Válečný simulátor od Bohemia Interactive bude k výcviku využívat i NATO

Válečný simulátor od Bohemia Interactive bude k výcviku využívat i NATO

Příznivci válečných 3D her českou softwarovou firmu Bohemia Interactive jistě znají. Stojí za známými herními tituly, jako je Operace Flashpoint nebo Armed Assault. Na svědomí má také interaktivní tréninkový systém Virtual Battlespace, který k výcviku svých jednotek využívají armády Spojeného království, Austrálie nebo také námořní pěchota armády Spojených států. S novou verzí Virtual Battlespace 2 bude od června tohoto roku pracovat i NATO.

Bohemia Interactive je sice původem česká firma, ale své hlavní zázemí má nyní v Austrálii. Hlavní vývojový tým se však nyní bude stěhovat zpět do Česka. „Přestože hlavní prodejní místo i nadále zůstane v Austrálii, rozhodli jsme se přestěhovat většinu vývojového týmu zpátky do České republiky. Jsme totiž přesvědčeni, že tu najdeme spoustu špičkových programátorů, kteří se budou chtít na vývoji Virtual Battlespace podílet. Navíc je to pro nás tak trochu návrat domů,“ řekl Peter Morrison, generální ředitel společnosti Bohemia Interactive Simulations.


Arma 2: aktuálně očekávaná herní novinka od Bohemia Interactive (více informací a videí najdete na Doupě.cz)

Společnost Bohemia Interactive se proslavila v roce 2001 vydáním vysoce oceňované akční hry Operation Flashpoint. Ta fungovala na grafickém enginu Real Virtuality, na kterém bratři Španělové, zakladatelé Bohemia Interactive Studio, pracovali už od roku 1997. Dnes Bohemia Interactive vyvíjí už třetí generaci tohoto enginu, na němž poběží i další verze armádního Virtual Battlespace.

„V současné době se naši vývojáři intenzivně zaměřují kupříkladu na to, aby do Virtual Battlespace zapracovali modul pro realistický výcvik obrany proti improvizovaným výbušným zařízením (IED). To byl také jeden z klíčových požadavků NATO, které chce využívat naši počítačovou hru pro přípravu vojáků na mise v Afghánistánu a Iráku,“ uvedl Peter Morrison.

Vedle vývoje ‚vážných‘ počítačových her Bohemia Interactive pracuje i na klasických hrách pro zábavu. V současné době dokončuje svou nejnovější hru Armed Assault 2 (ArmA2), která poběží na stejném enginu, jako její armádní software.

Zdroj: tisková zpráva

Témata článku: Software, Byznys, Bohemia, Armed, Engine

3 komentáře

Nejnovější komentáře

  • Michal Špondr 9. 4. 2009 15:54:07
    Kvůli tomudle si snad pořídím i silnější počítač. Nejsem žádnej vášnivej...
  • Jan Dolejš 9. 4. 2009 15:23:47
    jj, u toho jsem travil mladi..jen se mi to trosku sekalo :-D
  • evilmind 9. 4. 2009 13:57:29
    Operace Flashpoint... jééé to byli časy :) jinak supr článek
Určitě si přečtěte

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 32

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

** Sledujte počasí z více zdrojů a podrobněji, přesněji tak určíte, jaké počasí vás potká na dovolené ** Na webu najdete hromadu pokročilých předpovědí počasí, ale i specializované meteorologické služby ** Vybrali jsme 14 služeb na počasí, které se vám můžou hodit

23.  6.  2017 | Jakub Čížek | 19

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 24

Herní počítač vs. Xbox One X: Kvalita obrazu není všechno

Herní počítač vs. Xbox One X: Kvalita obrazu není všechno

** Nový Xbox One X slibuje hraní ve 4K s HDR za 13 tisíc korun ** Aby stejnou kvalitu obrazu zvládl počítač, museli byste za něj dát minimálně dvakrát tolik ** Přesto herní počítače stále svůj smysl mají

24.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 58


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky