Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Mikroblogovací síť Twitter uvádí do provozu svůj nový reklamní systém nazvaný “Promoted Tweets”, který by se měl v budoucnu stát stěžejní příjmovou položkou společnosti. Podle informací amerického deníku The New York Times tak mladá firma konečně nalezla obchodní model, který umožní další ziskové fungování bez toho, aniž by do Twitteru museli vstupovat investoři a zakladatelé využívali svých finančních rezerv mimo jiné z prodeje služby Blogger Googlu.

Reklamní systém Twitteru bude fungovat na velice podobné bázi, jako funguje veleúspěšný Google AdWords. Inzerenti si budou moci ve formě aukce zaplatit za klíčová slova a ve výsledcích hledání Twitteru se pak objeví jejich kontextová reklama. Takováto forma inzerce však nebude fungovat pouze ve webovém rozhraní Twitteru, ale bude dostupná všem vývojářům, kteří s mikroblogovací službou pracují. Reklamy se tak budou moci zobrazovat třeba v různých klientech napříč platformy.

Facebook a Twitter už ví jak na to

Některé aplikace doposud zobrazovaly reklamy vlastní, čímž podle některých komentátorů na Twitteru tak trochu parazitovaly. Vývojáři nyní budou moci začlenit reklamy oficiální a získají tak procenta z tržeb. Motivací pro nasazení oficiálních reklam má být mimo jiné to, že vývojáři nebudou muset sami inzerenty schánět, ale pouze začlení kus kódu do svého programu. Inzerenti přitom nebudou platit za zobrazení reklamy, ale až za klepnutí. Reklamní systém Twitteru by se do budoucna mohl stát poměrně silným. Podle dostupných informací už existujte více než 50 tisíc různých aplikací, které s Twitterem pracují.

Klepněte pro větší obrázek
"Twíty" inzerentů se budou zobrazovat na základě hledaných klíčových slov. Zdroj: Business Insider

Mladé komunitní služby jako Twitter a Facebook dlouho hledaly životaschopné obchodní modely. Zástupci obou společnosti se snažily vyhnout financování formou reklamy, nepodařilo se jim však najít tak výnosný model. Avšak jak Facebook, tak Twitter nyní k inzerci přistupují určitým způsobem “šetrně” a berou si příklad z Googlu. Reklamy by tedy nemělo být příliš a když, tak pouze kontextová sdělení. Jak se ukázalo právě v případě AdWords, tento systém je vysoce ziskový a úspěšný na obou stranách.

Facebook ale vydělává peníze i jinak, například přes komerční aplikace a další doprovodné služby. I Twitter to zkouší jinak, než přes přímou inzerci. Nabízí například rozšířené nástroje pro zájemce, kteří s Twitterem pracují ve svém byznysu. Do budoucna firma navíc chystá další tyto rozšiřující služby.

Mnoho firem a jednotlivců využívá i Twitter sám o sobě jako nástroj pro marketing. Mnoho společností však přesně neví, jak na takové síti komunikovat a nabízí pouhé odkazy na tiskové a další materiály. Na Twitteru naleznete i Computer a Živě.cz.

Témata článku: Byznys, Web, Internet, Sociální sítě, Twitter, Reklama, Google AdWords, Blogger

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • MildaEvilda 14. 4. 2010 14:37:39
    Banner každej zablokuje, to není řešení.
  • Rudidlo 13. 4. 2010 20:06:03
    Když bude cena klesat, tak jej neprodáš a zůstane Ti hromada vyhozených...
  • Michal Špondr 13. 4. 2010 19:57:43
    Radši nějakej banner, než výsledky vyhledávání proložený reklamou.
Určitě si přečtěte

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

** Sledujte počasí z více zdrojů a podrobněji, přesněji tak určíte, jaké počasí vás potká na dovolené ** Na webu najdete hromadu pokročilých předpovědí počasí, ale i specializované meteorologické služby ** Vybrali jsme 14 služeb na počasí, které se vám můžou hodit

23.  6.  2017 | Jakub Čížek | 19

Herní počítač vs. Xbox One X: Kvalita obrazu není všechno

Herní počítač vs. Xbox One X: Kvalita obrazu není všechno

** Nový Xbox One X slibuje hraní ve 4K s HDR za 13 tisíc korun ** Aby stejnou kvalitu obrazu zvládl počítač, museli byste za něj dát minimálně dvakrát tolik ** Přesto herní počítače stále svůj smysl mají

24.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 58

Nejlepší program pro střih videa na doma: 9 video editorů, ze kterých si vyberete

Nejlepší program pro střih videa na doma: 9 video editorů, ze kterých si vyberete

** Pokročilé střihové programy pro neprofesionální využití stojí do 3 000 Kč, jsou ale i zdarma ** Podpora 4K, hromada editačních funkcí a efektové filtry jsou samozřejmostí ** Vybrali jsme 9 nejzajímavějších programů pro nejrozšířenější operační systém Windows

25.  6.  2017 | Stanislav Janů | 32


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky