Pane Klimku, oceňuji, že aktivně odpovídáte a fandím vám. Obávám se ale, že v podobě, v jaké to navrhujete a představujete, máte málo šancí na úspěch. Pokud to vezmu z pohledu potenciálního soukromého zákazníka (jsem sice z Prahy, ale to teď nechme stranou), tak:1. nechci u vás nechat jen tak ležet pět, resp. deset tisíc korun. Chápu, že potřebujete nějaké záruky, ale systém předplatného, kdy se mi nevyužité peníze nevrátí ihned, se mi silně nelíbí. Navíc se tam platí měsíční paušál (sice jen 49 Kč, ale stejně to tu složenou jistinu, či jak to nazvat, užírá).2. jedno auto je zoufale málo. Je to jednak malý výběr (jak už bylo v diskusi zmíněno, u carsharingu je podstatná výhoda, že mohu volit auto dle zájmu a potřeb - malé auto do města, větší na odvoz více lidí či zboží, nějaké pohodlnější na delší cestu atd.), jednak tam vidím velké riziko toho, že se rychle budou množit termíny, kde bude více zájemců a nebudete je schopni uspokojit. S tím tedy souvisí...3. rezervování na delší dobu dopředu s rizikem, že na potřebný termín nebude auto k dispozici. V kombinaci s bodem 1, tedy nehybnými penězi u vás, mne to vede ještě k větší opatrnosti do toho jít.4. osobně mám velmi špatné zkušenosti s půjčovnami. Mnohá auta, která jsem měl půjčená, byla už při nájezdu 50 000 km v dost špatném stavu - odřený interiér, hlučný motor, nepřesné řazení apod. Bylo hodně vidět, že se tam střídají řidiči, mnohdy bez větších zkušeností, bez vztahu k tomu autu (prostě k cizímu se lidé často chovají mnohem hůř než k vlastnímu). Bod 4 mne osobně před lety nakonec dohnal k tomu, že jsem si před lety pořídil vlastní auto, i když jsem měl jen malý nájezd (tehdy do 2000 km ročně). Sice to byla ojetina, ale nechal jsem ji dát do kupy a nakonec to jezdilo lépe a ten rozdíl v ceně byl nakonec menší, než jsem čekal. Hlavně to auto bylo před domem, mohl jsem snadněji plánovat cesty atd. U vás by sice byl rozdíl větší (jste levnější než běžná půjčovna), ale pro člověka, který má alespoň průměrný příjem, je ten rozdíl ceny zaplacené za pohodlí většinou přijatelný. Dnes už mám tedy nájezd větší (většinou kolem 18 tisíc) a stávající auto jsem kupoval nové, nicméně když přepočtu všechny náklady (tedy kromě času stráveném na garančních prohlídkách) na ujeté kilometry, tak mi to vychází na 9,81 Kč/km, což nakonec už není tolik oproti vašemu ceníku a stále platí, že auto mám k dispozici kdykoli a hned u domu (nemluvě o pohodlí - nic proti Loganu, je to solidní pracant a kamarád, co má starší model, je s ním velmi spokojen, ale některé věci tam prostě jsou dost nekomfortní). Mrzí mne, že můj příspěvek vyznívá tak pesimisticky, jen sepisuji své konkrétní výhrady. Přitom vám opravdu přeju, aby se ten byznys rozjel, protože každý samostatně podnikající člověk je v tomhle státě obrovsky potřeba. Přál bych vám, aby se vám aspoň povedlo sehnat nějakého silného investora, který by vám pomohl s pořízením větší flotily aut, je mi jasné, že finance jsou v tomhle naprosto klíčové.