Uživatelé Firefoxu více ignorují reklamu

Podle německé reklamní společnosti Adtech uživatelé Firefoxu více ignorují reklamu než uživatelé Internet Exploreru. Za říjen a listopad pouze 0,11 procenta uživatelů Firefoxu kliklo na reklamní baner v porovnání s 0,5 procenty uživatelů Internet Exploreru. Čísla pocházejí zhruba z tisícovky serverů po celé Evropě.

Liší se však i počet na reklamu klikajících uživatelů v závislosti na použité verzi Internet Exploreru. U verze 6 je to 0,44 procenta, u verze 5.5 pak 0,53 procenta.

Důvodem jsou pochopitelně zejména integrované blokovací nástroje proti reklamě a také určité odlišné "surfovací" návyky uživatelů Firefoxu oproti uživatelům IE. Uživatelé Internet Exploreru mají k dispozici pouze blokování vyskakovacích oken a to ještě pouze u verze IE 6 s nainstalovaným SP2 pro Windows XP. Pochopitelně existují blokovací řešení jiných výrobců, ale nejsou mezi uživateli Internet Exploreru zdaleka tak rozšířené, jako například nástroj Adblock ve Firefoxu.

Dalším zajímavým důvodem může být i to, že vyskakovací okna se často tváří jako dialogy systému. Méně technicky zkušení uživatelé, kteří mají sklon používat Internet Explorer, pak často omylem na podobné "falešné" okno kliknou.

Ukazuje se také úspěch a větší obliba cílené "kontextové" reklamy, kterou nabízí například Google. Na relativně málo obtěžující a nenápadnou reklamu, která se přímo týká vyhledávaného tématu, klikne více lidí, než na veliké banery, které nemají nic společného s tím, co uživatel zrovna hledá.

Zdroj: News.com

Diskuze (67) Další článek: Digitální video: Principy správného střihu

Témata článku: Internet, Internet Explorer, Firefox, Reklama, Podobný dialog, Uživatelé, Integrovaný Google, Zkušený uživatel, Více

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší