Facebook Marketplace – prostě takový bazar na Facebooku

Facebook Marketplace – prostě takový bazar na Facebooku

Nepotřebnou věc vyfotíte, popíšete a vystavíte

Nepotřebnou věc vyfotíte, popíšete a vystavíte

Můžete přes Messenger smlouvat o ceně

Můžete přes Messenger smlouvat o ceně

Nebo si prostě jen ujasnit detaily

Nebo si prostě jen ujasnit detaily

Bazary na Facebooku fungují už teď. Nově však budou zastřešeny pod společnou funkci.

Bazary na Facebooku fungují už teď. Nově však budou zastřešeny pod společnou funkci.

Nepotřebnou věc vyfotíte, popíšete a vystavíte
Můžete přes Messenger smlouvat o ceně
Nebo si prostě jen ujasnit detaily
Bazary na Facebooku fungují už teď. Nově však budou zastřešeny pod společnou funkci.
5
Fotogalerie

V Česku startuje Facebook Marketplace. Aukro, Bazoš a Sbazar dostanou silnou konkurenci

Facebook dnes v Česku spouští tržiště Marketplace, na kterém budou lidé moci prodávat a kupovat použité zboží. Bude tak konkurovat službám jako Sbazar, Bazoš, Annonce nebo Aukro.

Prodej a nákup zboží Facebook odstartoval v rámci uživatelských skupin (Facebook Groups). Ty každý měsíc navštívilo 550 milionů lidí z celého světa. Dalším krokem je právě Marketplace, který má všechny nabídky integrovat na jediné místo. Služba funguje od loňského podzimu a zatím je dostupná v šesti zemích včetně USA. Nyní se rozšiřuje do ČR a dalších 16 zemí.

Podle serveru iHNed.cz, který na chystanou službu upozornil, je zřejmým záměrem firmy za pomoci nového on-line tržiště získat více informací o nákupním chování svých uživatelů. Ty Facebook následně zužitkuje v lepším cílení reklamy, na níž je byznys společnosti postaven.

Takhle Marketplace představuje sám Facebook:

Do aplikace se zájemci dostanou z Facebooku kliknutím na ikonu prodejního stánku (levý sloupec, sekce Prozkoumat). Následně uvidí fotografie s nabídkami věcí od lidí ve svém okolí. Bude moci využít i hledání. Po kliknutí na fotografii získají detail nabídky a mohou prodejci poslat zprávu přes Facebook messenger.

Způsob platby a dodání je již pouze na domluvě obou stran. Zadávání inzerátů je jednoduché, prodejce zboží vyfotí, doplní popisek, cenu, následně vybere kategorii a lokalitu a odešle.

Na Facebooku stačí zveřejnit fotku, popis a přidat cenu, vše půjde zvládnout z mobilu i z mobilu. Zájemce se ozve přes Facebook Messenger a zbytek je na domluvě. Facebook se do obchodu nijak nemíchá, nepožaduje provizi.

Určitě si přečtěte

Články odjinud