Vědci vytvořili bio-bota ze srdečních buněk a hydrogelu

Výzkumný tým z Illinoiské univerzity udělal další významný krok v oboru biorobotiky. Jak tvrdí článek na webu Nature, vědcům se podařilo vytvořit několikamilimetrové robůtky, tvořené převážně hydrogely a srdečními buňkami krys. Jmenují se bio-boti.

Kostru o rozměrech 2 x 4 mm vědci pokryli polymerem a nakonec přidali celou řadu srdečních buněk s náhodnou kontrakcí. Výsledkem je pochodující mikro robot, jehož umělou nohu posouvá každé tři vteřiny kontrakce svalu. V současné době se však může bio-bot pohybovat pouze v tekutině, navíc rychlostí 236 mikrometrů za vteřinu.

Struktura bio-botů a jejich cesta napříč tekutinou (zdroj: Nature.com)

Jedná se o první výrazný krok ve vývoji bio-botů, jejichž struktura byla vyrobena od samotných základů, bez využití přírodních šablon. Tým ještě čeká velký kus práce, časem by se však podobní bio-boti mohli využívat například pro průzkum oblastí a zneškodnění jedovatých toxinů ve vzduchu, případně budou sloužit v medicíně.

Diskuze (2) Další článek: Dell koupil Gale Technologies. Je to jeho letošní sedmá akvizice