Tsunami - začíná největší hoax v dějinách lidstva?

Diskuze čtenářů k článku

Dana  |  15. 02. 2005 14:04

kOUKÁM, JAKO hoax SE TĚĎ DÍKY DEBILŮM NAZVE VŠE.

TAKY MI TO PŘIŠLO A VIDĚLA JSME PAK ZPRÁVY, KDE BYLO NATOČENO PŘEDÁNÍ CHLAPCE RODIČŮ, KTEŘÍ SE NAŠLI, BYL TO MYSLÍM, ŠVÉD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nic  |  14. 04. 2006 13:23

nic a zas nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
med  |  10. 01. 2005 16:36

Nuz takychto ludi poznam kopec. Su to v srdci dobraci, ktori konaju skor ako myslia. Otovoria kazdu prilohu, ktora im pride. Poslu vam kazdy existujuci vtip a na vianoce poslu vianocne blahozelanie kazdemu, komu aspon raz v zivote napisali a maju ho v adresari - napriklad vsetkym ludom z eBay od ktorych nieco kupili.
Poslu vam ten isty HOAX kludne aj dvakrat mesacne - jedna sa predsa o dobru vec.

Nerozumeju pocitacom, o to viac vsak chcu pomoct. Stacilo by spravit jednoduchu webstranku s aktualnou informaciou a fotkou toho chlapca a posielat iba linku na tuto webstranku. V momente ked sa chlapec nasiel mali zavesit podakovanie, pripadne stranku zmazat.

Osobne dostavam asi tri roky stary mail s prosbou o darovanie krvi pre trojrocneho chlapceka. Pocitam, ze doticny chlapec je uz na zakladnej skole a tesim sa, ked zacne dostavat tento otravny e-mail za par rokov aj on.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peto  |  06. 01. 2005 16:19

Hlavne ze sa nasiel. Co tam po milionoch mailoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  09. 01. 2005 16:01

Keby si bol provider albo spravca serveru v nejakom podniku a dival by si sa den za dnom, ako ti z krvavo platenej linky a kapacity den za dnom uzieraju podobne maily, hoaxy a spamy, asi by si sa na to dival inak. Ja spravujem siet malej firmy s asi 50 zamestnancami a na internet sa pripajame cez Slovak Monopol, lebo zial  v nasom malom meste ina volba nebola. Linka ma pasmo 1MB a mesacny limit 25 GB dat. Za kazdy dalsi GB krvavo platis... A ked ti do SMTP servera natecie zvonku za 24 hodin 1200 MB dat a antivirove a antispamove filtre z toho zamietnu a do kosa vyhodia 750 MB ako viry, spam a hoaxy pochopis o com hovorim... 22,5 GB zbytocnych prenosov mesacne pri cene ST a nasom programe cca 120 Sk za GB mas spolu 2700,- korun. A to je iba jedna mala firma v malom meste. V antispamovych filtroch velkych providerov (Slovanet) sa zmaze viac ako 2 TB spamu a virov denne. Vynasob si to poctom firiem na svete a ziskas miliardove sumy...
 
Ja viem, prenosova kapacita liniek osledne roky rychlo zlacnuje, ale rozhodne nie je ZADARMO. A ak by si musel za kazdy KB prensenych dat platit, budes sa na to pozerat uplne inak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  06. 01. 2005 15:07

Jedine co me mrzi, ze se neutopil byvaly elektrikar z CKD. Pristi slavik, bude opet nuda, mohla byt zmena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Angela  |  06. 01. 2005 09:59

Přesně tak - PROČ to má být poplašná zpráva?? Sloužila přece svému účelu. Chlapec našel přes internet své příbuzné. Není to úžasné? Pokud pokračuje e-mail ještě pár dní, tak se to stane omylem. Nesmysl je spíš obsah tohoto článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 10:12

protože se ten jinoch ztratil v Thajsku a ne v Evropě. To je to tak těžké pochopit? Jistě, lidi, co umí jen mačkat tlačítko "forward message"  nad tímhle rozhodně nepřemýšlejí...
Tohle je typický příklad zneužití komunikačního média k zahlcení všech lidí (i zcela nezúčastněných) informačním balastem. Nebo tě někdy napadlo, když se ti v Horní-Dolní zaběhne pes, volat všem známým po celé ČR, zda ho nenašli? A případně je poprosit, aby tento telefonát "tichou poštou" poslali dál, klidně známým do Ameriky? Proč se tento vzorec chování promítá jen do e-mailu? Protože je tak jednoduché kliknout na forward a do slepé kopie napráskat celý adresář, nic to nestojí a člověk má takový "hřejivý pocit", že přispěl k dobré věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wasp  |  06. 01. 2005 11:01

Jinoch se sice se ztratil v Thajsku, ale je evidentně (alespoň původem) Evropan. Připadá mi logické, že se jeho identita hledá u nás. Jestiže by na fotografiích byl chlapec, který jako by z oka vypadl Sandokanovi, považoval bych zprávu za hoax  Každopádně, v tuto chvíli je e-mail zbytečný a doporučuji na to upozornit odesilatele, případně příjemce těchto e-mailů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 11:20

existují seznamy leteckých společností, seznamy cestovek a konečně také seznamy pohřešovaných na ambsádách... to je IMHO daleko lepší zdroj dat než náhodně šířený email

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bb  |  06. 01. 2005 11:39

nevim jak chces v tehle seznamech najit dvouleteho kluka bez jmena bez rodicu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wasp  |  06. 01. 2005 12:11

Seznamy pohřešovaných na cestovkách, ambasádách a leteckých společností? To je, řekl bych, případ, kdy totožnosti jsou známé, ale jaksi osoby schází... Tady je osoba "in natura" ale "pouze" se nezná její totožnost  zkus ji zařadit do nějakého rozsáhlejšího seznamu a ve hultextu vyhledat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 13:00

to je vcelku jednoduché. Zapoj mozek. Zkus na něj promluvit v jeho předpokládané rodné řeči (rodilého mluvčího a psychologa dodá ambasáda). Zkus jej oslovit jménem. Zkus oslovit potencionální příbuzné v jeho vlasti zda fotka odpovídá (ve spolupráci s ambasádou). Tohle všechno se dá s těmito seznamy udělat. A rozhodně to je přínosnější a k cíli rychleji vedoucí než ekvivalent "výkřiku do tmy" Dvouleté dítě je kupodivu již vcelku schopno reagovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wasp  |  06. 01. 2005 14:00

 co dodat. Trochu mi to připomína, kterak zabít mouchu nášlapnou minou. Bez nutnosti zapojení mozku si dokážu představit beznaděj těch lidí. Pokud můžu z klidu pracovny pomoci tak to udělám bez ohledu na kapacity e-mailových schránek (správcům poštovních serverů se tímto omlouvám a prosím o shovívavost při úsudku nad inteligencí nás řadových uživatelů komunikačních technologií, v neposlední řadě vzdávám hold jejich práci). Nutno ovšem podotknout, že i řadový uživatel by měl učinit kroky vedoucí k tomu, aby se z dobře myšlené zprávy nestal hoax, což je předpokládám i tento případ, protože dle sdělení tiskové mluvčí nemocnice uvedené v textu e-mailu, otec chlapce již našel. Apropo nevím, na kolik jsi zběhlý v oblastech lidského psyché, ale stresem a prožitou hruzou zkoušené dvoulete dítě ke komunikaci přivedeš ztěží, kupodivu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 14:22

mně zase připadá jako ta nášlapná mina ten mail. Sorry. S ohledem na to, že všechna ministetrstva po evropě jsou zavalena lidmi, kteří hledají své bližní a už několik dní funguje systém díky němuž se tito pohřešovaní lidé identifkují, tam mi to připadá dost neumětelské, viz ten případ se zaběhnutým psem -- tam je absurdita celého počínání jasně vidět.
O technické stránce věci by se daly napsat romány -- jeden takový mail poslaný na everyone v doméně s 1000 uživateli je nějakých 150MB... a úplně zbytečně.
 
P.S.: možná se budeš divit, ale myslím, že dítě v cizím prostředí, kde nikdo nemluví jeho řečí, nejspíše zareaguje na rodnou řeč, které porozumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wasp  |  06. 01. 2005 15:01

 dobrý, už vidím všechny ty možné evropské diplomaty (nebo jejich zástupce, či tlumočníky) v Thajsku jak stojí u postýlky u zkoušejí dvouleté dítě, které má za sebou kdovíco, přimět k řeči. Nevím jestli máš děti, usuzuji, že ne, každopádně nechápu tvou jistotu v názorech. Každý by si měl uvědomit co je v sázce a že pokud 150MB muže pomoci malému chlapci nalézt rodinu, tak je to jenom dobře. Kolik těch MB je na internetu zneužito k dětské pornografii? Já nevím, ale předpokládám že hodně. Opravdu mě 150MB využitých v dobré víře a vedoucí ke snížení dopadu traumatizujích situací malého chlapce netrápí. Pokud bych se já, nedejbože, do něčeho podobného dostal a měl možnost využít internet, věř mi že jej využiju. A můžete mě pak ve fórech plísnit, jak se vám zahlcují schránky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.  |  06. 01. 2005 15:32

Kolik neidentifikovaných dětí v celé jihovýchodní Asii asi je? 1000? Budou všichni doktoři posílat všem lidem po Evropě jejich fotky? A budou se všichni lidi všemi těmi fotkami probírat?
Tohle je snad třeba dělat systematicky a s rozmyslem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 16:38

proč ne? proč by diplomaté a vůbec celý byrokratický aparát neměl k tomuhle sloužit? Vždyť je k tomu určen. Platíme si ho z našich daní, stejně jako hasiče, policisty nebo lékaře. Děti samozřejmě mám, a rovnou říkám, že by se mi nelíbilo, kdyby jejich příbuzné hledal nějaký letadlový mail. Jde prostě o princip, kdy se v prvé řadě mají snažit ti, kdož to mají v náplni své práce.
Těch 150MB byl jen příklad, je to v globále daleko více. Možná jsi to stále nepochopil, ale tenhle mail je vlastně kontraproduktivní. Říká se tomu entropie, chaos. A na internetu je entropie stále více a více patrná. Místo toho, aby internet poskytoval co možná nejvíce konsolidované informace (limita je samozřejmě utopická, už z podstaty a distribuovanosti informací na internetu), tak takové  a podobné informace přispívají spíše k tomu, že na něm najdeš jen neupotřebitelný balast, počínaje spamem, viry, reklamami na pochybné zboží, přes "geniální" osobní stránky typu "moje osobní stránka o ničem" a těmihle maily konče. Navíc těch 150MB pornografie nejsou mé, nezajímají mě, neuploaduju/nedownloaduju je a neplatím je. Těch "tvých" 150MB zatíží mé linky, bude potřeba mé práce na poštovních serverech a já budu muset tvůj bezcenný mail hodit do koše. Chápeš ten rozdíl, že mi posíláš něco, co vůbec nechci a že si nemohu vybrat,a že vlastně přesouváš náklady na vypořádání se s tím na někoho jiného?
Informace jako takové, mají hodnotu jen v kontextu jiných informací. Samy o sobě se stávají přítěží. A ty, poslušen lidského vzoru "dobré vůle", tyhle bezcenné informace šíříš dále. Daleko účinnější by bylo, kdyby někdo vytvořil internetovou databázi všech pohřešovaných s možností přidávání fotek atp. - jenže to chce už opravdu něco víc, než těch pár sekund na kliknutí na forward... to chce čas, znalosti, peníze a hlavně opravdový soucit -- na to je totiž třeba doopravdy vynaložit nějakou energii. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  06. 01. 2005 10:19

1. jak víš, že ho našli přes internet nebo že tomu přispěl tenhle mail?
2. proč ten chytrák, co to přeložil si nerjdřív neověřil, jestli je to pravda
3. a věční šířiči podobných zpráv - ti se ani nenamáhaj něco zjistit jen samolibě ZBYTEČNĚ OBTĚŽUJÍ ostatní a jsou s sebou spokojení, jací jsou lidumilové a ostatní jsou jenom ti bezcitní hulváti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 10:34

konečně někdo, kdo taky přemýšlí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
System Security group  |  06. 01. 2005 11:36

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke, Clarke  |  06. 01. 2005 11:48

protoze, ted uz mail stratil svuj smysl, ale lidi jej budou dokolecka furt posilat, me takovy mail obtezuje, dnes mi prisel 2x oba jsem smazal. Kolikrat mi jeste prijde? Tyto citove zabarvene maily se velmi donre a rychle siri geometrickou radou. Mas poneti, kolik takove hoaxy zbytecne ukroji kapacit z prenosovych kapacit linek? A az budes nekdy spravovat nejaky postovni server, tak poznas co to je pretizene SMTP...
Tento clanek se snazi informovat a usetrit administratorum siti zbytecnou praci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  06. 01. 2005 09:23

Sakryš, nevidím na tom nic špatného, když to pomůže dobré věci. Pokud ten prcek našel své příbuzné, tak je mi jedno, jestli k tomu "kdosi" použil třeba onu poplašnou zprávu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 09:25

myslíš jako, že ho vlna vyplavila až do střední Evropy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celoush  |  06. 01. 2005 09:55

"Ty taky drž dubu laskavě!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 10:14

tento argument jsem nepochopil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2005 09:57

Trochu jinak. Když ho hledali, tak to nebyla poplašná zpráva, ale jakmile ho najdou, tak už to rozesílání nejde nijak zastavit a milióny lidí budou přeposílat maily dál, třeba i několik měsíců, protože si nebudou zjišťovat, zda to ještě platí. Jednoduše si mail přečtou a pošlou všem svým známým.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  06. 01. 2005 15:35

To je sice moc pěkný, že se snaží najít rodiče nebo koho, ale pokud bych to našel ve svojí schránce, tak to v každém případě považuju za idiotský otravný spam. Už vidím, jak někde v zničené Asii čeká táta u compu, jestli mu náhodou od někoho nepřišel mail, že má jeho syna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  06. 01. 2005 08:37

Rozesílání fotografie chlapce, který se našel patří k určitému druhu počítačového viru.
Hoax je taky virus.
A co se týká názorů pana Joysticka, je to typický výkvět MČČ (malý český člověk),
reprezentativní vzorek národa (nebo jeho části). Já jsem v minulosti procestoval celý svět, od USA po Thajsko a Malajsii (pracovně), setkával se s obyčejnými lidmi. Ale s názory podobného typu jsem se setkal opravdu jen u nás!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joystick, Joystick  |  06. 01. 2005 08:26

Výkvět národa českého a slovenského.
 
Moudrý ten, kdo nejprve přemýšlí a potom jedná.
 
Přečtěte si tohle: h ttp://www.zvedavec.org/clanky_1053.htm?PHPSESSID=e26ab44edd79eb80b6b607b38756f137
 
A taky tohle: h ttp://www.zvedavec.org/clanky_1055.htm?PHPSESSID=e26ab44edd79eb80b6b607b38756f137
 
A potom hodnoťte.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  06. 01. 2005 08:35

Jsem po ránu překvapen. Netušil jsem, že Živě čtou i inteligentní lidé. Nenech se ostatními otrávit, mám na to víceméně stejný názor jako ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 08:49

zajeď si někam na česká jatka, abys viděl předsmrtnou paniku zvířat nahnaných do uličky smrti. Ta zvířata vědí (dost dlouho předtím), že jdou na porážku. O "domácích" zabijačkách raději ani nemluvím, tam se leckde provozují velmi podobné postupy jako v Asii. Lidé jsou prostě masožravci s odpovídajícím zabijáckým naturelem, který ani tisíce let civilizace moc neotupilo - viz lidská jatka v Iráku, Afghánistánu nebo na Kavkazu.
Tvůj problém je v paušalizaci, hážeš všechny lidi do jednoho pytle, a to má vždycky dost odporné výsledky (koncentráky, vyhlazovací tábory, genocida atp.). Stejně tak by si mohl cizozemec myslet o Češích, že jsou národem "sociálních pracovnic" z E55 a "poctivých" taxikářů z Prahy... A mám taky pocit, že v jádru je to jistá xenofobie z toho, že asiati nejí knedlo-vepřo-zelo, ale pso-rýžo-bambuso. Tedy to, že neodpovídají tvému konformnímu pohledu na to, co je "normální".
Na druhou stranu tě ctí, že aspoň na něco jsi schopen dát peníze a chápu, že je jen tvé rozhodnutí, komu své peníze daruješ a komu ne. Zamysli se také laskavě nad tím, že tvé názory na mnoho věcí zprostředkovaně utváří (resp. poskytují argumenty) jen média, která téměř vždy tíhnou k tomu, aby informace nějakým způsobem vyprofilovala tak, aby si většina čtenářů/diváků/posluchačů vytvořila určitý názor. Koho taky zajímá, že nějaký Phen miluje svou Čchen úplně stejně jako náš Pepa svou Maruš? Vždyť je to psožrout!
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joystick, Joystick  |  06. 01. 2005 07:38

Trochu to nechápu. Když už toho kluka našli, tak proč to rozesílaj? Asi tím chtěl vymoct z lidí ještě víc peněz. Musím se přiznat, že jsem nepřispěl nic. Mě se to netýká. Kdyby se jednalo o tsunami v ČR nebo SR, tak O.K., dám co budu moct. Když v roce 2002 byly povodně, dal jsem 10k. Na Asii a Srí Lanku kašlu, jejich osud je mi lhostejný, stejně jako jim byl lhostejný osud lidí v ČR v roce '97 a '02, či jsou jim lhostejné zničené Tatry na Slovensku. Pochybuji, že byť jediný Asiatský psožrout přispěl byť jedním dolarem. Většina z nich ani neví, kde je ČR a SR. A že jsou chudí. To je jejich problém a problém jejich vlády. Zřejmě ještě nepoznali blaho sociálně-demokratické vlády.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Merta  |  06. 01. 2005 07:43

debile

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Herodes  |  10. 01. 2005 19:14

debil jseš spíš ty, ne? nevím, proč musí být někdo, kdo má jinej názor než já hned debil? nebo máte v Bohnicích v léčebně už zase nehlídanej komp s internetem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  06. 01. 2005 07:56

... hmmm tak na Tatry by som neprispel ani tych 20sk, stat na to dlabe, len na tatrach zarobia a este dementi zbieraju na ne... podnikatelia v Tatrach placu ze pridu o prachy a podobne , ze im treba pomoct a prispiet, ...prispejes, a prides do Tatier a ziadna vdaka, nic biznis je biznis, ziadne vyhody(napr. lacnejsie parkovanie a pod...) nie!!! prispel si, tvoja smola, ja som podnikatel tak zaplat :(((((
... na tsunami prispiet .. .hmmm asi aj hej, ale nie cervenemu krizu a podobnym kapitalistom ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohusz  |  06. 01. 2005 08:19

Proč to rozesílají dál? Protože nevědí, že se klukovy rodiče našli.

Co se týče zbytku příspěvku, připojuji se k dřívějšímu názru: debile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  06. 01. 2005 08:26

Škoda, že jsi tam nebyl, prasožroute.
OT: Máš hrubku v nadpise i podpisu: 6. pád jednotného čísla zájmena já je "mně".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joystick, Joystick  |  06. 01. 2005 08:28

Promiňte, pane profesore jazyka českého. Tohle mi nikdy nešlo.
 
Nicméně je vidět, že ten, kdo nemá vlastní jasný názor, tak péruje za hrubky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joystick, Joystick  |  06. 01. 2005 08:30

Mimochodem, maso nežeru. To je pro dobré leda pro divochy z jeskyní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2005 09:50

Clovek byl bylozravcem naposled v dobe, kdy lezl po stromech a po zemi se pohyboval po 4. Od jiste doby je povazovan za vsezravce. To, ze ty ses nenormalni prislusnik lidske rasy a mas uchylku, myslim neni duvod k chlubeni se tim. Zvlast kdyz ze zdravotniho hlediska je to dokonce charakterizovano jak sebeposkozovani, jako ve vsem plati i zde - vseho s mirou.
Takze jestli ja jsme pro tebe divoch z jeskyne, ty budes nejspis roztomila kravicka z pastviny. ;)
BTW ten tvuj podpis uz moc "in" neni - jestli sis nevsimnul, nafta uz je bezne drazsi nez benzin... :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  06. 01. 2005 12:39

Pěkná blbost. Tak si vem kus sysrovýho masa a rozžvejkej ho  Člověk namá na maso uzpůsobené zuby, naše sliny nejsou schopny maso natrávit, střeva máme dlouhá jako typycký býložravec (masožravci mají krátká aby v nich maso nestihlo hnít). Pohled na mrtvolu zvířete ve většině lidí nevyvolává choutky ho sníst. Hmyz a hlodavce u nás nejíme a co jiného by asi tak člověk dokázal někde v lese ulovit beze zbraní? Prostě člověk je typickej býložravec jen se naučil jíst maso což mu ovšem v žádém případě neprospívá. A to, že čech pil čistou vodu naposledy před 100 lety, rozhodně neznamená, že jsme typický pivopijci, a každý, kdo pije vodu, má úchylku.  Jo a já maso jím, ale když jsem ho 3 roky nejdel, bylo mi rozhodně líp. Což dokazuje jen jednu věc: člověk je nejhloupější tvor na světě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 14:13

technická: není pravda. Nebýt masa, člověk by nikdy nevznikl a hlavně by "nezmoudřel". Vtip je v tom, že maso je vysoce energetický výživný prvek, a tudíž ho stačí sníst poměrně málo. oproti tomu se podívej na býložravce, ti stráví požíváním a trávením bylin více než 80% času kdy nespí. Ergo vývoj člověka je odvislý od toho, že "měl čas" na "blbosti" a jeho mozek mohl být zaměstnáván i něčím jiným, než sháňkou za potravou a jejím následným zpracováním. navíc lov jako takový vyžaduje už ze své podstaty vyšší míru "inteligence" a rychlosti (jak pohybové, tak reakční).
V dávné historii člověk samozřejmě jedl syrové maso - jednak se nedožíval tak vysokého věku a jednak čerstvé syrové maso je daleko měkčí než to, co vytáhneš z mrazáku .
A samozřejmě: člověk je opradu všežravec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Texx  |  07. 01. 2005 18:28

"Vtip je v tom, že maso je vysoce energetický výživný prvek, a tudíž ho stačí sníst poměrně málo"

Nevsiml jsem si, ze by lide, co ji maso, jedli oproti vegetarianum min - spis naopak.

"Ergo vývoj člověka je odvislý od toho, že "měl čas" na "blbosti" a jeho mozek mohl být zaměstnáván i něčím jiným, než sháňkou za potravou a jejím následným zpracováním. "

Aha. Takze treba takove zemedelstvi, ktere zabralo cloveku mnohem vic casu nez do te doby obvykly zpusob obzivy, ho jiste uplne zarazilo ve vyvoji, ze?

"A samozřejmě: člověk je opradu všežravec."

Ano. Ale dokaze se bez masa velmi dobre obejit. Nakonec, dnes uz zijeme uplne jinak nez "v davnych dobach", tak proc lpet zrovna na mase.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Treepwood  |  06. 01. 2005 10:11

Člověk je všežravec. Kdo nežere maso je deviant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A-l-d-r-i-a-n  |  06. 01. 2005 11:55

Tak to vysvětluje tvoje názory......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  06. 01. 2005 08:30

Koukám, že Živě má chybu v práci s diskuzními thready. grrr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  06. 01. 2005 09:08

no s ohledem na to nákupní šílenství o Vánocích a nárůst spotřebních úvěrů (což indikuje velký blahobyt a předpoklad spotřebitelů, že ekonomika poroste dál) si myslím, že tak dobře u nás už dlouho nebylo. Penízky tečou, lidi utrácejí, obchodníci a výrobci profitují. Když utáhneš kohoutky (stejně jako v r. 1996 balíčky), spotřeba domácností (což je významný pilíř spotřeby) klesne a pokud se skokově nezdvihne např. export (v což doufat je vcelku zcestné), tak se ekonomika zastaví nebo začně klesat.
Aneb: každá mince má dvě strany

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macho  |  06. 01. 2005 09:12

ty seš ale blbec... zřejmě nechápeš rozdíl mezi lokální katastrofou, při které dochází zejména k materiálním škodám a kterých je na světě možná několik do roka a mezi globální katastrofou, při které přijde o život více než 150 tisíc lidí, zasáhne to rozsáhlé území a doufejme, že se tak brzo nebude opakovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  06. 01. 2005 09:43

Pod slovem globalni se mi asociuje ceske slovo "celosvetova", jenze ja mam pocit, ze Ty ses topil leda tak ve vlastni vane. ;) Sorry za vtip, nemohl jsem si pomoct. BTW kdyz na to budes koukat jen ocima cisel, zkus si dohledat, jaka je porodnost v tehle oblasti sveta, jaky maji rocni prirustek obyvatel. Kdyby to proslo Evropou byla by to podstatne vetsi tragedie, nebot Evropy pomalu vymira i bez zivelnych katastrof zejmena diky tomu, jak duslednou "socialni" (spis obchodni) politiku tu tzv. vyspele staty provozuji (tj. "vyplati se" byt bezdetny a nejlepe i svobodny), tu byl zcela potlacen kdysi prirozeny (v Asii a Africe dodnes) duraz kladeny na rodinu. Pred 20 lety by si clovek musel klepat na celo, kdyby mu nekdo tvrdil, jak je dneska zcela bezne, ze si ma na duchod nasetrit sam bokem, ze ty zlodejske dane, co cely aktivni zivot odvadi statu, proste na jeho starobni duchod urceny nejsou... :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 01. 2005 12:13

Clovece uvazuj trosku. Ten mail se zacal sirit v dobe, kdy o tom chlapci jeho otec jeste nevedel. Ted se to siri setrvacnosti, protoze malokdo vi, ze uz to je zbytecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  06. 01. 2005 12:16

Souhlasím s tebou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  06. 01. 2005 12:26

Taky se přidávám: DEBILE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Monika  |  07. 01. 2005 09:49

Musim rict, ze po precteni takhle sobeckeho nazoru se malem stydim, ze jsem z Cech.
Jeste ze se najdou i jini lide, kteri nesmysli podobne.
A pro "Joysticka" : Na kazdeho jednou dojde a tohle vsechno se Vam driv nebo pozdeji vrati.
Opravdu nechapu, jak muze mit nekdo tak hnusnou povahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor