Vědci vytvořili disk s kapacitou 360 TB a výdrží 13,8 miliard let

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 46

Názory k článku

18. 02. 2016 00:11

Psychologicky: Koho to bude zajímat? Proč by mělo? A co vypálit? Bibli, Hitl.ra, MickeyMouse? Pochopí to někdo bez kontextu, pozná, co je pravda, co fikce, když sami překrucujeme historii, jak se nám hodí, a budou "se smyslem" pro čtení, psaní, zvuk? Civilizace jen o špetku jiná než naše s jiným vnímáním času a prostoru nebo o špetku v čase posunutá a tádydá. Technicky: My máme problém přečíst "po sobě" nápisy 2000 let staré "s nejmodernější" technikou a musely nás praštit do ksichtu velké věci (pyramidy) nebo náhoda. Kromě toho musí někde existovat informace "Tam a tam je něco uložené" a jsme u slepice a vejce A nechce někdo "vypalovat" genetický materiál, že ne My budeme mít dinosaura a oni domácí lidské mazlíčky Jestli platí některé teorie, že nejsme ani první, ani poslední civilizace na Zemi, pak nejspíš žádná nedokázala "přenést informaci" z jedné do druhé (nebo nechtěla, nestihla). No počkáme si na cloud od pánaboha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2016 22:12

Rychlost zápisu 12 Kbit/sec (viz http://www.gizmag.com/superman-memory-crystal/2... ... )Stačí objevit jeden drobný nepodstatný parametr a všechno vypadá najednou úplně jinak. Těch 360TB tam budete zapisovat pouhých 7610 let! A to se opravdu vyplatí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2016 21:08

Docela rád bych viděl co za 13 miliard let udělá růst entropie s takovým skleněným válečkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2016 18:44

Není žádný problém mít i 16 TB cloudovou kapacitu, i více. Pochopitelně, že je to jednodušší než domácí archivování, zde se asi nedá mluvit o zálohování. Ovšem má to své mouchy, nutné připojení k netu, rychlé a pokud nechci, aby můj obsah byl čitelný (což např. já nechci) musí před nahráním data zašifrovat a po stažení dešifrovat. Neplatí pouze pro sdílené kraviny z netu, kde zase nemá smysl těch +16 TB.
> Tu smůlu jste opravdu měl, já DVD nezahodil ani jedno, ovšem je pravda, že to byla krabicová média, každé extra zabalené, žádné prsty ani prach z výroby a hlavně, byla (a některá stále jsou) v hliníkových boxech, v temnu a s kuličkami proti vlhkosti. Ovšem takto, že skladovat maximálně hlouposti, věci o které nechci přijít musí být nejen na nějaké optice, dnes BD, ale 3x na HDD, což dnes není při jeho ceně žádný problém. A ty disky se prostě musí občas roztočit, ne je nechat někde 10 let. Pokud nechci k datům přistupovat pravidelně, pak musím třeba po 5 letech, obsah starých disků překopírovat na nové disky - a staré nechat. Další zabezpečení navíc.
> Dnes nelze zaručit 100% médium pro uložení, jen opakované kopírování je záruka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2016 17:49

A opavdu je něco tak nezbytně důležitého odkazovat budoucím generacím, bez čeho by se neobešli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2016 17:30

otazka je, kolko krat ste cielene siahli po tych kotucoch lebo ste chceli si pozriet stare foto? podla vsetkeho na spocitanie vam budu stacit prsty na jednej ruke. ja mam par fortiek asi tak na 1 GB ktore len tak kopcim z jedneho HDD na druhy a nepozrel som sa na nich uz asi 5-6 rokov a asi sa nan uz ani nepozriem, mam zmysel uchovavat neco do coho sa clovek nikdy nepozrie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2016 16:29

Hezké. Jen pokud by došlo k nějaké katastrofě, bude takový krystal s kompendiem lidský znalostí zdobit krk šéfa tlupy lidojedů, který jej bude používat pro odstraňování masa zpoza stoliček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2016 15:42

To je zpráva stará tak 4 roky a pravidelně se vrací. Těch 360 TB je ovšem stále jen predikce budoucích možností.
Zpráva zní tak, že technologie byla vyvinuta, protože měl autor článku nemilou příhodu s DVD a nedůvěřuje cloudu.
Jak to řeší náš problém s bezpečným ukládáním uživatelských dat?
Jak velká a drahá je (bude) aparatura pro zápis/čtení?
Jak dlouho trvá vypálit/číst 1 GB dat? (bude to rychlejší než CD/DVD?)
Jak dlouho trvá vypálit plnou kapacitu dat, tedy 360 TB?
Jak dlouho by trvalo celé médium přepálit za účelem záložní kopie (může spadnout na zem a rozbít se, být ukradeno atd.)?
Kolik by se za to platil OSA poplatek za prázdná média 360 TB? (kdysi platilo za každých 512 MB paměťového média 6 Kč)

http://www.osel.cz/7017-vecna-opticka-pamet-... ... (16.07.2013)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2016 14:56

pise sa to "Southampton", pane "uprchíky-příjmám"
Preklep to zjavne nebude, kedze ste to dvakrat napisali zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2016 12:47

tak zrovna bibliu do toho tesat nebolo potrebne... zla burina totiz nevyhnie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2016 12:31

No, zapsat data trvanlivým způsobem lze poměrně snadno, jenom jak je potom přečíst...
Jaký byl opruz přečíst stará písma vytesaná do kamene nebo vypálená do hlíny, když se o nich ztratila povědomost. S haldou děrných štítků si taky neporadí každý a může tam být třeba něco důležitého...
Bude krystal, a bez informace co s ním a bez patřičné funkční techniky, může skončit doslova a do písmena na smetišti dějin...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2016 12:03

data trezor disk mi bude stačit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor