Užijte si rotující 3D kostku ve Windows

Diskuze čtenářů k článku

Pietro  |  01. 02. 2008 12:13

1, 2, 3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2008 18:29

pouzival sem to nejakou ale je to vcelku na nic. dneska maji vsechny browsery zalozky tak mista na panelu je vic.

jeste existuje jedna vychytavka pro majitele winXP: Shock Aero http://www.stahuj.centrum.cz/uprava_plochy/programy/shock-aero/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2008 19:08

Tak sa mi zdá že nakoniec si Windowsáci na XP poskladajú celý compiz Už majú kocku aj prepínanie okien. Už len nájsť niekoho kto by to aktívne používal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2008 20:13

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 21:52

jsou to zbytecnosti ale nekdo se najde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 22:22

Jeste existuje WinFlip a ten vypada jeste lip nez tento. http://www.slunecnice.cz/sw/winflip/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tux6.10  |  31. 01. 2008 13:50

Vy windowsaci jste trochu opoždění .... Linux todle umí už asi tak 3 roky zpátky takže si vistu strčte...... vy víte kam. Linux sežere o polovinu meně operační pameti a místa na disku než vista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h4x0r  |  31. 01. 2008 14:46

widle jsou SHIT, UNIX tu byl jeste kdyz si Steve Ballmer sral do plenek a zaroven zde bude az TY tady nebudes. Maximalne technologicky vyspely software ci hardware lze provozovat _jedine_ s *NIX-based OS a i to je duvodem, proc takovy OS uzivaji predevsim profesionalove.

btw. Veskere specialni efekty ve filmu Lord Of The RIng byly vygenerovany v GNU/Linux, vite proc? Protoze widle jsou minimalne 20 let pozadu, vzdyt jeste nepodporuji ani regularni vyrazy vy tupa zvirata, vratte se kidat hnuj, vezmete si widle, hrabe a lopaty, idioti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  31. 01. 2008 15:15

Ale notak... Děláš GNU/Linuxu zbytečně ostudu a srovnáváš se s úrovní astora

Praví Linuxáci zde neflamují a když ano,tak alespoň ne sprostě...

btw. používám výhradně GNU/Linux...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  31. 01. 2008 18:17

Ty chudaku. Takoveho ubozaka, jako jsi ty, by patrilo shodit z mostu. Nechapu, proc se cpes do diskuse o aplikaci pro Windows, kdyz ti jde jenom o placani sprostaren.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Linoman  |  15. 02. 2008 17:23

Pan h4x0r prilis rozumu nepobral, bohuzel dela uzivatelum linuxu jenom ostudu...je to prachsprosty buran a krupan!

Ignorujte ho, pls.

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Malec  |  31. 01. 2008 12:16

Ked uz sme pri tom tuningu tak za zmieku stoji SphereXP - Chvilku si treba zvykat, ale je to hoooodne dobry ulet ) a tolko naotvaranych okien v priestore ziadna kocka nedovoli ) http://www.spheresite.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RastamanTHCz  |  31. 01. 2008 11:59

a jak je to pri rozsireni plochy na 2 monitory ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
debil  |  31. 01. 2008 11:53

instalace ve VISTĚ se povedla, ale nefungovalo to, s odinstalací jsem měl potíže, až asi po dvou hodinách s restartováním se to povedlo. použití kostky je trochu nepraktické. alespoň jsem to zkusil. čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  31. 01. 2008 10:53

Yodm mam, poustim ho jen, kdyz potrebuju. Vadi mi, ze nekdy okna da jinam, nez se mi hodi - alespon okna stejneho programu (WXP home).

Directovy efekt kostky je sice hezky, ale jen naznacuje uzivateli, ze doslo k presunu na jinou plochu. K nicemu jinemu neslouzi a ani neni slozity. To asi spis vlezt Windowsum do spravy uĺoh a oken.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Falco  |  31. 01. 2008 09:24

Tenhle projekt jsem mel moznost vyzkouset uz pred nejakou dobou... efekt nulovy... rozesmoleni widli, shozeni exploreru, na dalsi pokus zase dolni listy... proste hruza... Pri dnestnim pokusu jsem doufal ze uz to bude vice stabilni ale prd... dela to porad to same jeste navic s tim bonusem, ze kdyz chci prepinat plochy jenom zesedne screen a hodi presvetlene fleky az jsem se lekl ze jsem si nevsim ze mam podelane LCD...zadne podelane LCD, stacilo kilnout toho bastarda a bylo zas vse jako driv :) az ne tu nikdy se uz neobjevenou listu... O zadne kostce nemuze byt zminka, ani naznak... Lidi pokud vam muzu poradit, nemordujte si system takovymadle srackama ;) tenhle programek nema nastesti takove nasledky a nepise zadne zmeny do registru takze ho staci jen smazat, ale to je jen vyjimka, jeden z mala.

Tákže zpátky bootnout do linucha a snazit se zapomenout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piso  |  31. 01. 2008 09:17

Absolutne si nemyslim ze by pre microsoft bola nejaka veda spravit obdobu tej linuxovej kocky aj s napr beziacim videom. pustim vo vistach plus dalsich x okien stlacim win+tab co nevidim oknam namapovane na v podstate 3d objekty a beziace video medzi nimi. aky problem je to namapovat na iny objekt? takisto nieje ziaden problem (programatorsky) spravit to interaktivne a posielat spravy mysi oknu nad ktorym mam na kocke kurzor a porodbne. takze sa pripajam k nazoru ze to nieje spravene len z dovodu ze si treba nieco nechat do buducich verzii. To ze na linuxe to je uz teraz a mac ma nieco podobne dlho je sice chvalihodne ale naco by microsoft sam sebe kradol buduce zisky? ci chce mi niekto povedat ze by tym ziskal nejakeho uzivatela linuxu alebo mac os? pochybujem. Z mojho pohladu je len chvalihodne ze to linux ma, hlavne vdaka charakteru celej linuxovej komunity, sikovny ludia schopny spravit aj nieco zadarmo . microsoft odkuka ak uz davno odkukane nema vsetky klady toho zbytocnosti vypusti prida nejaky svoj napad a niekedy to da do windows ked uzna ze je to vyhodne pre nich.V praci som vystaveny platformam windows symbian linux pravdu povediac microsoft zrejme vie dobre co robi aj chapem preco je najrozsirenejsi , mimo marketingu rozhodne sa mi najlepsie programuje v ich prostredi. myslim z pohladu efektivity prostredia "zbytocnych" klikov a "zbytocnych" nastavovaciek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  31. 01. 2008 10:20

Ano, to je presne chovani monopolu Proc bychom zlepsovali sve sluzby/produkty, kdyz nas k tomu nic nenuti. Ty svoloci zakaznicky staci to, co maj ted.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piso  |  31. 01. 2008 10:36

ano chovanie monopolu ale ked je konkurencny produkt taky dobry ako dost casto pise a pravdu povediac pre urcitu skupinu uzivatelov aj je preco mal microsoft monopol. hacik tam byt musi, nedostatok reklamy? bohatych ludi je vela co chcu byt este bohatsi spravit poriadnu distribuciu linuxu nechat si platit za pridanu hodnotu a spravit tomu reklamu by problem nebol len stale asi existuje dovod preco to ludia az tak nechcu.Moj nazor nieje to este stale az tak user friendly.Casom bude verim tomu dobrych napadov na linuxe je neurekom kvalitnych programov tiez a zisky sa tam daju najrabat tiez.Este keby tak niekto spravil zopar studii co bezny smrtelnych vlastne ocakava kam klika co ho irituje - bezny smrtenik nieje programator a clovek chapajuci co je subor adresar ale clovek ktory konci s pojmami ako fotka hudba dokumnet a mozno sa linux dostane na zasluzene miesto aj v mass markete. Dovtedy hold microsoft. aj ked je to len moj nazor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hololoď  |  31. 01. 2008 09:17

Většina Windows "přepínačů" ploch má problém se správný řezením v task baru, někomu to možná nevadí, ale pro jiného to může být nepříjemné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enforce  |  31. 01. 2008 08:44

Ja kašlu na dodělávky do win. Když budu chtít plnohodnotnou kostku přejdu na linux. Na Max OS Leopard zase fungují dobře Spaces a ve win XP teď používám free prográmek dexpot 1.4 , který je naprosto bezvadný. Nemá sice 3D kostku, ale přepínám mezi desktopy ( až 17 tuším ), můžu si zobrazit všechny desktopy na jedné obrazovce, všechny spuštěné aplikace, klávesové zkratky, u každého desktopu lze nastavit jiná pozadí, ikonky a pravidla zobrazování aplikací, zabírá to v ramce necelých 20MB a to to mám plné blbostí a nezpomaluje to start OS. Ani žádné proskakování pozadí. Prostě pohoda. A při přepínání ploch si můžete nastavit zoom efekt a zvuk takže to vypadá taky efektně. Doporučuji. Program z powertoys od Mrkvosoftu považuji jako vtip. Jedině přepínač alt-tab s náhledy je u nich použitelný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
protoni  |  31. 01. 2008 08:42

nic moc, tohle bylo na Mac už před lety. Jo kdyby tak ta kostka rotovala i vertikalně, tak to by byl fór....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2008 19:32

V nejnovější verzi DeskSpace (to je už verze od Otaku Software) vertikální rotace je (a jsou tedy využity všechny strany krychle - tedy šest ploch). Čeština pro tuto verzi je taky (nevím jestli přímo v instalátoru, ale dá se stáhnout na fóru Otaku Software).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

DeskSpace používám a toto jsem chtěl rovněž napsat. Díky, že jste upozornil. Čeština je myslím dostupná jen na fóru - přímo v instalaci zahrnuta není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shadow  |  31. 01. 2008 08:24

mozete vysksat aj bezplatnu verziu Shock 4Way 3D na http://www.docs.kr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Tak yjsem se chtěl zmínit - je dobré, že se píše i o této free alternativě, která navíc využívá OpenGL akceleraci a dokáže okna rozvlnit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  31. 01. 2008 08:17

Tato kocka je uplne super. Vyuzivam ju vo velkom. A no co? Jednoducho ked odchadzam z domu a mam tam aplikacie ktore chcem aby zena nevidela, tak jednoducho obratim kocku a je to. Cista plocha a zena moze browsovat. Samozrejme ona nema ani poruchy, ze je tam este nejaka ina plocha, na ktorej mam pootvarane xxx a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  31. 01. 2008 08:30

pockej az na to zena prijde. Nahodou se trefi do klavesove zkratky na otoceni oken :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  31. 01. 2008 09:07

Tak to by bol rozvod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl  |  31. 01. 2008 09:18

A kebyze zene spravis vlastne konto do WinXP?

Ja to mam tiez takto

Ked chce prislusnik mojej rodiny ist na pocitac a ja tam mam nieco spustene, tak si svoj ucet zamknem a on sa prihlasi pod sebou, urobi si co potrebuje a ja si potom svoj ucet odomknem a pokracujem tam, kde som skoncil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  31. 01. 2008 10:27

no, ještě může žít bez ženy, to je jednodušší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  31. 01. 2008 13:07

Keby ze jej spravim vlastne konto, tak je hned ohen na streche, pretoze vie, ze pred nou nieco skryvam. Uz som to skusal. A ak som si svoje nezahesloval, tak aj tak vzdy chodila do mojho. Proste kontrola. Takto mame jedno konto a ona netusi, ze je tam viacej ploch. Este som spravil FF s roznymi profilmi, co vyzeraju uplne rovnako, takze ani historia ma uz netrapi. Lebo ked som vzdy vymazal historiu vo FF tak hned bolo zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 13:11

tady je nekdo pekne mazany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 13:27

Chudáku, mít doma takovou kr... pardon, dojnici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  31. 01. 2008 13:36

Tomu sa hovori laska az za hrob.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  03. 02. 2008 06:17

Zdar mumintroll, tak, to máš, doma teda, pěkně, chytrou ženu, co poměrně, dost rozumí, počítačům, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  31. 01. 2008 13:37

Jestli ono by nebylo lepsi se ji zbavit a poridit si novou

Je - li to, jak popisujete, je nejaka divna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  31. 01. 2008 13:56

Samozrejme, ze az take hrozne to nie je. Ale obcas rypne riadne. A to ja debil, som si ju predtym ako som si ju zobral otestoval na IQ. Pretoze chodit zo sprostou zenou je najhorsi trest. No a tato obstala. Ma IQ 118 co mi uplne vyhovuje. Ibaze teraz v manzelstve zistujem, ze osra...t ju v niecom da riadnu pracu. Jej totiz dochadzaju veci celkom rychlo a bez nejakej namahy. Samozrejme, ze keby mala vacsie IQ ako ja tak si ju nezoberiem. Takto ju este mozem prestat, ked je treba. Ale obcas ju necham naschval vyhrat. Stupa jej tak sebavedomie a mysli si, ze ju nemozem nijako oklamat. Pretoze vzdy na to pride. Samozrejme pride iba na to, co jej sam podstrcim ako kosticku, nech je rada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 21:48

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shaggy  |  31. 01. 2008 23:46

niekto by jej mal podstrcit tuto diskusiu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  03. 02. 2008 06:18

Rejpy, rejp!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 02. 2008 23:49

Ježiš, jak někdo může žít s takovou ženskou, tak to nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alik  |  31. 01. 2008 08:08

útěk z vězení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Veselý  |  31. 01. 2008 07:56

Něco podobného bylo pr linux pod názvem desk3d už někdy od roku 2003.

Sejmulo si to jednorázově printscreeny obrazovek ploch a znich to vytvořilo 3d kostku(nebo něco jiné-kruh, atd.), když plocha dosedla, kostka zmizela a fungovalo to opět jako normální desktop.

Toto řešení má hlavní nevýhodu, že je neinteraktivní.

Má však i výhodu, že běžná práce není 3ddesktopem nijak dotčena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 13:08

Stejne funguje prave i tento Yod’m 3D, jen navic pridava virtualni plochy do win.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  31. 01. 2008 03:57

CubeDesktop - sice placene, ale zadna hruza. Mimo kostky obsahuje i Expose a dalsi efekty. Vyvoj jede, takze by pro nekoho mohlo stat za uvahu...

CubeDesktop - http://www.cubedesktop.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joj  |  31. 01. 2008 05:35

Co že tady nečtu příspěvky o omalovánkách, že je to kničemu apod? Jste nějací divní. 6e by dvojí metr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2008 07:28

Tak jo, jsou to omalovánky na nic, ať máte radost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 08:28

Konkrétne prepínanie pracovných plôch v Linuxe je super vec a zatiaľ som ešte nenarazil na uspokojivú alternatívu pre Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  31. 01. 2008 09:30

Dexpot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 10:34

Má to jednú podstatnú nevýhodu, pri prepínaní desktopov sa nezachová poradie programov na lište, čo je dosť na prd, pre mňa neprekonateľná nevýhoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucky  |  31. 01. 2008 11:53

AltDesk poradie na liste zachovava, v kombinacii s programom SysMetrix a specialnymi skinmi je vcelku skvela alternativa, problem je len to, ze ked je otvorenych viac okien tak pri prepinani desktov je vidiet ze programy na liste zmiznu a potom sa objavuju nove, sice viac menej kozmeticka vada ale niekomu moze vadit. Pre zachovanie poradia na liste je potrebne programy spustat az ked bezi AltDesk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  03. 02. 2008 06:14

To, jo, to máš, pravdu, já taky, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
old_tux  |  31. 01. 2008 08:31

Ve windows to je největší technologická bomba a v linuxu to je na pikaču a uplně zbytečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  31. 01. 2008 11:13

Jo největší kopie technologii si chtěl spíš říct co ,windows se na CompizFusion nema sanci nikdy dostat ,protože ho delaji Lamy, proc proboha potrebuju na instalaci Vist 16GB ,proboha naco ,to si tam vyvojari pridali 10GB sveho porna aby se kdekoliv mohli divat ? Fakt nechapu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
old_tux  |  31. 01. 2008 14:43

neboj ja to myslel ironicky, jen je to moje reakce na minulou diskuzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cipher  |  31. 01. 2008 01:46

Neni to spatne, ale preci jenom je to dodelavka ... tedy mohlo by to behat lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  31. 01. 2008 02:45

Kostka a jine graficke vylepseni jsou dle me docela dost neuzitecne a neprakticke, ale presto si dovolim jednu poznamku. Zde je kostka zrejme tvorena obrazky, v linuxu je tomu jinak - viz. pripad beziciho videa. Zatim co zde se video zastavi, v linuxu bezi i pri pohlizeni na kostku. Nevim kde presne je ten rozdil a jak je delane 3d prohlizeni videa v linuxu, mohl by to nekdo osvetlit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolibáč  |  31. 01. 2008 05:29

Mnoho naznačí popis fungování v GNU/Linuxu (Unixu):

* je server (X Window, XLG) pro poskytování GUI

* pod tím serverem je správce oken (Beryl, Compiz, Compiz Fusion, KWin,...)

* o všechny efekty od okrajů oken po podobné záležitosti jako je kostka se stará správce oken

* desktop je samozřejmě kompozitní, tedy je zpracováván grafickou kartou, což umožňuje provádět ty efekty --- v případě XLG + Compiz Fusion (Beryl/Compiz) je desktop v OpenGL (podstatné)

* ...

Rozdíl je v tom, jak se to udělá. Existuje jednoduchý skriptík, který vytvoří kostku jen s bitmapami, ale CF je oproti tomu interaktivní --- je neustále zpracováván grafickou kartou, je to tedy normální desktop, ale s přidanými efekty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2008 16:12

Tu bude problém s "univerzálnym" určením programu - Yod'm beží aj pod XP, takže používa bitmapy. Keby bol stavaný tak, aby využíval Aero GUI, dosiahol by sa rovnaký efekt ako v XGL a spol. Napr. vo Flip/Flip3D video ďalej beží, takže by to určite šlo riešiť aj v kocke, akurát by padla podpora pre XP a Vistu bez Aera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolibáč  |  31. 01. 2008 05:30

Koneckonců můžeš juknout do zdrojáků. ^_^

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mag  |  31. 01. 2008 08:12

Před půl rokem jsem tento prográmek zkusil a problém jsem shledal v tom, že mi najednou bútují WXP podstatně déle. Při spuštění se načte správná tapeta, která je pak na pár sekund nahrazena modrým pozadím a zase se to vrátí na správnou tapetu. Jsem přesvědčen, že za to může právě Yod'm. Existuje nějaký prográmek, který by mi v reálném čase ukázal co se právě při bútování děje abych mohl proces zrušit? Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2008 11:29

Za par mesicu si bude mozno nainstalovat KDE4 do windows.

http://wiki.kde.org/tiki-index.php?page=KDE4+Windows+Port

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mandarinka  |  01. 02. 2008 04:07

Což nepomůže. Portovat se budou jenom aplikace + sdílené knihovny. KDE jakožto desktop bude vždy záviset na X serveru. Jinak vám je snad jasné, že portováním KDE se nedají předělat windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaruna007  |  31. 01. 2008 11:30

Zkus třeba program BootVis 1.3.37.0 (měl by být zdarma).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor