Tvůrci Oculus Rift zveřejnili testovací nástroj pro měření zpoždění obrazu

Společnost Oculus VR chystá na trh revoluční formu virtuální reality pro hlavu, respektive oči. Displej s vysokým rozlišením s obřím zorným polem a spousta speciálně optimalizovaných senzorů pro okamžité posílání dat o poloze hlavy do hry umožňuje se cítit mnohem více ve virtuálním světě jako v realitě.

Samostatnou kapitolou je i možnost pouštění 3D filmů, každé oko má vlastní obraz, nehrozí tak žádné problikávání a s tím spojené problémy. Díky senzorům už je nyní k dispozic aplikace simulující kino a plátno, takže vidíte i sedačky a podle toho jak hýbete hlavou, mění se i reálné pozice.

Kromě rozlišení displeje je důležitým prvkem i odezva celého systému. Od pohnutí hlavou, poslání signálů ze senzorů, zpracování v počítači, přepočet v dané hře až po následné zobrazení nových dat ze hry na displeji. Cesta je to dlouhá a pro reálný zážitek je potřeba celkový čas trasy zkrátit na co nejmenší hodnoty. Jinak bude virtuální svět pomalejší než realita, což může způsobovat i nepříjemný zážitek.

Jeden z hlavních zakladatelů – Palmer Luckey je vysazený na kvalitu zážitku a nově představil nástroj, který je určen pro vývojáře – Latency Tester. Nástroj se umístí do části s čočkou a propojí se s USB do počítače. Pomocí integrovaných diod v brýlích je schopen ukázat odezvu puštěného obrazu.

TIP: Z virtuální reality vám asi bude špatně

Odezvu totiž mohou v rámci her na úrovni enginu a způsobu vykreslování výrazně ovlivnit a ladit vývojáři a snadný nástroj pro měření jim umožní postupovat rychle k lepším výsledkům.

 

Diskuze (8) Další článek: Nejlepší nástroje pro instant messaging

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,