Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Mikroblogovací síť Twitter uvádí do provozu svůj nový reklamní systém nazvaný “Promoted Tweets”, který by se měl v budoucnu stát stěžejní příjmovou položkou společnosti. Podle informací amerického deníku The New York Times tak mladá firma konečně nalezla obchodní model, který umožní další ziskové fungování bez toho, aniž by do Twitteru museli vstupovat investoři a zakladatelé využívali svých finančních rezerv mimo jiné z prodeje služby Blogger Googlu.

Reklamní systém Twitteru bude fungovat na velice podobné bázi, jako funguje veleúspěšný Google AdWords. Inzerenti si budou moci ve formě aukce zaplatit za klíčová slova a ve výsledcích hledání Twitteru se pak objeví jejich kontextová reklama. Takováto forma inzerce však nebude fungovat pouze ve webovém rozhraní Twitteru, ale bude dostupná všem vývojářům, kteří s mikroblogovací službou pracují. Reklamy se tak budou moci zobrazovat třeba v různých klientech napříč platformy.

Facebook a Twitter už ví jak na to

Některé aplikace doposud zobrazovaly reklamy vlastní, čímž podle některých komentátorů na Twitteru tak trochu parazitovaly. Vývojáři nyní budou moci začlenit reklamy oficiální a získají tak procenta z tržeb. Motivací pro nasazení oficiálních reklam má být mimo jiné to, že vývojáři nebudou muset sami inzerenty schánět, ale pouze začlení kus kódu do svého programu. Inzerenti přitom nebudou platit za zobrazení reklamy, ale až za klepnutí. Reklamní systém Twitteru by se do budoucna mohl stát poměrně silným. Podle dostupných informací už existujte více než 50 tisíc různých aplikací, které s Twitterem pracují.

Klepněte pro větší obrázek
"Twíty" inzerentů se budou zobrazovat na základě hledaných klíčových slov. Zdroj: Business Insider

Mladé komunitní služby jako Twitter a Facebook dlouho hledaly životaschopné obchodní modely. Zástupci obou společnosti se snažily vyhnout financování formou reklamy, nepodařilo se jim však najít tak výnosný model. Avšak jak Facebook, tak Twitter nyní k inzerci přistupují určitým způsobem “šetrně” a berou si příklad z Googlu. Reklamy by tedy nemělo být příliš a když, tak pouze kontextová sdělení. Jak se ukázalo právě v případě AdWords, tento systém je vysoce ziskový a úspěšný na obou stranách.

Facebook ale vydělává peníze i jinak, například přes komerční aplikace a další doprovodné služby. I Twitter to zkouší jinak, než přes přímou inzerci. Nabízí například rozšířené nástroje pro zájemce, kteří s Twitterem pracují ve svém byznysu. Do budoucna firma navíc chystá další tyto rozšiřující služby.

Mnoho firem a jednotlivců využívá i Twitter sám o sobě jako nástroj pro marketing. Mnoho společností však přesně neví, jak na takové síti komunikovat a nabízí pouhé odkazy na tiskové a další materiály. Na Twitteru naleznete i Computer a Živě.cz.

Diskuze (6) Další článek: Vyšla čtvrtá aplha verze Firefoxu 4.0

Témata článku: Web, Internet, Byznys, Sociální sítě, Twitter, Reklama, Komerční aplikace, Oficiální materiál, Reklamní platforma, Business insider, Komerční model, Styl, Blogger, Úspěšný model, Google+, Google AdWords, Různé materiály, VLA, Adwords, Reklamní systém

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Ochraňte svou techniku před zloději

Testy All-in-One PC a herních monitorů

Proč byste měli chtít HDR televizi

Svět leteckých simulátorů