Technologie | IBM | Kvantové počítače

V IBM otestovali nový nejvýkonnější kvantový procesor

V IBM úspěšně otestovali své dva nejsilnější kvantové procesory. První inovovaný procesor bude bezplatně dostupný veřejnosti přes IBM Cloud, druhý je novým prototypem komerčního procesoru, který bude jádrem prvních komerčních systémů IBM Q. Informaci zveřejnila společnost IBM na svém webu.

Technologie, které se v současnosti používají na klasických počítačích jako například Watson, dokáží najít hledané vzorky v obrovském objemu nahromaděných dat. Kvantové počítače umožňují řešit složitější úkoly, u nichž nejsou k dispozici dostatečné údaje a vzorky se hledat nedají. Proto je třeba prozkoumat obrovské možností dat, na které klasické počítače svou kapacitou nestačí.

Přístup ke kvantovým systémům IBM získala veřejnost už před rokem. Kvantová platforma IBM Cloud se zatím stala velmi oblíbenou a dosud bylo na ní provedených více než 300 000 experimentů.

O zpracování kvantových výpočtů v cloudu se dosud staral původní 5quibitový procesor. Jeho nový 16quibitový nástupce umožní mnohem komplexnější experimentování s kvantovými algoritmy.

Beta přístup k němu se dá na požádání získat z této stránky . Nový softwarový vývojový balíček je k dispozici na této adrese.

Druhý z dvojice procesorů je nejvýkonnějším kvantovým procesorem jaký kdy IBM vyrobilo. Toto 17quibitové zařízení disponuje dvojnásobným výkonem ve srovnání se současným systémem dostupným přes cloud.

Procesor je součástí iniciativy IBM Q, jejímž cílem je vybudování komerčně dostupných univerzálních kvantových počítačových systémů pro podnikové a vědecké aplikace. Tyto systémy a služby budou poskytovány také prostřednictvím platformy IBM Cloud.

„Současné významné technologické pokroky umožní IBM rozšiřovat budoucí procesory na 50 nebo více quibitové, které předvedou výpočetní schopnosti nad rámec dnešních klasických výpočetních systémů. Tato výkonová vylepšení kvantových systémů přístupných přes IBM Cloud nám umožní navrhnout nové aplikace a posunout hranice objevů, které jsou nedosažitelné pomocí klasických počítačů,“¨řekl ředitel společnosti IBM Research a Hybrid Cloud Arvind Krishna.

Kvantová informace je ve své podstatě velmi nestabilní, výpočetní schopnosti kvantového procesoru proto nezávisí pouze od nárůstu počtu quibitů, ale i na jejich kvalitě. Znamená to, že přidání quibitů automaticky nezaručuje nárůst výpočetní síly systému. Tato poroste pouze v tom případě, pokud se zároveň sníží jejich chybovost.

Diskuze (4) Další článek: Velká rána pro piráty. Warezová dvojka ExtraTorrent ze dne na den skončila

Témata článku: Technologie, Hardware, IBM, Superpočítače, Kvantové počítače, Systém, Čip, Absolutní nula, Základní testování, Kvantový počítač, Výpočetní schopnost, Výpočetní síla, Chybovost, Kvantový výpočet, Podniková aplikace, Předchozí generace, Vybudování, Krishna, Nový procesor, Klasický počítač, Obrovské možnosti, Klasický cloud, Watson, Složitý úkol, Qubit

15 míst, kde můžete legálně sledovat filmy na internetu

** Legálních služeb pro sledování filmů je celá řada, využít můžete předplatné či platbu za film ** Ceny jsou u mnohých velmi rozumné, limitem je pouze nabídka titulů ** České služby mají i dabované filmy, u zahraničních často chybí i české titulky

Vladislav Kluska | 32

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 66

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37