt Virtual PC 2004 Service Pack 1 dán k dispozici zdarma a ta jistě za zveřejnění stojí.

Podle mě je za tím nepřesným překladem to, co se často stávalo i u Internet Exploreru - často tu byly titulky jako "Microsoft vydal opravný balíček SP1 pro Internet Explorer 6" - jenomže sktečnost byla taková, že nikdy žádný opravný balíček neexistoval, jenom to bylo zvrhlé a matoucí označování verzí IE u Microsoftu, kdy místo IE 6.1 nebo 6.01 vydali verzi 6.0SP1, čímž ledaskoho zmátli.

U VPC je to jako u Windows - exituje jak update:
Microsoft Virtual PC 2004 Service Pack 1
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b07c9ef0-265a-4237-ae3b-25bc8937d40f&DisplayLan g=en
Opravný balíček, 24,6 MB

Virtual PC 2004 SP1
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6d58729d-dfa8-40bf-afaf-20bcb7f01cd1&DisplayLan g=en
celý produkt, 18,2 MB

A vyberte si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freezer  |  13. 07. 2006 19:34

ne, to je naprosto neomluvitelne, pokud jste odborny redaktor a sve zpravy zverejnujete siroke verejnosti. to pak muze na zive pracovat kazdy s prominutim idiot, ktery neumi nic jineho, nez trochu anglicky, tzn uz dite v treti tride zakladni skoly. Pokud jste na stejne urovni, najdete si jinou praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  13. 07. 2006 07:52

... je to uplne sqely. VMWare pro me bylo moc slozity, VirtualPC sice neumi USB, ale me to netreba, pouzivam ho na "uceni". Napriklad vyzkouset si neco "nanecisto", ucit se sitove a serverove veci (spustim trikrat VPC a k tomu virualni HUB a mam malou domaci sit jak vysitou se vsim vsudy a na jednom kompu), nebo kdyz chce napr. zakaznik pouzivaci jiny system neco poradit tak je to naprosto genialni. Kdo jeste nezkusil tak vrele doporucuji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  13. 07. 2006 09:23

Mh, VMWare player je IMHO stejne slozity jako MSVPC. Na WWW si naklikáš konfiguraci (což je otázka cca 10 kliknutí včetně uložení výsledného konfiguračního souboru), pak pustíš player a načteš uloženou konfiguraci z WWW. Jinak je to úplně to samé jak MS VPC. Nevidím nic složitého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  13. 07. 2006 09:49

Aspon by jste mohl uvest URL odkaz, kde lze konfiguraci pro virtualni PC VM playeru naklikat, jinak je vas prispevek jen placnuti do vody.

I ja si myslim, ze VPC je proti VMware znacne zjednodusene, coz ale nemusi mnoha uzivatelum vadit. VMplayer je na druhou stranu uplne jednoduchy ale za cenu, ze konfigurcni zmeny dokaze provest jen zkuseny uzivatel zmenou textovych souboru. Nepredpoklada se, ze by se zmeny provadeli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  14. 07. 2006 07:38

Pro lidi, kteří vědí co je Internet, Google a nejsou líní, to plácnutí není. Nástroj existuje, ne jeden. Pokud jsem žádný neuvedl a nestačí Vám moje zmínka o tom, že existuje, pak do vody neplácám já, ale Vy. Nekecat, dělat (hledat)!

Kdybyste použil Google, skončil byste třeba u

http://www.easyvmx.com/easyvmx.shtml

nebo

http://www.virtualization.info/2005/12/guide-to-create-vmx-files-for-vmware.html

nebo VMX builder na URL

http://petruska.stardock.net/Software/VMware.html


Provedení změny v konfiguračním souboru je složité pro toho, kdo neumí používat Google aby si našel popis možností konfiguračního souboru nebo přímo nástroj na jeho modifikaci. Mám Vám zase zahýbat rukama? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  13. 07. 2006 09:58

Myslel jste toto?
http://www.easyvmx.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  14. 07. 2006 07:52

Ano, třeba. Takže hledat umíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karpi  |  13. 07. 2006 07:27

... když zdarma je již nějakou dobu i Microsoft Virtual Server 2005 R2 Enterprise Edition

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  13. 07. 2006 07:20

Zkoušel jsem VMWare player i Virtual PC na stejném stroji. XP nastalovaná ve VMWare playeru byla výrazně pomalejší. Na virtual PC mě zas iritovalo, že okna se instalovala 3 hodiny, ale nakonec jsem se rozhodl pro MS VPC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boggie  |  13. 07. 2006 07:48

MS VirtualPC striktne rozdeluje prioritu kdyz okno s VPC neni aktivni, kdyz tedy istalujes XP a nechas okno minimalizovane tak se klidne bude instalovat 3hodiny, jakmile ho nechas bezet v popredi jako aktivni a nic jine nedelas tak se nainstaluje normalne za 40minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  13. 07. 2006 09:19

To jsem si myslel taky, proto jsem nechal instalaci casti XP, ktera probiha v grafice, bezet ve fullscreenu. Nemelo to viditelny vliv, vleklo se to i tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  13. 07. 2006 08:58

To s tou rychlostí ve VMWare se mi moc nezdá. Měl jste v tom VMWare ve hostovaném systému nainstalované VMWare Tools? Aha, píšete VMWare Player a u toho tuším defaultně nejsou, takže asi ne. Bez nich je to opravdu pomalé, takže doporučuji vyzkoušet znovu s nimi (pokud Vám tedy něco nevyhovuje na tom, co používáte teď).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  13. 07. 2006 09:17

To je prave to - zkousel jsem player, ktery je zdarma. Tools pro player IMHO nejsou k dispozici, jde to obejit instalaci trial verze Wmvare a přenosem tools do playeru, ale nezabyval jsem se tim (jednak z casovych duvodu, druhak pochybuju o legalnosti takoveho kroku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  13. 07. 2006 09:57

Teď je k dispozici i server (http://www.vmware.com/products/server/), takže asi bude košer vytvořit image v něm (včetně tools, které v něm, předpokládám, budou) a pak to pouštět třeba v tom playeru. Alespoň takhle se to chystám vyzkoušet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden Niekto  |  13. 07. 2006 09:37

problém VPC môže byť aj v tom, že mám VEĽMI pomalú obsluhu CD/DVD - teda odporúčam radšej inštalovať z .ISO súboru alebo zo siete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden Niekto  |  13. 07. 2006 09:37

problém VPC môže byť aj v tom, že mám VEĽMI pomalú obsluhu CD/DVD - teda odporúčam radšej inštalovať z .ISO súboru alebo zo siete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  13. 07. 2006 13:55

Navíc je třeba mít na Win XP na virtuálním stroji zvlášť licenci. Tedy na WinXP + WinXP na VirtualPC je třeba mít dvě licence WinXP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksaj  |  14. 07. 2006 07:47

Licenci musíš mít v pořádku pro každý, tedy i virtuální, stroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  14. 07. 2006 08:31

No však to jsem napsal...:?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  13. 07. 2006 07:19

MS to uvoľnil zadarmo len so škrípaním zubov ale chudak čo mal robiť kedže veľmi by sa to aj tak nepredávalo, lebo podobných produktov je už na trhu dosť a niektoré zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skepsodrom  |  13. 07. 2006 15:31


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul  |  13. 07. 2006 07:10

"provozovat v běžících Windows téměř jakýkoli jiný operační systém"
Opravdu jakýkoliv nebo stále jenom jakýkoliv OS Windows ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin [X]  |  13. 07. 2006 07:36

Bez problemov bezi linux a ine OS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  13. 07. 2006 07:36

jakýkoliv. Linux, BSD, OS/2, QNX, FreeDOS ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  13. 07. 2006 08:43

Me se pod MS VPC nepodarilo rozchodit specilni DOS aplikaci, ktera nam ve VMware funguje. Jinak ale OK. Proti VMware je VPC jednodussi, na seznameni s virtualizaci OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi.Chal, Mi.Chal  |  13. 07. 2006 12:16

jestli mate VMWARE jenom kvuli tomu, ze potrebujete rozchodit DOS aplikaci, tak byste mozna mohl zkusit DOSBox - emuluje to "jenom" DOS, nicmene by to mohlo byt rychlejsi, protoze se nemusi emulovat cely pc (hardware, bios atd)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  13. 07. 2006 13:44

DOSBox bude téměř jistě pomalejší, protože VMWare narozdíl od něj neemuluje ale virtualizuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi.Chal, Mi.Chal  |  13. 07. 2006 14:07

pokud vim, tak az novejsi procesory maji primou podporu virtualizace, ty "bezne" ji prece nemaji a mel jsem za to, ze to je emulovany, aby ten emulovany system nezasahoval primo do skutecneho hw, plno veci je taky docela pomalych, treba 3D hry novejsi nez nejakych 5 let si na tom clovek proste nejspis nezahraje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  13. 07. 2006 14:12

v tom pripade by byl nejlepsi DOSEmu. neemuluje a neni to tak velka mrcha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  13. 07. 2006 20:41

DOSemu ani DOSbox nepichazi v uvahu, protoze potrebuji emulovat take sitovou kartu; Prave sitove drivery jsou vec, ktera vyradila i MS VPC, protoze nedokazala emulovat sitovku dost dobre. DOSbox ma podporu jen pro emulaci modemu, pripadne snad netware protokolu, coz se mi take nehodi. Podobne DOSemu. Uz jsem par emulatoru vyzkousel, zatim si s tou aplikci poradil jen VMware. Ale je to rarita, bezny uzivatel asi muze pouzit kterykoli s uvedenych emulatoru... VMware mi zlobil akorad kdyz v Linuxu generoval "nestandratni" sitove pakety (nmap, a tak).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  13. 07. 2006 14:12

v tom pripade by byl nejlepsi DOSEmu. neemuluje a neni to tak velka mrcha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  13. 07. 2006 14:12

v tom pripade by byl nejlepsi DOSEmu. neemuluje a neni to tak velka mrcha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  13. 07. 2006 14:12

v tom pripade by byl nejlepsi DOSEmu. neemuluje a neni to tak velka mrcha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skepsodrom  |  13. 07. 2006 15:20

Zkoušel jsem pod VPC klasickej DOSí space simulátor FFE (Frontier First Encounters). Ví se o něm že nejde v emulátoru DOSBox, jen přímo v nahým nabootovaným DOSu (je z roku asi 1994-5, a jako jiný hrátky z éry "vrcholnýho až pozdního DOSu" co běhaly např. přes DOS4GW nebo jiné vlastní enginy má asi dost nadstandardní přístup k HW, nebo nevím). Bohužel ani Virtual PC (SP1) si s tím neporadil, takže to asi taky není úplně dokonalá virtualizace... pokud něco takovýho vůbec lze. VMware jsem nezkoušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JAX  |  31. 07. 2006 22:53

FFE existuje v modifikaci pro windows (spustitelné v okně), stačí zagooglovat JJFFE2.8 nebo ANIFFE9c. ANIFFE9c je lepší, vyzkoušel jsem oboje a tu lepší verzi si pro sebe přeložil do češtiny . Bohužel jediné, co nedokážu přeložit, jsou noviny....

JAX
chlapisobe.wz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obyvatel  |  13. 07. 2006 11:18

Tady mate seznam co funguje http://vpc.visualwin.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  13. 07. 2006 06:55

VPC2004 stále neumí USB. A ačkoliv je IMHO jinak uživatelsky přítulnější než VMWare, tak v tomto prohrává na celé čáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-/  |  13. 07. 2006 07:06

Nerozumim. Znamená to, že USB porty vůbec nenajde? Takže třeba klávesnice k notebooku připojená přes USB nebude ve VPC fungovat? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin [X]  |  13. 07. 2006 07:35

Myslim, ze USB klavesnica patri medzi virtualizovany HW, ale USB kluc uz virtualizovat nejde :) Ide o to, ze nemas USB porty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  13. 07. 2006 07:35

USB klávesnici a myš samozřejmě emuluje jako PS/2. jedná se ale třeba o mass storage ale hlavně o různý další USB HW - HW klíče, čtečky apod. - tedy to, k čemu se vlastně VPC často používá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pol  |  13. 07. 2006 09:30

Si to pripoj do USB, namapuj vo VirtualPC ako smb disk a je to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sh  |  13. 07. 2006 19:52

vůbec si nepochopil jeho připomínku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  13. 07. 2006 20:44

a jak to uděláš např. s programátorem jednočipů, nebo jiným ne-mass_storage zařízením?
 
USB Mass storage není problém, jiná USB zařízení (např. i USB HW klíče k různým softwarům) jsou problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KinDo  |  13. 07. 2006 06:38

"verze Virtual PC 2007, která je očekávána v příštím roce, kdy přinese podporu pro Windows Vista."

a nebude to tak, ze tato verzia bude Only Vista ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor