Trik pro DirectX 11 ve Windows Vista a ukázka grafiky v Dirt 2

Diskuze čtenářů k článku

djcechi  |  23. 10. 2009 11:51  |  Microsoft Windows Vista Chrome 4.0.223.9

hlavně aby byla v Dirtu 2 dobrá fyzika vozu; raděj oželím teselaci na úkor pořádných jízdních vlastností. V jedničce byly auta v defaultu hrozné a hráč si auto musel upravit, aby vůbec mohl jezdit.
hra vypadá pěkně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  23. 10. 2009 12:11  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

No nevim, nejsem odbornik, ale na jednom tom renderu DX10 je filtr u te plynove masky hnusny osmiuhelnik a na druhem s DX11 je to krasnej kruh. To jako ze by DX10 neumeli udelat kruh? Asi se budu muset poradne podivat ve hrach jestli opravdu tocim volantem nebo nejakou hranatou napodobeninou.
Pochopil bych kdyby to byl treba hranatej "skorokruh" ze to nove DX11 zakulati lepe, ale ze je to 8mi uhelnik a stane se z nej kruh? Jak bych pak renderoval skutecny osmiuhelnik aby mi to z nej neudelalo kruh?
A nebo je ten screen celej zmanipulovanej aby to jen vypadalo lip nez to ve skutecnosti je (DX 10 prenastavili na horsi a DX 11 delali co mohli).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 23. 10. 2009 12:21 | Microsoft Windows 7 Chrome 3.0.195.27

Jde o to, že dokonalejší "kruh" vyžaduje mnohem více trojúhelníků, které ale velmi zvýší náročnost scény. Teselace to zvládne s minimálním propadem výkonu a dá se také kombinovat s dalšími technologiemi (třeba displacement mapping).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  23. 10. 2009 13:03  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

tak to samozřejmě ano, to je bez debat, ale proč brát jednotky polygonů tam kde to je na první pohled vidět, než jinde (na vestě, zbytku masky atd..) kde to tolik nepoznám? O to mi jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 13:06 | Microsoft Windows XP Maxthon 7.0

Ta teselace je něco, co už tu mělo být dávno, tak konečně jsme se dočkali. Už žádná hranatá kolečka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 13:10 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Ono to tu už bylo tuším s ATI Radeonem 8500. Ale skončilo to u demonstračních videí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2009 13:27 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Ale vždyť se to u karet ATI opět zdůrazňovalo, když přišly první vzorky ze série 2xxx. Pamatuju si, jak jsem se díval na záběry z nového technologického dema, kde byl zobrazen drátěný model pohoří s plynulý postupným nárůstem trojúhelníků (holý model -> maximální teselace -> holý model). Akorát se o tom moc nemluvilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 13:39 | Microsoft Windows XP Maxthon 7.0

Teselace (TrueForm) byla poprvé použita ve hře už v roce 2002 - Command and Conquer Renagade:
http://img4.abload.de/img/renegade_truform_on_2... ...
http://img4.abload.de/img/renegade_truform_off_... ...
Ale bohužel se to více nerozšířilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  05. 11. 2009 14:02  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.4

Sám jsem vlastnil Radeon 8500 LE a u herních titulů, kde byla teselace podporována to bylo poznat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petko Kotov  |  23. 10. 2009 13:24  |  Microsoft Windows XP Chrome 3.0.195.27

ja by som skor miesto tesselacie privital podporu nurbs objektov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 13:09 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Jak dokáže teselace sama od sebe vytvořit vystouplé kameny na zdi? Jak udělá z placatého těla draka tělo plné rohů? Samozřejmě na to existují metody (používané i dnes - paralax mapping), ale hra i grafik s tím musí počítat, a ne že jen zapnu v ovladačích jedno zátržítko a rázem to všude bude vypadat takhle. Tady nás zase někdo houpe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 13:42 | Microsoft Windows XP Maxthon 7.0

Tak to je snad samozřejmé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 23. 10. 2009 14:08 | Microsoft Windows 7 Chrome 3.0.195.27

Nehoupe, i když bez podpory to asi nepůjde. Je to teselace s nějakou další technologií, pravděpodobně právě displacement viz http://www.gamedevbr.com/wp-content/arquivos/tesse... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vestaxo  |  23. 10. 2009 13:14  |  Microsoft Windows XP Firefox 3.5.3

Stačí sa pozrieť na filter tej masky.Na dx 11 je zaoblený, čo je v dnešných hrách normálne a druhý je hranatý ako hra z pred piatich rokov.Porovnávajú dva obrázky a každý je v inom nastavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 13:57 | Microsoft Windows XP Maxthon 7.0

Ono to možná může být srovnání při stejném dopadu na výkon. Nicméně já i v novějších hrách vídám dost hranatých věcí, co by měly být kulaté, nejvíc to dokáže uhodit do očí třeba v Crysis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
woodyis  |  23. 10. 2009 18:06  |  Microsoft Windows 7 Firefox 3.5.3

Kompletni DirectX 10 na XP fungovat nemuze, protoze mu to neumoznuje stary driver model ! Nejakej Franta rozjel Shader Model 4.0 na XP a uz se z toho dela, ze by DX10 mohlo klidne na XP fungovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2009 19:25 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Paradni. Btw, hry se delaji na koukani nebo na hrani? Ja mam v posledni dobe pocit, ze dulezity jsou odlesky, stiny, kulatosti, pak dlouho nic a az potom samotna hra.... jeste ze nejsem tak bohatej a musim hrat kvalitni hry bez ýbrmegatyčka grafiky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2009 21:49 | Linux Opera 9.80

To víš, když lidé chtějí lesklé notebooky, tak se musí lesknout i SW, který je v nich nainstalovaný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2009 23:16 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Chápu dobře, že ta Tesselation, je něco podobného jako parallax mapping?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2009 00:01 | Linux Opera 9.80

Parallax mapping dělá iluzi hloubky objektu podle textury, kdežto tesselation dopočítá v modelu další trojúhelníky, čímž model "vyhladí". Dále pak záleží na programu, jak s touto novou geometrií naloží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  24. 10. 2009 00:03  |  Microsoft Windows 7 IE 8.0

a co ze to bylo za aferu, ze neslo DX10 na XP? Proste to technologicky nebylo mozne, tak jakapak afera? Nebo snad dela nekdo aferu z toho, ze DOCX dokument z wordu 2007 nejde otevrit ve wordu 6?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2009 00:18 | Linux Opera 9.80

Aféra byla v tom, že bylo ohlášeno DX 9L, které mělo do Win XP přinést některé vlastnosti DX10 (+ do Win Vista kompatibilitu s DX9), ale pak se na to vykašlali. Zjednodušeně řečeno: naslibovali a nesplnili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  24. 10. 2009 00:26  |  Microsoft Windows 7 IE 8.0

paneboze... vubec NIC TAKOVEHO ohlaseneho nebylo. NIKDY. zcela umyslne lzete (a nebo z nevedomosti).
to opet par pitomych novinaru vestilo z koule a sirilo bludy (a hromady dalsich to po nich opakuji). DX9L byla emulacni vrstva DX9 ve vistach, ktera umoznovala DX9kovym aplikacim pristupovat k nekterym funkcim DX10. ALE POUZE NA VISTACH. nikdy a nikdo nesliboval DX10 na XPckach v jakekoli podobe. opakuji - NIKDY.
mmch, jednou z aplikaci, ktera DX9L vyuzivala, bylo na vistach Aero.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky