Valve chce virtuální realitu pro starší stroje. Ve hře jsou i čtyři roky staré grafiky

V doporučené konfiguraci počítačů pro bezproblémový provoz virtuální reality v podání Oculusu Rift nebo HTC Vive figurují grafické karty Nvidia GTX 970 a AMD R9 290. Jedná se tedy o komponenty, za které zaplatíte takřka deset tisíc. Tím je dostupnost VR omezena na poměrně nízké procento uživatelů. Podle aktuálních statistik Steamu by to mělo být kolem patnácti procent hráčů. Proto Valve společně s HTC hodlá zapracovat na technikách, které by náročnost snížily.

Na GDC 2016 zástupce Valve tedy nastínil vývoj renderovacího pluginu pro herní engine Unity, který by se postaral o efektivnější vykreslování obsahu ve virtuální realitě. Ten přitom patří mezi nejpoužívanější nástroje při tvorbě obsahu pro VR. V ideálním případě by se tak na hraní s brýlemi mohli těšit i majitelé grafických karet GTX 680, které na trh zamířily v roce 2012. Procento potenciálních uživatelů by se tím několikrát znásobilo.

Mohlo by vás zajímat:

Diskuze (2) Další článek: Face2Face: Technologie, která jednou umožní tvorbu doposud nevídaných hoaxů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,