Unie nejspíš vzkáže cenzorům internetu: Zapomeňte na obchody s Evropou

Diskuze čtenářů k článku

petrxh  |  02. 03. 2008 21:21

Popirani jiste veci je v Evrope trestne. Zesmesnovani proroka je trestne zase nekde jinde. V obou pripadech se cenzuruje. Jak muzeme chtit po druhych dodrzovani svobody slova, ktera je relevantni snad jen pro nas (a presto ji nedodrzujeme), ale v jinych kulturach proste takova vec nema misto? Pokud s temi kulturami chceme obchodovat, musime respektovat jejich zvlastnosti a nevmesovat se do jejich veci, ale zaroven nepripustit jejich vmesovani do nasich zalezitosti a to se tyka i imigrantu, kteri by meli dodrzovat nase zakony a pravidla, jinak je bez milosti poslat zpet, popr. potrestat podle platnych zakonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aha  |  01. 03. 2008 15:33

tam se přece taky nemusí stydět za to, jak svědomitě (auto)cenzorují internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2008 23:33

Super, teším sa, že aj v EU zrušia cenzúru. Predsa len, kázať vodu a piť víno by nebolo príliš dôveryhodné. Zas na druhej strane, EU až tak dôveryhodná nie je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dggsgfsd  |  29. 02. 2008 18:38

Pokud EU prestane obchodovat s "Tunisem", tak se zas tak moc nedeje. Firmy v Tunisku budou moct nadale obchodovat napriklad z Monastiru, Kairouanu, ...

Tunisko = stat x Tunis = hlavni mesto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  29. 02. 2008 10:47

USA pocas utokov na Afganistan blokovali pristup na oficialny web arabskej spravodajskej agentury pisany anglicky, aby "ochranili" svojich obyvatelov pred nespravnymi informaciami. Principialne to iste, co robi s nepohodlnymi informaciami Cina. Plati to teda aj na nich, alebo ma USA vynimku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  29. 02. 2008 10:51

Zabudol som uviest, ze slo o Al-jazeera, co je asi najvplyvnejsia arabska spravodajska agentura.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob2004  |  29. 02. 2008 12:16

Dnes sloboda slova plati len pre subjekt A (kt. musi byt prosionisticky/proamericky orientovany) AK ked sa jedna o subjekt B (nezdielajuci "spravny DEMOKRATICKY" nazor ako subjekt A) - tak uz je tu nastupuje nutena cenzura pre DOBRO UZIVATELA... Toto sa vola DEMOKRACIA a la USrael.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2008 07:06

Zvláštní je že se zmiňují pouze některé země. Proč ne třeba USA? Kauza kdy Yahoo v některých regionech cenzurovalo vyhledávání slova piratebay. Nebo US společnosti, které vyměnili svobodu slova za svou přítomnost v Číně? Dále tu je třeba Blokování Pirate Bay v Dánsku.

Nechci říkat, že cenzura v Číně a US se dá srovnávat, ale když je to překážka v obchodním styku pro některé státy, proč ne pro všechny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  29. 02. 2008 09:23

Presne. A chcel by som vidiet ako sa prestane obchodovat s cinou. Ved ochody budu prazdne. Kolko prudukcie sa vyraba v cine? A hlavne zbohom Lenovo a ThinkPad. -(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2008 09:40

Dneska? Pokud nebereme "produkci" ale výrobu (US, japonské, jihokorejské i tchajwanské firmy dnes čím dál tím víc výroby přesouvají do levnější kontinentální číny), tak spotřební elektroniky rekněme 90%, textilu 80%, kancelářského vybavení mimo papíru taky nejmíň 70%, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
respect  |  28. 02. 2008 23:16

nikdo asi nepredpoklada uplne zastaveni dovozu/vyvozu ... ale clo pro takove zeme by bylo zajimavym motivacnim faktorem ... nemuselo by byt treba odvozene jen z ceny vyrobku, ale taky uvadene na mernou jednotku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  28. 02. 2008 20:07

dyt' cenzura i v europe je velmi rozsirena

dokonce i tady na zive a mobilmania cenzura az neskutecna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IRQ.-  |  28. 02. 2008 20:25

Cenzura a moderování je docela velký rozdíl.. protože jinak by Evropa přestala obchodovat i s Živě...

Jinak, nejsem si takj úplně jistý, zda-li tento způsob je úplně nejlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  28. 02. 2008 21:40

jaky zpusob ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2008 09:33

Takže Čínské "optimalizace provozu na internetu" se v praxi jednoduše překlasifikují na "moderování" a bussiness vesele pojede dál...

V EU to naštěstí není tak hrozné (pořád se ještě dají koupit místní výrobky, i když někdy ne úplně nejlevněji) - ale třeba v USA je už pár let skoro zásadní problém pořídit cokoliv co by opravdu nebylo "Made In China" ale "made in USA" - snad kromě (pořád dražší) sladké vody a místních aut (která už tam ale zas tak moc lidí neprožívá). Takže místo "cenzurování" odteď budeme radši "moderovat"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j  |  29. 02. 2008 16:45

ano ano, stejne tak bude "doporuceno moderovat" vysledky guglu. Ostatne tak se tomu jiz deje, jako priklad muzeme zvolit nemecko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2008 23:30

Chlape spamätaj sa. Cenzúra je, keď ti štát zakáže publikovať nejaké informácie. Napríklad ak nesmieš zo zákona popierať holokaust. To je cenzúra. Žive cenzúru nemôže vykonávať, nemá na to právo. To, že žive ti vymaže nejaký príspevok na ich vlastnom serveri neznamená, že si nemôžeš kúpiť vlastnú doménu a webhosting a prezentovať tam úplne voľne svoje myšlienky (samozrejme až na tie, ktoré sú skutočne cenzurované, tj. tie, o ktorých sa nejaký trtko ktorý je práve pri moci rozhodol, že ich zakáže).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2008 19:57

Že by konečně EU zjistila, že internet tu je pro jeho uživatele a ne jen nějaká hračka pro hlavouny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beertje  |  28. 02. 2008 19:57

To jsem zvědav, co vzkážou těm, co chtějí odpojování uživatelů za stahování autorských děl z internetu... a nebylo náhodu Dánsko mezi nimi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helion  |  29. 02. 2008 00:56

Trest za krádež (čehokoliv - tedy i autorských věcí) není cenzura! Rozlišuj! Krást se nemá - ani autorské dílo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  29. 02. 2008 09:06

Autorske dilo jako takove nelze ukrast (pokud tedy neukradnes nosic)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2008 12:58

Stahovani u nas neni trestne. Rozlisuj !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2008 19:05

a obchod stejne uzavrou, protoze $$$ jsou $$$.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*  |  28. 02. 2008 19:22

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blaf  |  28. 02. 2008 22:19

a zrovna dolary nikdo nechce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harny  |  28. 02. 2008 23:42

Euro pani, Euro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
na korunu  |  29. 02. 2008 09:34

korunu KORUNU!!! to jsou mi prispevky na urovni fak......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor