Třetina českých firem netuší, co jsou firemní stránky na Facebooku

Pouze jedna ze čtyř tuzemských firem má svůj účet na Facebooku. Pro většinu firem je komunikace prostřednictvím známé sociální sítě velká neznámá, pro některé z nich doslova – vůbec netuší, k čemu takzvaná Facebook business Page slouží.

V globálním měřítku jsou na Facebooku zaregistrovány asi čtyři miliony firem z různých odvětví. Na tom českém jich ale stále dost chybí. Jak uvádí výzkum agentury Best Communications, 77,1 procenta dotázaných firem na českém trhu uvedlo, že profesní stránku na Facebooku (Facebook business page, dále jen FBP) nemají. Jedna třetina zúčastněných (37,5 procenta) toto vysoké číslo zdůvodnila tím, že netuší, co to FBP je, dalších 24,7 procenta společností řeklo, že nevidí důvod pro používání FBP. Přibližně 17,5 procenta dotázaných nepovažuje Facebook za vhodný komunikační kanál pro jejich obchodní aktivity.

Facebook máme, ale nepoužíváme

Ze společností, které FBP naopak mají, jich více než pětina přiznala, že stránku aktivně nevyužívá. Přibližně čtvrtina firem sdílí odkazy, články, fotografie a další materiály týkající se jejich společnosti, další čtvrtina sdílí i materiály, které se týkají oblasti jejich podnikání. Nejčastější frekvence aktualizace stránek je jednou týdně.

V které části republiky firmy využívají byznys stránky Facebooku? Sociální síť využívají nejčastěji firmy na Vysočině (44 procent), v Karlovarském kraji (31,3 procenta) a v Moravskoslezském kraji (29,9 procenta). Pouze 21 procent aktivních firem bylo z Prahy, což hlavní město umístilo na osmou pozici.

Diskuze (38) Další článek: Byznysový zápisník: Šéf GoodData Roman Staněk podnikatelem roku

Témata článku: , , , , , , , , ,