Ve firmách vznikají živelné Wi-Fi sítě

Diskuze čtenářů k článku

theKing, theKing  |  22. 04. 2005 08:50

Naruseni bezpecnosti site - okamzita vypoved a hotovo! Jeste to nazyvat zivelnymi Wi-Fi, no kde to jsme???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rampouch  |  22. 04. 2005 09:51

Souhlasim. Takova vypoved behem 20 minut od zjisteni tohoto poruseni bezpecnosti udela se sebevedomim ostatnich "odborniku" ve firme uplne zazraky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BEN Achmal  |  22. 04. 2005 15:30

A mozna by se mohlo dat nejake trestni oznameni, pokud to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Premek  |  22. 04. 2005 01:41

Pokud to neumoznis a lide to chteji, tak si to udelaji sami. Taky se tomu IT u nas ve firme branili, ale nakonec to pochopili a zavedli to s veskerym zabezpecenim. I doma nebo na verejne hotspotu se muzu spoji pres VPN bez jakykolv problemu. Notebook bez Wifi uz ted nedava smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Premek  |  22. 04. 2005 01:51

Jo a jeste tento prispevek pisu pripojeny pres wireless

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abyssal  |  21. 04. 2005 22:41

V istej nemenovanej firme potrebovali developeri pristup k nejakej sluzbe netu, ku ktorej sa nemohli dostat cez lokalny firewall. Tak ich napadlo zapnut wifi - a ono to hned nieco naslo. Lenze vo firme nebol jediny AP. Pripojili sa ani sami nevedeli kam. To uz je celkom sranda, ked mate firmu s viacerymi DMZ oddelenymi firewallmi a niekto sa pripoji k "cistemu internetu" Uz si len pockat kym ten notebook niekto nabura a zacne cezen routovat rovno do vnutornej siete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  21. 04. 2005 12:34

Neplivejte na zem! Vzpoměňte na potopu světa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukash, lukash  |  21. 04. 2005 12:14

a nemuze to byt i tim ze tiskarny ktere umoznuji tisk pres wifi take vystupuji jako jednotlive AP??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik  |  21. 04. 2005 17:09

No ja bych rekl ze tiskarna by vystupovala jako klient, nebo by byla pripojena kablikem k nejakymu AP a jeste jedna moznost by bylo AD-HOC ale to se mi zda jako malo pravdepodobne.

A dodal bych ze by firma asi nekupovala WiFi do tiskaren pokud by nemela vlastni WiFi sit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frenky  |  21. 04. 2005 10:17

...v naší síti někdo ze zaměstnanců zkusit...  Na hodinu by šel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  21. 04. 2005 10:36

No jiste, vy to tam jsite vedete "pevnou rukou".

"Jaky bezdrat?" .. "Co to je?" .. "Copak ta nova potrubni posta vam nestaci??"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  21. 04. 2005 13:00

Kdybys aspoň věděl o čem to vlastně mluvíš, joudo. Sláma ti čouhá z bot.
 
Nejhorší jsou tzv. aktivní blbové....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Memphis  |  22. 04. 2005 12:06

Co mas kua proti potrubni poste voe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  21. 04. 2005 10:37

a jak byste to zjistil? Máte na to nějaký kontrolní mechanismus? Není to taková hračka to zjistit, když ten dotyčný nechce (vypnuté vysílání jména sítě). Potřebujete buď slušné zkušenosti a nebo slušnou techniku (případně objednání někoho, kdo to má).
Z vlastních zkušeností vím, že i u nás je to dost běžné, zejména v technologických firmách a vybavena je tak i hodně správců sítí v netechnologických firmách (protože oni jsou tam jediní, kteří tomu rozumí).
Přitom existuje jedno velmi jednoduché, levné a efektní řešení - provozovat vlastní AP - potom si tam zaměstnanci nebudou muset nosit vlastní. K tomu samozřejmě občasné kontroly a striktní firemní pravidla (ovšem též fungující řešení situace pro někoho, kdo z nějakého důvodu vlastní AP potřebuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alesak  |  21. 04. 2005 10:52

Nemusi to nutne zjistovat - staci znemoznit pripojeni takoveho zarizeni do site a to se samozrejme osetrit da celkem jednoduse....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  21. 04. 2005 11:08

A co třeba služební notebook s WiFi a softwarovým AP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  21. 04. 2005 12:58

vaši useři mají adminovská práva?  Fůůj! Taková anarchie!!!
 
Wifiny ještě projistotu hardwarově zakázat a je po problému.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miko  |  21. 04. 2005 16:00

pche admin práva, muhehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  21. 04. 2005 17:32

Bezni business uzivatele samozrejme admin prava nemaji, ale cele IT ano. Sice byla kdysi nejaka vize jim je odebrat, ale postupne se prislo na to, ze bez admin prav nemohou rozumne pracovat, zacaly se hromadit vyjimky az nakonec to dopadlo tak, ze 80%+ zamestnancu v IT maji admin prava ke vsemu svemu zelezu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  21. 04. 2005 17:53

íťáci by ale měli vědět co se smí a co ne, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honz4  |  21. 04. 2005 20:07

jezis vy jste srandista
pochopte ze ten kdo ma know how jak rozchodit wifisit... tak ma [vetsinou] know how jak ziskat admin prava aniz by se Vas ptal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  21. 04. 2005 20:37

no, pokud nemá známého v servise dellu, který mu odblokuje zaheslovaný BIOS a neumí si odheslovat disk mimo vlastní PC, tak si myslím, že to má velmi ztížené.  Rozhodně to už není zábava na 5 minut s ERD Commanderem (a pod.). Eskalace privilegií nad běžícím systémem už není tak jednoduchá věc (ani na těch děravých Windowsech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  21. 04. 2005 11:22

Jo MAC adresy sa na WLAN/broadband routroch klonuju naozaj tazko: 1 klik, 2 kliknutia - ako na ktorom. Samozrejme je dost tazke detekovat rogue AP ked firmanema ziadnu vlastne WLAN infrastrukuru. A ked si niekto vie spravit AP na firemnom NB tak ju uz zvycajne vie aj zabezpecit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alesak  |  21. 04. 2005 11:28

Pokud jsi trotl a nakoupis lidem notebooky s wifi a jeste navic jim umoznis aby ho pouzivali...  se pak nediv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  21. 04. 2005 15:46

Co to meleš?? "slušné zkušenosti a nebo slušnou techniku" ty tomu asi moc nerozumíš co? Dej mi počítač s wifi a najdu ti jakoukoliv sit v dosahu zhruba za 5minut a z toho se 4 minuty budou kopirovat soubory z diskety

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honz4  |  21. 04. 2005 20:09

haha vy jste jaksi nepochopil
neni probelm sit najit :) ale je problem zjistit komu patri a koho tedy potrestat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  21. 04. 2005 16:23

zjistit SSID není žádnej problém

Chtěl bych vidět jedinýho CZ zaměstnance kterej si za svý love koupí AP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  21. 04. 2005 22:40

a nastavit si ssid "brouk pytlik" je jako problem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BEN Achmal  |  22. 04. 2005 15:28

ssid "brouk pytlik" by asi byl problem, ale na takovouto cinnost bych volil teba" B4F5746E"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor