Vědci z MIT sestrojili kameru, která vidí za roh

Co uděláte, když se budete chtít podívat, co je za rohem? Kamera ani fotoaparát tam nevidí, jediným řešením je tedy termální kamera, která i za stěnou objeví zdroje infračerveného záření. Inženýři z MIT vymysleli ještě jeden způsob – laser.

Jejich speciální kamera sice nevidí skrze stěnu, dokáže ale zrekonstruovat, co se děje za rohem. Když na osobu za překážkou bude svítit světlo, fotony doputují do vašeho oka, díky odrazům se ale natolik pozmění, že nic neuvidíte – tedy pokud nebudou stěny lesklé. Vědci z MIT na to šli v podstatě stejně, namísto běžných světelných paprsků ale snímají laser, který kamera sama vysílá.

Ukázka technologie na videu

Laserový paprsek doputuje až na objekt za překážkou, paprsek se odrazí a doputuje po mnoha odrazech zpět do čočky kamery. Speciální algoritmus a software poté spočítá prodlevu a další charakteristiky a pomocí umělých barev zobrazí, co že za tou překážkou vlastně je. Jednoduše řečeno se tedy v podstatě jedná o jakýsi laserový „sonar“.

Diskuze (18) Další článek: Arktidu přetnou internetové podmořské kabely

Témata článku: Technologie, Věda, Překážka, Laserový zdroj, Speciální algoritmus, Laserový paprsek, Světelné zdroje, Speciální kamera, Infračervené záření, Vědec, Termální kamera, Záření, Vid, Sonar, MIT, M/s, SES, Roh, Fotoaparáty zrcadlovky na Mall.cz

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 6