Společnost Intel se tento rok rozhodla vytvořit nový segment tenkých notebooků pod názvem ultrabooky, které se mají stát postupně standardem a časem nahradit současných design klasických notebooků. Po vzoru MacBooku Air od Applu tak mají jasně definované parametry, které obsahují menší úhlopříčku, tenký profil, běžné Core procesory a v nejlepším případě i hliníkové či podobně kvalitní šasí. Jedním z důležitých kritérií je také cena, která by neměla a překročit tisíc dolarů.
Podle nových zpráv ze serveru Digitimes, se ale první ultrabooky nijak dobře neprodávají. Původní cíl byl totiž až 300 000 prodaných ultrabooků do konce tohoto roku, Acer a Asus ale předpokládají pouze sto tisíc prodaných kusů. Podle nejmenovaných zdrojů za to může především cena.
Takové problémy se ale daly očekávat, jak se totiž vyjádřil například i CEO společnosti Nvidia, výrobci musí v tomto segmentu ceny a kvality konkurovat Applu a jeho modelům, což v tomto případě moc nevychází.
Jak se totiž ukazuje, vyrobit takový ultrabook není zrovna snadná a levná záležitost (proto Intel zřídil i 300milionový fond na podporu), takže Apple nakonec možná prodává své MacBooky Air s relativně velmi nízkou cenou, kterou je těžké s podobně kvalitními materiály a komponenty docílit.