Tvůrce Oculus Rift: pro dokonalý oční vjem nestačí ani rozlišení 8K

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 68

Názory k článku

16. 09. 2013 19:26

Já se jen směju, že tady ještě nepadla zmínka o barevném prostoru, kontrastu a rovnoměrnosti podsvícení. Mít 8k v sRGB, resp. Rec. 709 je výsměch, naštěstí se na tom už zapracovalo, máme tu Rec. 2020.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rec._2020... Když si ale vzpomenu, že v DTP se dodnes konzervativně používá CIE 1931 a osobně jsem narazil na případ, kdy až teprve CIE 1978 dávalo relevantní výsledky, tak se děsím toho jak se to celé s opomíjeným barevným gamutem zamotá a jestli z toho půjde rozumně vybruslit...A snad i ten kontrast pak bude koukatelný. Nechtěl bych na očích tmu jako v mlze. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2013 14:37

Óko rozezná více detailů na statickýh obrazech, ale u dynamického zobrazení je vpuštěna do mozku jeno část informace, protože mozek by to nezvládl. Na tom je ostatně založena kinematografie, která na začátku vystačila s frekvencí 16 obr.sec. Mě bohatš stačí 1080 řádků na televizoru, protože už špatně vidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 09. 2013 12:46

Návod na problémy so zakom Oculus rift

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 09. 2013 11:37

Dokud nebudou zavedeny mozkové implantáty, bude herní průmysl přešlapovat na místě. Nějakých 8k, 16k nebo multimediální brýle to nezachrání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2013 11:02

Tak to je a všichni co nesouhlasí výše jsou zabedněnci je mi to líto, ale je to tak. To proč stoupá rozlišení není proto aby si někdo hrál, ale aby virtuální realita byla skutečně realitou. Oḱo tuším má rozlišovací schopnost 138 MPx a rozlišení které je možno považovat za téměř dokonalé je takové které bude nerozeznatelné od "originálu" a vsadím se, že nic pod 64K to nebude a stále bude problém s tím fps o věrnosti barev se raději ani nezmíním. Ovšem nějak se začít musí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 09. 2013 10:26

8k v multikině, tomu rozumím. 8k na tabletu má asi stejnej smysl jako reprobedny, který hrajou s minimálním zkreslením ještě při 40 kHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2013 10:24

To sú také akademické kecy. Ktorého užívateľa bude zaujímať, či niečo je alebo nie je dokonalá krivka? Ľudský mozog dokáže odfiltrovať podstatne väčšie nedokonalosti ako nepresnosti v hrúbke ľudského vlasu.
Naopak si myslím, že je dobré, keď skutočnosť je kvalitnejšia ako virtuálna realita. Pretože to bude katastrofa, keď sa virtuálny svet stane dokonalejším než skutočný. Ľudia sa napoja na kadejaké senzory a úplne stratia zmysel pre realitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2013 09:09

K většímů zážitku hlavně z her by HLAVNĚ měli tvůrci přestat dělat to konzolový opožděný ovládání. Je to dneska ve všech hrách, myš i klávesnice je opožděná. Je to odhadem tak kolem 100ms ale v single player hře to prostě tolerovat nehodlam. Většinou pomůže natvrdo v ovladačích zakázat vsync, zapnout optimalizaci podprocesů a trojitý vyrovnávání ale v některejch hrách to prostě nepomůže a furt je to opožděný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 09. 2013 08:48

Dotaz na redakčního šotka: Co to je "případná hlava"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2013 22:14

8K za deset let? to je hodně skromná vyhlídka. 8k bude podle mě tak za 2 roky na televizích, a za 5 let v oculusu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2013 20:10

Palmer Lucky mi mluví z duše. Už mockrát jsem se tady i jinde v diskusích pokoušel vyvrátit omyl o dostatečném rozlišení 300 ppi. Lidské oko vnímá násobně větší detaily, dokáže vnímat rozměry menší než desetina úhlové minuty (pozn. - jedna úhlová minuta ve čtecí vzdálenost odpovídá zhruba 300 ppi). Dokážeme rozpoznat realitu od iluze dané televizí i 3D filmy (i když se necháváme rádi iluzí oklamat). Rozhodně ještě hodně dlouho bude na zobrazovacích technologiích co zlepšovat a jsem rád za každý pokrok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2013 20:04

A já měl za to, že nejde jen o rozlišení, ale roli hraje i rozlišení na dané úhlopříčce.. no jo, člověk se stále učí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2013 20:04

to mi pripomína Reggieho zo Star Treku, keď sa napojil na centrálny počítač a Enterprise ovládal priamo mozgom, lebo počítač bol pomalý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2013 19:46

Ále, já bych to USB napíchnul přímo do mozku a bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 09. 2013 19:43

uzasny a bude se k tomu displeyi pridavat i lupa aby se to rozliseni dalo vyuzit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor