Tvůrce vyskakovací reklamy se zpětně omluvil za svůj vynález

Tvůrce vyskakovací reklamy se zpětně omluvil za svůj vynález

„Omlouvám se. Naše úmysly byly dobré,“ napsal ve svém článku Ethan Zuckerman, když popsal, jak v devadesátých letech vypustil pravděpodobně první vyskakovací okno s reklamou. Tenkrát se živil návrhem a tvorbou webových stránek u společnosti Tripod a řešil problém, jak oddělit sdělení inzerenta od webové stránky. Vymyslel vyskakovací okno s reklamou, čímž odstartoval vlnu, kterou zarazily až nové webové prohlížeče s funkcí blokování vyskakovacích oken.

Klepněte pro větší obrázek 
Vyskakovací okno - naštěstí již vyhuběný mor internetu

Požadavek na oddělení reklamy od samotné webové stránky vznikl v konkrétním případě – když marketingový zástupce jedné z předních automobilek zjistil, že by se jejich reklamní banner zobrazoval na stránce oslavující anální sex. Když okno s reklamou vyskočilo v samostatném okně mimo web, problém byl vyřešen.

Inzerce ve vyskakovacím okně byla účinná, a tak se její využití poněkud zvrhlo. Nápad rychle okoukali ostatní a leckteré weby neváhaly nasadit hned několik vyskakovacích oken najednou. Kdo zažil internet koncem devadesátých let, ten ví, jak to vypadalo. První nabídla funkci pro blokování vyskakovacích oken Opera, z nejrozšířenějších prohlížečů zareagoval jako poslední Internet Explorer v roce 2004.

Ethan Zuckerman aktuálně pracuje v MIT a je uznávaným odborníkem na internetová média. Celý jeho článek o internetové reklamě na webu The Atlantic stojí za přečtení. 

Diskuze (38) Další článek: Prodeje simulátoru kozy se blíží k milionu kopií. Přijde i na Xbox a mobily

Témata článku: Web, Reklama, Original, The Atlantic, Tvůrce, Atlantic, Vyskakovací okno, Vynález, Okno, Tripod

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší