Uvedení dvoujádrového procesoru AMD Turion 64 X2 může spustit cenovou válku

Diskuze čtenářů k článku

Michal Ostrava  |  27. 03. 2006 19:20

Je načase aby konkurence AMD donutilo snížit Intel cenu dyť CORE DUO je sice super kus hardweru ale cena je šílená za nejrychlejší 2.26GHz na kterém většinou ukazujou jak je CORE DUO rychlý chcou jen za procesor 679 dolarů což je šílena cena za to je pomalu celý notebok.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  27. 03. 2006 23:05

Intel vam tim dava na jevo ze si mate AMDcka patricne VAZIT ... protoze kdyby tu nebylo tyto ceny by platili na stalo a byly by patrne 2X tak vyssi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n00b  |  28. 03. 2006 22:03

LOL :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  27. 03. 2006 13:24

Pokud tomu bude tak, tak Inetl bude muset prehodnotit svou cenovou politiku. Ale myslim si ze Intel ma v noteboocich takou zakladnu, ze ji jen tak nic neohrozi. Ale je to dobre hlavne pro nas uzivatele ze se budou prat a ceny pujdou dolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D  |  27. 03. 2006 14:25

At se perou jak jen muzou ja chci ceny pri zemi!!!! Kez by se objevil jeste dalsi výrobce procíku aby je jeste trochu počochnil))) hurá do sebe!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xaphra  |  27. 03. 2006 17:38

Jestli by naopak nebylo lepsi, aby stat zavedl na ceny procesoru regulaci jako treba na najmy, leky, atd...
A nebo rovnou Intel a AMD znarodnit, udelat z nich jeden narodni podnik a vse hezky rozumne centralne planovat.
Jedine statni monopol umi zajistit vyskou kvalitu za nizkou cenu - jako napriklad ve skolstvi, zdravotnictvi, penzijnim pojisteni, soudnictvi a podobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mouse  |  27. 03. 2006 18:06

souhlas, taky uz me tyhle radoby podnikatelsky moresy serou. pekne nas vokradaj svine zatimco my makame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brm  |  27. 03. 2006 20:44

Odstehuj se do severni Koreje, tam uz ty sv*ne podnikatelsky maji pekne zmakly a jak se vsem pekne dari. Idi*te.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  27. 03. 2006 22:59

Ty asi prilis nechapes ironii, vid ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n00b  |  28. 03. 2006 21:46

Chápe, ale všeho je dost a Já osobně bych jim i tak usekal ruce..nebo aspoň konečky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  27. 03. 2006 23:03

Jako for dobry ... ale neco malo na tom je ... ale ne v teto situaci, zkus si predstavit situaci kdy AMD neexistuje a je tu pouze a jen Intel a ani neexistuje zadna dohoda o vymene licenci na patentovane technologie intelu s kymkoliv jinym ... proste intel by mel monopol na celou oblast CPU (ostatne neni to az tak nepredstavitelne, opravdu k tomu mame bliz nez se zda) ... pak by to co pisete bylo mozna i "dobrou variantou reseni" - nebo presneji "stejne blbou jako podpora monopolu", protoze intel by spotrebitelum nic jen tak nedaroval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pherda  |  28. 03. 2006 19:06

Nesmysl - statni monopol je jediny doopravdicky monopol, protoze si svoje monopolni postaveni vynucuje nasilim (zakonem). Nikdo jiny svoje postaveni nema nijak zaruceno.
Prirozenou cestou muze monopol vzniknout jen dost tezko a jeste hure se muze dlouhodobe udrzet.
Kdyby Intel ziskal vysadni postaveni (treba 80-90% trhu), stale by se jeste nic spatneho nedelo. Lide by naopak pozivali vyhod standardizace a plne kompatibility. Pokud by vsak intel chtel sveho postaveni nejak zasadne vyuzit (coz by si ale dost rozmyslel) a napriklad by zvysil ceny, spis by si uskodil. Proc? Protoze vyssi hladina cen CPU by motivovala ostatni investory do tohoto (nahle superziskoveho) odvetvi investovat. Za vyrobci jako IBM, Motorola, Samsung, Transmeta, TI, VIA, atd... by chodili panove z investicnich spolecnosti a vnucovali by jim kapital na vyvoj, vyrobu i marketing. Spickove univerzity sveta by zacali dostavat soukrome granty na vyvoj novych CPU.
Navic existuje neco jako "optimalni velikost frmy", kterou kdyz firma prekona, stava se mene efektivni a vice tezkopadna a drive ci pozdeji ji uspesne napadne nejaky maly pruzny tygr. Tedy samozrejme jen v nereglovanem trhu - v regulovanem polosicialismu prispecha stat a velkou firmu "zacharni".
Nehlede k tomu, ze v dnesni vysoce turbulentni dobe muze velice rychle dojit ke zmene paradigmatu. Proste se muze ukazat, ze budoucnost maji zcela jine technologie - napr. opticke ci kvantove procesory, ktere zkouma nejaka univerzita, ci jina firma, nez Intel a situace se temer ze dne na den zmeni. Zmeni se o to rychleji, o kolik vic bude Intel sveho postaveni vyuzivat.
Takze opakuji: stat proti monopolum nebojuje, on je napoak vytvari a udrzuje: pocinaje telecomem a postou a systemem penzijniho pojisteni konce. Monopol se udrzuje pouze tam, kde k tomu stat primo (legislativou) ci neprimo (velke statni zakazky jen pro velke skoromonopolni molochy) prispiva. Ostatne i za dominanci Microsoftu muze z velke casti stat - pokud stat prerozdeluje pulku HDP a zamestnava statisice uredniku (ktedi pracuji v MS Office), predstavuje to pro MS nadstandardni prijem (a financni silu) a zaroven to tlaci i na soukromy sketor se prizpusobit a byt kompatibilni. Antimonopolni tahanice s MS jsou vlastne jen fraskou. A kdyby mel MS financni problemy, vlada USA prispecha na pomoc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor