Netflix je platformou založenou na předplatném, do níž zatím nezasahuje reklama. Již několikrát se však objevily spekulace, že s videoinzercí začne nejznámější streamovací služba pracovat. Loňské léto Netflix také reklamu testoval na samotných uživatelích. Proto se na webu Allflicks.net rozhodli pro průzkum mezi diváky, který měl zjistit jejich názor na reklamu v placené službě. Probíhal na Redditu a zúčastnilo se jej 1 200 lidí.
Platit víc, nebo se spokojit s reklamou? (zdroj: Allflicks.net)
První otázka zněla, zda by si uživatelé byli ochotni připlatit k současné částce výměnou za streamování bez reklam. Celých 90 % uživatelů odpovědělo, že ano a v následující otázce také specifikovali částku, kterou jsou ochotni přidat. Nejčastější odpovědí byly 1-2 dolary – pro tuto možnost se rozhodlo 57 % diváků.
74 % uživatelů by zrušilo předplatné, pokud by Netflix zavedl reklamu ve streamování (zdroj: Allflicks.net)
Nejdůležitější výsledky však vyplynuly z posledního dotazu – zda by diváci zrušili předplatné v případě, že by Netflix přidal reklamy a nedal žádnou možnost pro jejich odstranění. Pro tuto variantu se rozhodlo 74 %. A ačkoliv se jednalo o průzkum založený na velmi malém vzorku specifických uživatelů Redditu, pro Netflix může být výstrahou před zaváděním klasických videoreklam.
Mohlo by vás zajímat: