Potřebujete odvoz? Stačí mobil s aplikací Uber. Hned uvidíte, kde jsou volná auta v okolí, kdo je řídí a za kolik vás sveze.

Potřebujete odvoz? Stačí mobil s aplikací Uber. Hned uvidíte, kde jsou volná auta v okolí, kdo je řídí a za kolik vás sveze.

Je to podobné taxi. Ale služba se objednává i platí výhradně prostřednictvím mobilní aplikace, přibližnou cenu se přitom zákazník dozví už před jízdou.

Je to podobné taxi. Ale služba se objednává i platí výhradně prostřednictvím mobilní aplikace, přibližnou cenu se přitom zákazník dozví už před jízdou.

Řidičem Uberu se může stát téměř každý, kdo má řidičské oprávnění, vyhovující automobil a chytrý telefon s internetovým připojením.

Řidičem Uberu se může stát téměř každý, kdo má řidičské oprávnění, vyhovující automobil a chytrý telefon s internetovým připojením.

Takto vypadá aplikace Uber. Vidíte svoji pozici a volná auta v okolí

Takto vypadá aplikace Uber. Vidíte svoji pozici a volná auta v okolí

Vyberete si cestu a úroveň služby, kterou chcete využít. Nejlevnější a nejrozšířenější je Uber Pop

Vyberete si cestu a úroveň služby, kterou chcete využít. Nejlevnější a nejrozšířenější je Uber Pop

Ceny jsou výhodnější než u běžného taxi

Ceny jsou výhodnější než u běžného taxi

Za cestu se neplatí řidiči. Platí se přímo v mobilní aplikaci spárovanou kartou.

Za cestu se neplatí řidiči. Platí se přímo v mobilní aplikaci spárovanou kartou.

Uber má často různé akce, a tak můžete za cestu ještě více ušetřit

Uber má často různé akce, a tak můžete za cestu ještě více ušetřit

Na službu typu Uberu není připravena současná legislativa nejen v Česku, ale i jinde ve světě. V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním řidiči běžných taxi služeb.

Na službu typu Uberu není připravena současná legislativa nejen v Česku, ale i jinde ve světě. V Brně je jeho provoz omezen kompletně, v Praze se potýká s tlakem ze strany magistrátu a s blokováním řidiči běžných taxi služeb.

Řidiči klasické taxislužby musí chodit na zkoušky z místopisu, pravidelné přezkušování řidičů, platí za licenci, za dispečink, za nutné pojištění... Logicky se proto ozývají, že řidiči Uberu tyto podmínky splňovat nemusí.

Řidiči klasické taxislužby musí chodit na zkoušky z místopisu, pravidelné přezkušování řidičů, platí za licenci, za dispečink, za nutné pojištění... Logicky se proto ozývají, že řidiči Uberu tyto podmínky splňovat nemusí.

V některých městech ale došli k závěru, že klasické taxi a Uber mohou vedle sebe fungovat. Taxi je tradiční službou s různými privilegii ve městě, Uber modernější a trochu levnější alternativou.

V některých městech ale došli k závěru, že klasické taxi a Uber mohou vedle sebe fungovat. Taxi je tradiční službou s různými privilegii ve městě, Uber modernější a trochu levnější alternativou.

Je to podobné taxi. Ale služba se objednává i platí výhradně prostřednictvím mobilní aplikace, přibližnou cenu se přitom zákazník dozví už před jízdou.
Řidičem Uberu se může stát téměř každý, kdo má řidičské oprávnění, vyhovující automobil a chytrý telefon s internetovým připojením.
Takto vypadá aplikace Uber. Vidíte svoji pozici a volná auta v okolí
Vyberete si cestu a úroveň služby, kterou chcete využít. Nejlevnější a nejrozšířenější je Uber Pop
11
Fotogalerie

Uber v Brně může opět jezdit. Spor však stále dořešen není

Tak už opět může jezdit. Řeč je o službě Uber v Brně. Odvolací Vrchní soud v Olomouci zrušil předběžné opatření Krajského soudu a umožnil tak Uberu na území Brna opět provozovat své služby, upozornil na Facebooku brněnský náměstek Matěj Hollan.

Spor tím samozřejmě není dořešen a Uber nakonec může být opět zakázán. Než ale soud k rozhodnutí dospěje, může služba fungovat. K soudu Uber dohnala brněnská firma Lido Taxi, které se nelíbí, že Uber nemusí na rozdíl od tradičních provozovatelů taxi splňovat přísné podmínky, a tak může nabízet lepší ceny.

K rozepřím dochází také v Praze, kde nedávno proběhla protestní jízda taxikářů. Uber se jim nelíbí ze stejných důvodů – služba postavená na internetu a mobilní aplikaci je sice podobná taxislužbě, ale využitím moderních technologií se vyhýbá potřebě označení vozidla či montáže taxametru. Její řidiči se proto neřídí povinnostmi předepsanými pro klasické taxislužby.

„Rozhodnutí odvolacího soudu je ve věci předběžného opatření konečné a nelze proti němu podat dovolání,“ píše Matěj Hollan ve svém příspěvku. „Věřím, že taxikáři přijmou rozhodnutí soudu s pokorou a nebudou blokovat brněnské ulice a způsobovat tím řidičům komplikace," dodal Hollan.

Uber začal v Brně jezdit od února letošního roku. Žaloba a s tím spojené předběžné opatření soudu a zákaz provozu služby přišlo už dva měsíce poté, během dubna. V červnu došlo k dezinformaci, že bylo předběžné opatření zrušeno, ale nakonec se po týdnu k tomuto závěru soud skutečně odhodlal. Jenže proti tomuto rozhodnutí se žalobce odvolal u Krajského soudu a ten po pár týdnech vydal nový zákaz, který platil dodnes.

Video: Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

Určitě si přečtěte

Články odjinud