Předvánoční nákupy v USA s vyloučením útrat spojených s cestováním dosáhly v období mezi prvním a devatenáctým prosincem rekordní výše 15,8 miliardy dolarů. Tvrdí to studie eSpending zveřejněná tento týden společnostmi Goldman Sachs, Harris Interactive a Nielsen/NetRatings. Tento výsledek je o 37 % vyšší než online výdaje spotřebitelů ve stejném období minulého roku.
Hlavní změnou v chování nakupujících oproti předchozím letům je dřívější zahájení nákupů a masivnější využívání slevových akcí. Vyššímu obratu elektronických obchodů napomohly také speciální podmínky pro doručování objednaného zboží, které byly většinou výhodnější než v průběhu roku. Nejčastěji nakupovaným zbožím bylo oblečení, za které zákazníci ve sledovaném období utratili 3,1 miliardy dolarů, o 40 % více než v předchozím roce. V prodejnosti následují hračky a videohry s obratem 1,9 miliardy a videa a DVD s objemem prodejů ve výši 1,4 miliardy. Rostl i prodej knih a hudebních CD.
Zdroj: ZDNet