Úspěšně zapsáno 200 GB na kompaktní disk, na trhu prý za dva roky

Diskuze čtenářů k článku

marakoss  |  26. 08. 2004 03:04

no ohledne te velikosti disku ...... kdyz se podivate na ty stojany tak co vic precniva???? dole jsou obe ve stejne vysce .... a urcite by nedelali jeden stojan s vetsim uhlem a druhej s mensim......
takze asi bude externi mechanika..........(do case uz se to asi nevleze.....) i kdyz jak se tak divam na moju cd-romku tak aj by to slo..... no uvidime.....



marakoss

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wict0rius  |  25. 08. 2004 15:40

jen takovej malej dotaz ja sem hrozna lama ale jestli to bude na principu vypalovacky palit, tak jak dlouho se vypali 200giga?? kdyz vypaleni 750 mega trva tak kolem 4 minut tak 200 giga bude trvat 800 minut coz je asi 13hodin??? neni to mnoho????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaa  |  25. 08. 2004 16:31

no vypalovali to od roku 2001 do tedka.

5,25" mechaniky stejne do pocitace nepatri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marakoss  |  26. 08. 2004 02:59

no a proto v pocitaci zadnou nemas ze?
s tim vypalovanim to nebude tak hrozny..... technologie se mezitim zmeni... mozna to k nam ani nedojde.........nebo jo ale bude tu neco lepsiho..... moznosti je spoustu....... treba nadejne vypada fluoresencni zapis..... prenosova rychlost 120 Mb/s (nejsem si jistej) a velikost sakra velka.......
(13 hodin by se mi ale u vypalovani nehctelo sedet.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaaa  |  26. 08. 2004 17:31

divil by ses, ale nemam. Jedine CD co mam je stary externi HP a u mojeho NB jsem si misto CD mechaniky narval druhou baterku.
120Mbitu neni nic, to je 15 MB/s a to je porad skoro ctyri hodiny. Ja uz nechci zadny silene citlivy vobrovsky kotouc ktery se nevejde ani do kapsy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marakoss  |  26. 08. 2004 23:45

sorry to je 120 MB za sekundu......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaaa  |  27. 08. 2004 15:37

tomu neverim ani za boha a i kdyby, odkud to prectes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marakoss  |  28. 08. 2004 04:41

no napsal jsem ze nadejne vypada fluoresencni zapis..... z ceho vypliva ze to asi jeste neni.... tudiz ti mohlo dojit ze pocitace takovou prenosovou rychlost nezvladnou..... a proto si na to musime pockat.......
ale mechaniky uz k tomu jsou.........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huge boss  |  25. 08. 2004 07:48

konecne sa to pohlo, ta kapacita uz vyzera zaujimavo. teraz. urcite nie o 5-7 rokov ked budu napalovacky v bezne dostupnych cenach :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  24. 08. 2004 21:00

Až ty ceny budou místo v dolarech v korunách, tak bych si to možná koupil, ale v té době už to bude zase zatraceně malý a pomalý. Takže se to asi ani neujme. Teda u nás ne. Fakt už to chce něco co se netočí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaboom  |  25. 08. 2004 07:39

...pravda pravda, mě už taky sere to cvakání, šmrdlání a pištění, nehledě na to jak se velkokapacitní HDD a DVD serou, kdyzi sem četl o záznamu laserem do kostky čehosi kde je tohle ? někde v říši zapomění asi, hold harddisková a CD/DVD lobby asi potřebovala trochu vydojit investice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  25. 08. 2004 09:12

no laser do kostky neni cesta ven, ma jeste slozitejsi mechaniku a porad se tam neco hybe. Cesta ven je jedine zaznam do cipu (flash, mram, cokoliv). Spolehlive jsou dost, ozkousene a daji se vyrabet v obrovskych kvantech bez uhony na zivotnim prostredi, ne jako CD/DVD ktery predstavujou kvanta biomaterialu a kvanta nerozlozitelnyho svinstva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaboom  |  25. 08. 2004 13:25

TAk ze cipy se daji vyrabet bez uhony na zivotnim prostredi je hlod roku, asi si nikdy nebyl ve vyrobe co ?  vis vubec kollik jedu a enerige se pouzije na vyrobu 1cm2 cipu ? boze takovej debil... proc si myslis ze jsou tak drahe solarni panely ktere jsou na tom samem kremikovem zaklade, he ? a to se jedna o druhoradou surovinu....

Jo a ta kostka nemela zadnou mechaniku, proto o ni mluvim, nekolik paprsku se smerovalo do mista zapisu elektomagneticky ovladanyma miniaturnima zrcatkama tzn. rychlejma na vysokych frekvencich=ultrazvuk ktery jde paradne eliminovat a ani nejde primo slyset, toz tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaaa  |  25. 08. 2004 13:44

proc debil? Debil si spis ty kdyz se vyjadrujes jak na zvlastni skole. Nikde nepsal ze bez uhony, ale pomer to kdyz v prirode zustane lezet CF karta ktera je kremik a keramika, trochu hliniku a neskodnyho plastu s tim, kdyz tam lezi mnohem vetsi CD! A materialu, jedu, plastu, ropy atd je potreba mnohem vic na vyrobu jednoho CD. Zrcatka jsou porad mechanika a tahle miniaturni mechanika je nachylna a draha na vyrobu. Proc? Pameti jsou zvladnuty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 08. 2004 10:32

>>> a daji se vyrabet v obrovskych kvantech bez uhony na zivotnim prostredi, ...
>> TAk ze cipy se daji vyrabet bez uhony na zivotnim prostredi je hlod roku, ...
> Nikde nepsal ze bez uhony, ...
Nepsal??? Cist umime?
No, vyjadrovat se k tomu moc nebudu, jelikoz nevim jak ta kostka ma fungovat, ale myslim, ze hejbani v samotne mechanice na zavadu neni. Problemem, o kterem se tady bavime je spis fyzicka odolnost zaznamoveho media. Kdyz umre mechanika, koupis si novou (pokud to nebude kazdy mesic . Kdyz umre medium, tak to muze byt velkej problem (pokud na nem teda nemas jen filmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  24. 08. 2004 20:16

200GB znamena 2 hodiny nekompreseneho videa v palu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  25. 08. 2004 06:52

A proc si myslis, ze se v dobe kdy tohle bude dostupne, bude jeste pouzivat PAL? :) HDTV uz bezne vysila a uz se pripravuje i vyssi norma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ddddd  |  24. 08. 2004 17:57

svet potrebuje nejakou katastrofu. to je mrhani penezma vymejslet takovy kraviny.
za tu cenu to nekoupi nikdo, 200 GB je systemovej disk. a v roce 2006 uz NECHCI NIC TOCICIHO SE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  24. 08. 2004 18:04

presne . je 21 stoleti tak uz by mohli vymyslet neco co se netoci nehuci a neopotrebovava . To same plati o pevnych discich a podobne. Jak je to stara technologie s vylepsenimi 25 let od prvnich winchesteru ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  24. 08. 2004 18:25

mam 43 pevnych disku. Nechapu jak nekdo muze kupovat CD nebo jeste hur DVD media. Je to drahe, nepohodlne a nespolehlive. Nejstarsi disk mam 500 MB Maxtor, na nem zazalohovany prvni hry co jsem zacinal na pocitacich a prvni mail co jsem kdy poslal. Uz tehda jsem mel vymenny suplik a povazoval jsem pozdeji prichazejici CD za nesmysl co se nemuze uchytit. Co motivuje truhliky vypalovat desitky/stovky CDcek? Nechapu. Posledni dve koupe jsou 300 GB Maxtory (kupuju jen ty) za 217 euro. To mam 70centu za gigabyte, pri tom pohodli? Co motivuje kohokoliv vyvijet takovy hovadiny? Vzdyt je jasny ze je to docasny vymysl na co jen doplatej BFUzivatele, viz DVD+-*/RWRAMROM.
Prejdu az na pameti ktere se netoci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  24. 08. 2004 18:58

Tak proč už nekupuješ 4GB CF karty? Tam se nic netočí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  25. 08. 2004 08:59

Nehlede na cenu, kde 1 GB je 110 euro proti 0,70 euro, tak ja potrebuju aby se mi na disk vesel cely inkrementalni snapshot ze zalohy kazdy tyden. To se na tak malou kartu nevejde a mit jednu zalohu rozstrkanou na nekolika kartach, to je problem.
Ver mi, ze kdyby vyrobci CD tolik nelobovaly, tak dneska se prodavaj jako distribucni media prave CF karty nebo neco podobneho a stoji desetinu toho co CD, kdyby se prodavali v tech kvantech. Dneska neni problem mit 40 GB CF kartu velikosti CFIII karty. CF karty jdou navic pouzit jako hardddisky bez niceho potrebneho. To by byl vyvoj, ale zase by lehlo par miliardovych firem na vyrobu dementnich CD/DVD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaaa  |  25. 08. 2004 12:04

velkoprodejci muzou nakupovat SD karty dost levne a na PocketPC je to zazite distribucni medium. Jen by to chtelo prosadit na vyssi urovni. Takovy Longhorn uz by mohl byt na nejake pametove karte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jwj  |  25. 08. 2004 16:21

Jste si jistý? Není uvnitř náhodou 1" HDD. Ale ano, JE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  24. 08. 2004 20:06

Máte naprostou pravdu. Je idealni skladovat filmy DVD na disku. Jenom skoda, ze ten disk nejde pripojit k DVD prehravaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  25. 08. 2004 06:44

To uz davno neni pravda. Dnes clovek muze prehravat filmy z harddisku jak v DVD prehravaci http://www.kiss-tech.cz/kiss_produkty.asp?product=DP%2D1504 , tak v Digitalnim prijimaci http://www.dm7000.cz/odreamboxu.php?PHPSESSID=20e438bbf6145df801e8f69e72798977

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  25. 08. 2004 09:01

DVD prehravac nemam, ani nevim proc bych mel mit. Mam v obyvaku pasivne chlazeny PC kde mam DVB/SAT/TV rekorder, DVD player/recorder a HDD player/recorder v jednom. Kvalita je perfektni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reset  |  24. 08. 2004 23:15

tady ma nekdo asi kratky rozhled, vysoko kapacitni medii neni nikdy dost, tohle neni urceno pro end-luzry, kteri kradou jeden film za druhym, ale predevsim pro firmy, kde denni zalohy/archivy dat jsou v radech 10G/100G/1T Bajtu . Momentalne se to stale resi paskami, kde kapacita je v radech terabajtu a i tak to kolikrat nestaci. Dovedu si i predstavit takovej changer se zasobnikem na sto takovychto medii a kapacitou 200TB. Myslis, ze o tom velky firmy nebudou uvazovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  25. 08. 2004 08:52

ukaz mi blazna ve firme kterej by zalohoval na CD. to uz znam vic firem co zalohujou na disky ve vzdaleny NAS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WINMX  |  25. 08. 2004 09:12

20 TB, ked uz ...
(100 x 200 GB = 20 TB)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Red  |  25. 08. 2004 11:57

No po pravdě pokud potřebujou zálohovat 20TB apod. tak tohle řešit nebudou vůbec. Nějaká zálohovací knihovna je to pravý ořechový (HP,..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaaa  |  25. 08. 2004 12:07

je to uz davno co jsem nekde cetl ze v nemecke skole a nekde ve vladnim uradu maji velkou knihovnu postavenou z Maxtor disku, mela taky nekolik desitek TB a moc si to chvalili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 08. 2004 07:15

no nevím teda. Vzhledem k frekvenci, ze kterou mi odcházejí disky bych musel mít všechno duplicitně. Přeci jen je rozdíl, když mi odejde jedno CD s 650MB a nebo jeden disk s 300GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  25. 08. 2004 08:54

Mam 43 disku, za tu dobu ani jedna reklamace, ani jeden vadny disk. Kupuju jen Maxtory/Quantumy (mam tri bigfooty - klasika) uz od roku 1995.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  25. 08. 2004 09:00

Neboj, ono na Tebe dojde. Statistika nuda je, má však …

Pak Tě ta disková teorie přejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Askon  |  25. 08. 2004 09:07

neprejde. kdyz mi odejde kazdy 44ty disk, tak se nezblaznim. Ja si dost vybiram jake koupim a tak mi neodchazi. Nekupuju mnoha plotnovy silenosti a mam disky jen s 5400 a min otackama.
Jednou za tyden delam inkrementalni zalohu a jednou za mesic celkovou zalohu. Takze vetsinu dat mam zalohovanou dva a vicekrat (podle toho kolik mesicu je na serveru) a to vcetne historie (kdyz se treba upravi fotka, tak v pristi inkrementalni zaloze se zazalohuje ta nova verze).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ATI  |  25. 08. 2004 08:32

Svata pravda, nie je nad zalohovanie na pevnom disku. Ja mam data pre istotu dvojmo na HDdisku. Po skusenostiach s CD napalovackami som si DVD nap. ani nekupil. Nie je nad pevny disk. Data na disketach precitam aj po 16 rokoch, (starsie nemam), ale CD napalovacky mi odisli uz dve(disketova mechanika dosial ziadna) a polovica napalenych medii (Verbatim a lepsie) je dnes necitatelna. DVD su dobre prave len na filmy, ale vlastne ani na to nie :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  24. 08. 2004 16:48

Co blbnete s velikostí, dyk je to na první pohled stejně velký!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  24. 08. 2004 16:35

Zajimala by mě výdrž toho záznamu. Jestli to bude jako u CD - po pár měsících běžného používání první škrábance a za 2 roky nečitelné - tak nic moc. Z obrázku to vypadá, že to má jiný rozměr než CD & DVD (=> nekompatibilní), takže to klidně mohli dát do pevného obalu jako diskety. Nevím, jestli někdy nad něčím takovým vývojáři taky přemýšlejí. (nebo sami používají jiná média?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vermin  |  24. 08. 2004 17:26

No pokud nekdo pouzívá $hitovská media a chova se k cd jako prase tak to cd dluho nevydrzi. S tim obalem je to dobry napad ale cim vic CD se znici tim vic se jich nakoupi a navic ted jsou obaly na CD nekdy drazsi nez samotne CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  25. 08. 2004 02:59

No a co? Stejne jsou nejdrazsi ta ukladana data. Jestli ma smysl setrit na nich, tak to nechapu. S tim obalem jsem se ptal jiz pred lety, proc se to nedava do obalu, jako byvaly sveho casu caddy. Nejvic me na tom stve, ze jsou lide nepoucitelni. Presne takle se zlepsovala ochrana dat na disketach. Pak se zacalo pouzivat nove medium a najednou se vse zapomelo a znovu se lide divi, jak snadno lze o data prijit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  25. 08. 2004 06:51

K vypálenému CD se netřeba chovat jako prase. Stačí ho pietně uložit do sucha a tmy a za dva roky ho zkusit přečíst. Leckdy se to už nepodaří. Někdy už po pár měsísích je vidět, jak vrstva barviva od okrajů média oxiduje.

Šmejdská média - je snad už jen jeden typ, který udrží data déle.

Šmejdské vypalovačky, co nejlevnější, od firem, od kterých bychom dříve nekoupili ani kartáček na zuby.

Vysoké rychlosti vypalování, které mají za následek nepravidelné, pokřivené pity.

Suma sumárum technologie, použitelná nanejvýš k vypálení písniček do auta nebo na warezáckou hru, na kterou za dva měsíce stejně zapomeneme. K archivaci čehokoliv naprosto nevhodné. Ale 200GB pro krátkodobé zálohování dat - proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huge boss  |  25. 08. 2004 07:56

blbost, ak su to kvalitnejsie medie kupovane v obaloch, kvalitne napalene, a dobre uskladnene, musia vydrzat. ja mam napalku 2 roky, a problemy s citanim mam iba na mediach za 8 sk. najstarsiemu mojmu cdr je skoro 7 rokov a cita ho 5 MB/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 08. 2004 10:34

> Šmejdská média - je snad už jen jeden typ, který udrží data déle.
Můžeš se podělit o to jaký? Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 08. 2004 10:36

A můžu se zeptat, jaká média mam používat?
A jak se k nim chovat? Zabalit, dát do tmy a chladu a pro jistotu na to nešahat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  24. 08. 2004 17:41

V obalu je dnes třeba DVD-RAM. Dokud se do něj nedostane prach je to v pohodě. Pokud se ale do něj dostane, má to naopka za následek, že se médium stoprocentně zničí. Už jsem tak přišel o tři DVD-RAM disky. Od té dobe se snažím nezapomínat a strkat je při transportu do samozalepovacího sáčku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iki  |  24. 08. 2004 16:13

Je to velmi pěkný, ale docela mě zaskočila velikost media. Jak velká tedy bude vypalovacka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  24. 08. 2004 16:23

veliké je to přece stejně jako normální disk. První CD vypalovačky taky byly velké jak HiFi zesilovač a nyní jsou dávno v noteboocích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  24. 08. 2004 16:30

Právě že z toho obrázku to vypadá větší než to DVD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  24. 08. 2004 16:42

Zeby to bolo tou slecnou perspektivou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  24. 08. 2004 18:29

Ten zlatý kotouč skutečně vypadá větší. Asi to bude tím, že je nabarvený i u středu a zakrývá větší část držáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor