Tvůrce původní nabídky Start o Windows 10: Jsem trochu zklamaný

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 101

Názory k článku

18. 09. 2015 14:54

Prů.. v MS začal v okamžiku, kdy tlačítko System přejmenoval nějaký blb na Start...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2015 11:00

Nu, kdyby Win3,11 podporovaly moderní aplikace, klidně je mohu používat dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2015 08:37

Pokud používám klasické PC, nemám důvod pohybovat se neustále v prostředí metra.
A zdá se mi nelogické, přepínat se do metra pouze stiskem klávesnice bez možnosti tak učinit myší (většina lidí používá PC převážně myší)
Tím pádem potřebujete nějaké tlačítko, ať se bude jmenovat jakkoliv a bude na kterémkoliv místě.Navíc "Start" stále plní svou funkci. Dostanete se přes něho kamkoliv. Jak byste vyřešili seznam všech programů, nainstalovaných v PC? Všechny umístit na plochu, nebo je zobrazit nějakým "tlačítkem"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2015 22:46

"Podle sofistikovaných programátorů Microsoftu však problém prý nebyl v systému, ale v samotných uživatelích."Typicky ajťácký pohled, který se nakonec podepsal i na neúspěchu Windows 8. IMO je docela možné, že nás nabídka Start všechny přežije, tak povedený nápad to byl. Palec nahoru. Jméno toho týpka si musím někde poznačit, až budu jednou disajnovat nějaké UI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2015 22:01

Až na to že na screenshotu je Windows 98 a ne 95...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2015 21:54

jsem asi divnej, ale ten nápad s Metro (později Start obrazovkou) mi příjde mnohem lepší než klasika start. Ty moderní aplikace mi teda furt na desktop nepasujou a všechny jsem je vyházel, ale jinak jsem si i ve Win 10 znovu zapl Start obrazovku jako ve Win 8.1, protože si tam dávám odkazy na programy a hry a plochu mám skutečně jen na dočasnou a rychlou manipulaci se soubory. Všechno je krásně "uklizené" a organizované. Hrozný jak někdo může používat plochu úplně na všechno a pak se v tom sám nevyzná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2015 19:15

Vážně by mě zajímalo, proč opustili symbol za/vy-máčknutého tlačítka. Bylo to velmi přehledné oproti současnému stavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2015 17:30

To já, jsem měl nabídku Start už ve windows 3.11!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 16:26

Moment, to chcete fakt tvrdit, ze MS na obslahnutie systemoveho menu z CDE potreboval nejaky vyvojovy tim a psychologa? Co tam preboha riesili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2015 16:03

W3.1 byl složitý - hahaha.
Nabídku start jsem zahodil už na W7, nevím k čemu by mi byla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2015 15:46

"Microsoft alespoň pokusil přinést do prostředí něco nového. Mimo jiné bylo odstraněno právě tlačítko Start."No tak nevím, ale odstraněním nabídky start není předci přínosem něčeho nového, nýbrž odstraněním starého. Notabene odstraněním toho, co většině uživatelů ergonomicky naprosto vyhovuje. Je tohle snad nějaká chyba? Tento příspěvek píšu z 10" tabletu s win8.1 a stejně i tu neustále používám desktopové prostředí. Nabídku start simuluji neobratně dlouhou šňůrou ikon na hlavním panelu. Do metra ani nepáchnu. Když tak, pouze se skřípajícími zuby. Dlaždice pro mě mají smysl jen pokud jsou aktivní a plní nějakou oznamovací funkci. Ale tohle přece uměly už miniaplikace na plochu. Mně by pro tablet úplně stačila možnost plynule měnit velikost písma, tlačítek a i těch aktivních dlaždic (když už). Zjednodušení odstraněním schizofrennosti bych naopak uvítal i na desktopu. Včera se tu vedla debata nad ovládacími panely vs. nabídkou nastavení a já měl chuť napsat: "...a stejně budu i nadále používat ty staré ovl. panely, abyste věděli!" (míněno microsoftboys) A ještě něco bych uvítal. Programy členěné do kategorií, podobně jako v linuxech. Tohle mi mimochodem dost chybí i na androidu.Jinak se omlouvám, jsem je obyčejný uživatel. Stačí mi jen, když do mě nebudete kopat! (míněno microsoftboys)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2015 15:43

Beee oni mi zmenili nabidku start a ja BFU nejsem schopny najit si alternativu! BeeeNamisto toho budu radsi brecet na forech a stale pouzivat x let stary system. Beee Specialne pro zrejme retardovaneho Matejku, chudaka stale jeste kvuli metru (!!!) zaseknuteho na Win 7:http://www.stardock.com/products/start8/... A neboj, delaji to uz i pro desitky, ktery sice metro nemaji ale jak vidno, toho noveho startu se bojis stejne. http://www.stardock.com/products/start10/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2015 14:22

Ten člověk kecá kraviny. Nabídka Start tak jak jí známe přišla až ve Win XP a on s ní nemá nic společnýho. Nabídka start kterou vytvořil on pro Win 95 byla dobrá akorát k vypnutí počítače.
Když jsem si před pár lety hrál s Win 98 tak jsem strávil dost času bádánim jak dostat do startu Tento Počítač a další nezbytný věci. A ono to jde, ale je z tý nabídka pak dlouhá nepřehledná nudle. Ta nabídka z XP - 7 byla prostě geniální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Sus
03. 08. 2015 14:10

Jsem jeden z těch, co už si po tolika letech taky asi nedokáže na nic jiného "zvyknout", no ale teď už jsem s Windows 10 (konečně) spokojený a zatím funguje vše zcela bez problémů ...http://web.quick.cz/vs165/TMP/W10Muj.png... http://web.quick.cz/vs165/TMP/W10Puv.png...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 13:33

Mně je jeno jestli je v systému tlačítko Start nebo ne, ale líbí se mi, když jsou systémová nastavení dostupná a přehledně uspořádaná.S příchodem Vist se tohle začalo měnit a různá nastavení byla více a více schovávána s každou další verzí OS, nejvýraznější změna přišla s osmičkami (a s Windows 10 pokračuje!), kdy uživatel ve výchozím stavu dostává tabletoidní UI s "nastavením" ve kterém drtivá většina nastave ní chybí. Zkušený uživatel si může systém přizpůsobit v registrech, ale chybí přívětivá UI pro pokročilé uživatele, kteří vědí že co potřebují je schováno v Nastavení/Vlastnosti/Zobrazení apod. a kontextovými nabídkami jsou schopni se dobrat toho, co potřebují nastavit. Bohuže systém obsahuje spoustu slepých větví a "Nastavení" v nabídce Start většinu nastavení neobsahuje. Po několika dnech jsem se stále nedobral toho, co se stalo s Windows Update a jak jej přimět vyhledat aktualizace, a vůbec mě informovat o průběhu jejich stahování a instalaci. I obyčejné nastavení spořiče obrazovky nebo obnovovací frekvence monitoru není vůbec jednoduché.Celkově je UI na půli cesty a obávám se, že nejlepší by bylo napsat nový operační systém a pro něj dělat nové UI, než postupně přesouvat ovládací prvky ze starého UI do nového, kdy každou chvíli je něco duplicetně a něco zmizí a je dostupné jen přes registry nebo aplikace třetích stran.Kdyby MS měl uživatele rád, tak udělá dvojí UI, jedno pro klasické uživatele desktopu a druhé (třeba zjednodušené) pro nadšence, co chtějí mobilní UI na velkém monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 13:33

Psycholog Oran to bohužel nevymyslel, ale viděl u jiných systémů, kterých bylo v té době nepřeberně. Rozumné GUI měl v té době Apple, různé domácí 8bitové počítače, unixové systémy, atd. A tyhle systémy zase opisovaly od svých předchůdců (např. WIMP od Xeroxu je první filozofie kombinace oken/menu/myši/ikon). Třeba IBM měla v 60. letech GUI velmi podobné tomu, co se používá v AutoCadu nebo Photoshopu (takové ty seskupené "nástroje").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 13:20

Zklamaný, že jeho vynález stále žije?Vždyť ve Windows 8 tlačítko Start nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 12:45

s widlema jsem skoncil u sedmicek, takze nevim jak dal, ale kdyz to vezmu jako uzivatel - je mi jedno jestli tam je nebo neni tlacitko. co potrebuju(a na co jsem zvyklej v Ubuntu stejne jako ve W7) tak je: zmacknu tlacitko Win a pisu neco a vidim vysledky (aplikace, dokumenty atd).Pokud si programator mysli, ze je chytrejsi nez uzivatel tak je neco spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2015 12:33

Chyba nie je v uzivateloch, chyba je v psychologovi Oranovi, lebo to navrhol az prilis dobre, az tak, ze sa ludia stali na tom zavisli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 12:20

Start je opravdu nepotřebnej, na W8 mi nechyběl (dokud ho tam ti patolízalové zase nevrátili) a v práci na W7 jsem ho nikdy nepoužil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 11:55

"Oran si uvědomuje, že Windows 8 měl i své stinné stránky, ale na druhé straně hodnotí pozitivně, že se Microsoft alespoň pokusil přinést do prostředí něco nového. Mimo jiné bylo odstraněno právě tlačítko Start."WTF? Vzdyt tlacitko s napisem Start nebylo (defaultne) ani ve Windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2015 11:54

Tak na Macu taky neni nabídka Start, takže uživatelé OS se obejdou i bez ní. Problém ale je, jak se tedy řeší správa a spouštění aplikací. Ve Windows 8 to bylo UI pro tablety naroubované na desktop. A to je pak lepší mít Start, tak jak je teď ve Windows 10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor