Uživatelé chytrých televizí příliš nepoužívají internetové funkce

Televizní segment má svá specifika, která se vyznačují hlavně pasivním chováním uživatelů a problémy spojené s Go to market strategií. Mnohé pokusy dostat počítačové vlastnosti do televizí skončily špatně i pro velké společnosti jako Microsoft nebo Google a další.

Jak informoval NPD Group z oblasti statistiky využití chytrých televizí, které mají vlastní integrované rozraní pro prohlížení webu, instalaci aplikací pro různé služby na internetu nebo hry, uživatelé tyto počítačové vlastnosti takřka vůbec nepoužívají.

CI-Connect-Home-Blog.jpg
Statistika využití chytrých televizorů dle NPD Group

Jak můžete vidět na srovnávacím grafu, mezi nejvyužívanější součásti (60 %) patří sledování předplaceného videa (služby jako Netflix a další). Pokud jde o hudbu nebo prohlížení internetu, jedná se o takřka nepoužívanou vlastnost, stejně tak v případě aplikací pro Facebook či Twitter, videohovory a podobně.

Interaktivní revoluce v rámci ovládání a využití televize zatím ještě stále nedorazila, největší očekávání jsou ale od Apple. Podle posledních slov Steve Jobs konečně přišel na to, jak na televizní trh vyzrát (nástup internetu konečně vyřadí například problém rozdílnosti tisíců kabelových operátorů po celém světě, jednoduché rozhraní?) a Tim Cook se v poslední debatě zmínil o tom, že televizní segment pečlivě sledují. V případě malé krabičky Apple TV, která zastává chytré funkce pro jakoukoli televizi či monitor, se však pro Apple dle tvrzení stále jedná pouze o experiment.

 

Diskuze (101) Další článek: McAfee: viry a útoky na Windows 8 budou silnější a rychlejší

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,