TSMC plánuje 20nm technologii výroby na rok 2012

Diskuze čtenářů k článku

15. 04. 2010 23:29

Tych 28nm mi tam nesedi, ved predsa CPU maju takyto vyvoj 130-90-65-45-32-(22-16-11)nm... ci nie ? Doteraz to tak vychadza ze kazdy novsi vyrobny proces je polovica s procesu o 2 generacie dozadu :) U GPU je to kusok ine,lepsie povedane mierne posunute a tam tych 28nm pasuje: 110-80-55-40-(28-20)nm... hmmm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 15:32

90 nm – 65 nm - 45 nm – 32 nm – 28 nm znamená zmenšenie o 27,78%, 30,77%, 28,89% a 12,5%.

Neviem či je vhodné zatiaľ predpokladať celkové spomalenie len na základe jedného horšieho obdobia. (zvlášť ak vidíme, že v predchádzajúcich došlo aj k zrýchleniu - 90->65 a 65->45)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 18:08

Přesně tak, zvlášť když další rozměr v pořadí, a to 22 nm opět trend zachovává. 28 je spíš taková výjimka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 15:03

Vývoj že se zpomaluje? No ani bych neřekl, vždyť nedávno bylo hitem 65 nm a dneska už je zastaralý. Akorát se zmenšujou odskoky mezi jednotlivýma stupněma. Ale vono je to taky složitější a složitější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 13:50

jakouže technologii to dnes používá TSMC? 40nm? a jaká je výtěžnost výroby? u Nvidiáckých megavelkých jader pokud vím extrémě nízká...

pokud se jim bude dařit tak jako při zavádění 40nm, tak s tou 20nm budou moct úspěšně vyrábět tak možná samostatné tranzistory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 14:21

Ona je to tak trochu ekonomická otázka. 40nm proces je docela katastrofa, ale tak nějak už jede. Problém bude asi zakopán hodně hluboko, protože kdyby na vylepšení stačilo jen několik malých úprav, jistě by se provedly.

V TSMC je ale nejspíš zapotřebí kompletně "překopat" celou výrobní linku, což je docela drahý špás. A tak jim někdo nejspíš spočítal, že než překovávat současnou 40nm výrobu a potom to za 1/2 roku zase překopávat na 28nm výrobu, vyjde značně levněji vydržet ještě alespoň půl roku se současnou 40nm katastrofou a pak se pustit rovnou do 28nm. Velice zjednodušeno, druhá varianta vyžaduje poloviční investici, přičemž příjmy TSMC mezi oběma scénáři se výrazně lišit nebudou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 12:55

No, zdá se mi to poněkud předčasné. Teď je TSMC na 40nm, už oznámila "přeskočení" 32nm a 28nm se plánuje až někdy na polovinu roku 2011.

Problém to je především pro ATi a nVidii (pro tu především). Ty budou muset ještě rok vydržet na 40nm výrobním procesu. ATi proto odložila vydání nové architektury a na podzim míní místo toho představit jakousi mezigeneraci (stupeň mezi RV870 a novou architekturou). nVidia zase vkládala do 28nm procesu naděje, že na něm vyrobené FERMI grafiky budou mít lepší výrobní parametry (nižší teploty, vyšší takty). Co bude s FERMI2, které mělo být od začátku na 28nm - těžko říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 12:24

Jsem zvědavej, kdy dojde výroba na 12 nm, vidím to tak za 3 roky. To je hraniční výroba křemíku, pak se asi bude používat grafen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor