USA: Zapomeňte na komerční drony. Žádné rozvážky, ani natáčení

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 59

Názory k článku

avatar
26. 06. 2014 23:49

Nikdo v tom dokumentu nerika co je povoleno a co zakazano! Pouze rozdeleni co je rekreacni (hobby) a nerekreacni (komercni) letani a z toho asi plynouci povinna povoleni na tu kterou cinnost...
"Ze hry to fakticky vyřazuje nejen profesionální filmaře, ale i realitní společnosti, které chtějí natáčet nemovitosti"
- no takovou kravinu snad ani nekdo nemuze napsat! To jako filmari maji utrum? Kdepak! Pouze si musi obstarat prislusna povoleni. Tam je totiz problem s tim, ze vsechno musi byt pojisteno na skody na majetku a na lidech a to pojistovna nevyda nikomu bez prislusne licence pilota (modelare)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 22:52

Co to je stupidní titulek? Jak někdo může udělat tak hloupý závěr?Pouze vydali dokument pro které činnosti budete muset žádat o povolení. Nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 18:14

FFA zřejmě změnilo názor, protože začalo udělovat licence pro komerční letání z civilními bezpilotními letadly včetně multikoptér jak je zmíněno článku http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika... ... "...Souhlas úřadů dostala energetická korporace BP, která na Aljašce využívá přístroje Puma kalifornského výrobce AeroVironment. První let se uskutečnil v neděli. Drony jsou už nějaký čas i oblíbenými hračkami. Spojené státy doposud komerční využití bezpilotních letadel nad svým územím neumožňovaly, postupně se to ale má změnit. Příslušné zákony mají nebe pro tyto stroje otevřít do roku 2015......Ve Spojených státech zatím potřebuje každý robot, který létá výše než 150 metrů, certifikát Federálního leteckého úřadu. O povolení k létání takového zařízení mohla dosud žádat jen oficiální místa - třeba policie, celníci nebo záchranáři. To se ale změní..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 14:34

Komernce drony tu uz davno su. Napriklad priamo v USA maju hned niekolko splocnosti ktore sa venuju natacaniu filmov pomocou dronov napr, http://www.dronedudes.com/... A to spominam iba jednu z moznosti ako pouzit dron aj v dnesnej dobe,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 13:55

Pokud nenaruší můj vzdušný prostor, ať si nad svým létají , když realitka bude natáčet nad prodávaným domem, mám smůlu, ale když přeletí nad můj, měli by dostat pokutu. Jasná pravidla, létat nad svým pozemkem a nebo 500 metrů vysoko po povolení průletu od dozoru nad leteckým provozem. Plot by měl zůstat plotem a měl by všem jasně určovat hranice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 13:37

Pokud si dronama lítají modeláři někde na louce, tak o nic nejde, ale pokud by bylo ve vzduchu kvanta komerčních dronů, dovedu si představit, že by mohli v hustě osídlené oblasti nastat problémy. Mohly be srazit navzájem , spadnout do elektického vedení, nebo někomu spadnout na hlavu. Dron se může připlést do cesty helikoptéře záchranářů a bylo by vymalováno. Dron je zatím velice hloupý a nedokáže mapovat terén a nenadálé překážky. Zatím neexistuje protikolizní systém, aby se nesrazily 2 drony letící proti sobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 12:25

Vážená redakce, v tom dokumentu se nic nepíše o tzv. "dronech". Celý dokument je o "modelech letadel" a jestli je lze použít pro komerční účely nebo ne.
Takže laskavě přestaňte používat pojem "dron", když je jeho použití zjevně úplně mimo. A doufám, že nemáte zapotřebí za použití "super titulků" lákat čtenáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2014 11:52

Vážení, vč. redaktora, přestaňte prosím hlavně pindat o "dronech" a jejich jakémkoliv slučování s UAV či dokonce modely koptér. Řada z Vás by si měla doplnit vzdělání a přestat papouškovat slovo "dron", když ani netušíte co vlastně znamená. Dron mimoch. může být i tank, auto, či jiné letadlo, spojuje je ale to, že jsou to robotická, samostatně funkční zařízení bez přímého ovládání člověkem, což UAV či dokonce modely rozhodně nejsou. Drony sami jezdí, plují či létají, operátoři jim jen zadávají waypointy či POI, trasy a příkazy k činnosti, tj. start, přistání apod...
Tak prosím přestaňte žvanit o dronech, podstata toho problému není o dronech ale o UAV či modelech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 11:42

To je škoda s tím amazonem, mnoho lidí se jistě těšilo, jak si budou sestřelovat balíky určené jiným příjemcům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2014 11:38

NSA se bojí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 11:12

takze donasky bez poplatku su ok? a ten dohlad na zavlazovanie pola je teda terorizmus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 11:05

Myslím si, že by se měla rozlišovat maximální výška letu, váha a nad čím se létá. 300g dron letící 3 metry vysoko nad loukou je těžko nějaké riziko pro kohokoli, ale něco co už má 8KG letící ve výšce 200 metrů nad obydlenou oblastí už tak OK není. Sám mám Quadrocopteru vážící asi 1.6KG a létám pouze nad polem a loukou, protože člověk nikdy neví co se pokazí. Druhá věc jsou ochránci soukromí. Pokud by se mělo zakázat vše čím se dá někoho špehovat tak by se toho muselo zakázat mnohem více a hlavně pokud chce někdo dělat něco nekalého tak by ho stejně nějaký zákaz neodradil, protože stejně už porušují zákon tím, že někoho sledují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 09:57

Aha, takže když jsem amatér, je to naprosto bezpečné a když jsem profesionál, je třeba to zakázat. Chápu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 08:42

Jádro pudla je v tom, že v první řadě jde o to, že dron má malou odrazovou plochu, je jich moc a blbě se sestřelují. A jejich prezident také občas potřebuje otevřít okno a vyvětrat si ten svůj kutloch, případně vystrčit hlavu z chalupy a to by mu mohla být dronem pěkně doručená zásilka přímo do vlastních rukou.
Kromě toho FAA je také třípismenná organizace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 07:59

Hm, myslím si, že například filmové společnosti dnes drony běžně komerčně používají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 06. 2014 06:16

Skutecnost je trochu jinde. Komercni lety dronu ma uz dnes povoleny jedna ropna spolecnost pro kontrolu ropovodu. Takze ten zakaz neni nic jinyho, nez dalsi prijem do kapes americkych senatoru...
http://www.theguardian.com/world/2014/jun/10/drones-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 06. 2014 01:40

Existuje ve státech vůbec nějaký Fxx regulátor, který by svým rozhodováním neškodil pokroku?FAA - zákaz dronů
FCC - boj proti net neutrality
FDA - zákaz komerčních DNA testůDo toho ještě dnes Supreme Court zaříznul Aereo... Věčná škoda. Tito průkopníci by se měli spíše podporovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 00:51

To s tým sledovaním poľa je už dosť odveci :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 00:28

Taknějak jsem alergickej na dvojí metr..když už je něco povolenýho - tzn očividně lítání letadýlek nějak ničemu nevadí, tak by to mělo být taky povoleno pro všechny. Mám na mysli hlavně typy jako nafilmování baráku realitkou nebo jiný podobný činnosti, kde ten dron prostě neletí autonomně na XX kilometrů a pilot je v dosahu, aby kdyžtak řešil nějakej průser co by to mohlo způsobit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2014 00:12

"problém by však nastal, pokud by takový materiál chtěli třeba prodávat a používat ke komerčním účelům Více na: http://www.zive.cz/bleskovky/usa-zapomente-n... ... Zajimalo by me jaky problem by nastal. Pokud vim tak v USA komercni spolecnosti letecke snimkovani a leteckou dopravu provozuji, takze cely problem spociva v tom ze je potreba ziskat prislusne povoleni.
Ano, je trochu trapne ze podle FAA nema farmar pravo poslat letecky model obhlednout pole jestli neni cas na sklizen a myslim ze v rade pripadu se farmari FAA ptat ani nebudou a proste to budou delat potaji protoze jim to usetri spoustu prace a nebude to prakticky kontrolovatelne. Jinak si ale myslim ze pokud chce nejaka spolecnost treba prepravovat bedny pomoci dronu a bude s tim litat nekomu nad hlavou tak by nad nimi docela urcite nejaka kontrola byt mela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor