Tvůrce Oculus Rift: pro dokonalý oční vjem nestačí ani rozlišení 8K

Tvůrce Oculus Rift: pro dokonalý oční vjem nestačí ani rozlišení 8K

Displeje coby zobrazovače digitálního obsahu se v poslední době konečně začaly výrazně zlepšovat, především po stránce rozlišení a velikosti pixelů. I kdy máme displeje „Retina“ dosahující jemnosti i přes 500 ppi, kdy už oko nerozezná jednotlivé pixely, podle zakladatele a tvůrce Oculus Rift je to klamavá představa.

Současná rozlišení jsou sice oproti minulosti poměrně vysoká, rozhodně ale nejsou schopná oklamat oko. I když nelze vidět jednotlivé pixely, stále lze vidět problémy u zakřivených linií a lze tak pozorovat nejen nepřesné zobrazení, ale i vyhlazovaní.

Palmer Lucky je sice perfekcionista, dle rozhovoru na webu Ars Technica má ale jasnou představu, kdy bude takový displej před očima skutečně „dokonalý“ a obraz bude srovnatelný s realitou. Pokud se v reálném světě podíváte i na supertenký vlas, je „dokonalý“ a konkurenceschopné zobrazení nebude možné ani s displeji, které budou mít rozlišení 8K přímo před každým okem (celkem 16K), natož ve velké úhlopříčce jako jsou televize.

Klepněte pro větší obrázek
Nový displej od LG má na úhlopříčce 5,5 palce rozlišení 2 560 × 1 440 (čtyřikrát 720p) a jemnost je tak 538 ppi

Rozlišení je sice pouze jedna z vlastností displeje, hraje ale velmi důležitou roli a čím větší počet pixelů s menší velikostí, tím lépe. A kdy displeje dosáhnout dokonalého zobrazení, které bude konkurovat realitě? Podle Palmera bychom se Oculus Riftu s rozlišením 8K pro každé oko mohli dočkat přibližně za deset let a k dokonalosti počítejte ještě s několikanásobně vyšším rozlišením.

S tím samozřejmě souvisí i potřebný výkon pro zpracování tolika pixelů ve velkém množství snímků za sekundu. I 120 fps je oproti realitě nedostatečná frekvence. Jedním z triků pro zvýšení viditelné odezvy je systém předvídání pohybu případné hlavy a dalších částí těla, čímž lze dosáhnout podobného efektu, jako při několikanásobně vyšším počtu snímků za sekundu. Pak už ale zbývá jen přímé napojení na centrální nervovou soustavu, protože spojení počítač-displej-oči-mozek je neefektivní a zvyšuje celkovou latenci.

 

Diskuze (68) Další článek: Nová verze OS X 10.8.5 zdvojnásobuje rychlost přes WiFi 802.11ac

Témata článku: Technologie, Hardware, Virtuální realita, Oculus Rift, 8K, Oculus, Realita, Lucky, Resolution, Velká úhlopříčka, Jednotlivý snímek, Perfect, Dok, Nést, Linie, Televize úhlopříčka 80, Nesta, Tvůrce, Televize LG, Pro Gaming, Rozlišení, Virtual Reality, Podobná odezva


Určitě si přečtěte

eObčanka: Jak a proč si zřídit elektronický občanský průkaz s čipem

eObčanka: Jak a proč si zřídit elektronický občanský průkaz s čipem

** Občanka s čipem už je standardně vydávaným osobním dokladem v Česku ** Umožní využívat Portál občana a funkce elektronické státní správy ** Pokud ji chcete naplno využívat, musíte si čip aktivovat

David Polesný | 94

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

** Automobilka Tesla neustále zvyšuje prodeje svých vozů ** S kvapně rostoucím počtem nových majitelů Tesel ale stoupá i počet zákazníků servisů ** Servisy Tesly nestíhají, firma proto řeší další akutní problém

Petr Melechin, Karel Dlabač | 72

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 34


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 13 grafických karet

Srovnání 7 dokovacích stanic s USB-C

Jak na perfektní noční fotografie

Kvalitní zdroje informací pro sebevzdělávání